Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2013, 20:20
DawnXx
DawnXx is offline
Hallo beste mensen

Ik doe momenteel een VMBO TL opleiding, dat vier jaar duurt. Hierna wil ik MBO gaan doen, gevolgd door een HBO opeleiding journalistiek. Maar nu zit ik te denken... Na TL kan ik HAVO gaan doen, daarna VWO of HBO, en dan de universiteit... Hoe lang duurt dit? En wat duurt langer, VWO of HBO.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2013, 11:11
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Als je na de havo vwo gaat doen ben je sneller dan dat je hbo na de havo gaat doen.
Maar met vwo heb je geen studie afgerond en met hbo wel.
Denk er ook bij na dat als je van tl naar havo naar vwo gaat dat je dan uiteindelijk een groot leeftijdsverschil hebt met je klasgenoten en dat dat bij hbo of mbo waarschijnlijk minder is.
Oud 04-07-2013, 11:51
Nonny
Nonny is offline
Vmbo tl = 4 + havo = 2 + vwo = 2 + uni = 6 : 14 jaar totaal
Vmbo + havo + 4 jaar hbo + 6 jaar uni = 16 jaar
Vmbo 4 + mbo 3? + hbo 4of verkort 2 = 11 of 9 jaar

Succes, en je moet je afvragen als je havo hebt afgerond of het je dan nog lukt 2 jaar vwo te doen, want dat is pittig hoor, 8 jaar middelbare school..
Oud 04-07-2013, 13:15
Verwijderd
Reken je nou standaard 6 jaar voor uni, Nonny? Waarom?

Als je weet dat je hoe dan ook minimaal HBO wilt gaan doen, is het volgens mij handig om de Havo te doen. Dan kun je aan de hand van hoe goed dat bevalt en of je dat gemakkelijk aan kan, nog beslissen om VWO te doen of naar de HBO te gaan. Ik meen dat je met propedeuse HBO naar uni kan, dus dat zou een jaar schelen. Maar als ik het zo lees, lijkt het me handig om na VMBO eerst havo te doen en afhankelijk van hoe dat bevalt, verder te kiezen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 12:24
Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Reken je nou standaard 6 jaar voor uni, Nonny? Waarom?

Als je weet dat je hoe dan ook minimaal HBO wilt gaan doen, is het volgens mij handig om de Havo te doen. Dan kun je aan de hand van hoe goed dat bevalt en of je dat gemakkelijk aan kan, nog beslissen om VWO te doen of naar de HBO te gaan. Ik meen dat je met propedeuse HBO naar uni kan, dus dat zou een jaar schelen. Maar als ik het zo lees, lijkt het me handig om na VMBO eerst havo te doen en afhankelijk van hoe dat bevalt, verder te kiezen.
Volgens mij kun je inderdaad beter 5 jaar rekenen, want de master duurt vaak 3 jaar, maar ook vaak genoeg maar 1 jaartje...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2013, 02:25
Verwijderd
Bij TL-HAVO-HBO
- de helft van de bovenbouw havo scholen hebben een doubleerverbod, dus 4T-4H-4H mag niet. dan heb je een verloren jaar.
- je kan sneller HBO doen

bij TL-MBO-HBO
- heb je meer ervaring
- duurt wat langer maar hoeft niet, sommige hbo opleidingen bieden een versnelde leertraject als je een geschikte mbo vooropleiding heb gehad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten