Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2013, 03:24
Laravdheuvel
Laravdheuvel is offline
Hallo allemaal!

Ik heb een dringende vraag. Ik ga samen met 2 vriendinnen op naar parijs met de auto. Nu vroegen wij ons alleen af; waar moeten we allemaal op letten en meenemen? We hebben al op internet wat rondgekeken maar tips zijn altijd welkom! We willen sowieso naar de eifeltoren, maar wat kunnen we daarna doen? We gaan nu maar voor 1 dag, maar in de zomervakantie gaan we wat langer. Is er ook nog iets waar we op moeten letten met de auto, zoals tolwegen? Als je zelf al een keer naar parijs bent gegaan hoor ik ook graag hoe jouw reis eruit zag!
Ik hoop dat jullie een paar goeie tips hebben voor me

Lara xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2013, 06:22
Verwijderd
Er zijn geen tolwegen richting Parijs. als je dingen wilt zien in Parijs kan je het beste de metro nemen, want alles ligt een eind van elkaar af. Je kan er heel goed winkelen, naar het louvre, arc de triomphe, de seine en die schilders, Moulin Rouge, de chanselise, de eifeltoren op, en nog veel meer dingen, Er zijn veel parkjes.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2013, 08:23
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
denk ook aan bijvoorbeeld een medicijnpaspoort wanneer je medicijnen gebruikt.
En verder natuurlijk id-kaart, etc.etc.etc.
Oud 28-06-2013, 09:21
Elin3
Elin3 is offline
In het hart van Parijs wil je echt niet met de auto rijden, ze rijden daar als gekken Parkeer de auto en bezoek alle hoogtepunten met de metro, een stuk makkelijker en veiliger
Oud 28-06-2013, 14:44
KIET
KIET is offline
Citaat:
Er zijn geen tolwegen richting Parijs.
Afgezien van de tolweg richting Parijs Die begint bij Lille en kost je ongeveer 16 euro (enkele reis). Je krijgt dan eerst poortjes waar je een kaartje moet halen, en aan het eind mag je die inleveren en afrekenen. Je kunt contant betalen dan; even in de gaten houden welk loket aangegeven staat met een muntjes/biljetten-symbool. Als je onderweg bij een tankstation wilt stoppen of zo let er dan dat je stevig moet afremmen bij afritten.

Voor de rest wat al genoemd is. Maak het je inderdaad makkelijk en probeer niet diep Parijs in te gaan met de auto. Parkeren in een buitenwijk die als zo'n toegangspunt is ingericht, en dan met metro de stad in
Oud 28-06-2013, 16:27
Verwijderd
Citaat:
Afgezien van de tolweg richting Parijs Die begint bij Lille en kost je ongeveer 16 euro (enkele reis). Je krijgt dan eerst poortjes waar je een kaartje moet halen, en aan het eind mag je die inleveren en afrekenen. Je kunt contant betalen dan; even in de gaten houden welk loket aangegeven staat met een muntjes/biljetten-symbool. Als je onderweg bij een tankstation wilt stoppen of zo let er dan dat je stevig moet afremmen bij afritten.

y
O, maar toen wij naar Parijs gingen hoefden we geen tol te betalen.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2013, 18:06
KIET
KIET is offline
Citaat:
O, maar toen wij naar Parijs gingen hoefden we geen tol te betalen.
Je kunt wel tolwegen vermijden, dan ga je meer binnendoor en doe je er wat langer over. De Route Nationale 17 is dat volgens mij naar Parijs, parallel aan de A1. Zie je ook meer Maar de snelwegen naar Parijs zijn allemaal tol:

Er zijn ook liber-T systemen. Een soort zendkastje die je bij de poortjes oppikt en aan een digitaal betaalsysteem is gekoppeld, dan kan je er zonder direct te betalen doorheen. Maar dat is misschien niet zo interessant voor de gemiddelde vakantieganger

Laatst gewijzigd op 28-06-2013 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 17:54
Verwijderd
We waren met een busreis. Is dat daar automatisch al bij betaald ofzo? De hele reis heb ik geen een tolweg gezien. We gaan dit jaar weer naar Parijs, ik zal nog eens opletten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2013, 21:51
KIET
KIET is offline
Waarschijnlijk heeft die busmaatschappij dan via dat liber-T systeem een account, of iets vergelijkbaars. Ze hebben dacht ik ook hun eigen strook/poortje zodat ze niet/nauwelijks in de rij hoeven te wachten. Maar als je over de snelweg gaat, kom je vanzelf langs de tolplekken
Oud 06-07-2013, 21:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Neem alcoholzelftesten mee, daar controleren ze op. Ook is het in Frankrijk verplicht om een gevarendriehoek en veiligheidsvestjes bij je te hebben.
Oud 06-07-2013, 22:12
KIET
KIET is offline
Die zelftesters zijn 'officieel' verplicht, maar er wordt niet op gecontroleerd of voor bekeurd (en zo wel, dat is 11 euro). De grap is dat je die dingen mág gebruiken als je twijfelt of je in staat bent te rijden; je bent niet verplicht ze te gebruiken en de politie controleert wel met hun eigen testers. Het is zo'n belachelijk iets dat er dus niet op gecontroleerd wordt en die hele regel in een soort politiek schemerwereld hangt, min of meer in afwachten om weer ongedaan gemaakt te worden

Je mag er ook geen apparaat bij je hebben waar flitspalen op staan aangegeven - dus ook niet je TomTom - maar ik heb daar ook nog nooit iemand over gehoord dat-ie daar daadwerkelijk voor bekeurd is geweest.
Oud 06-07-2013, 22:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Laatst had je bij de Blokker van die alcoholtesters, 2 voor 1,50 ofzo!
Oud 07-07-2013, 00:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je bent wel verplicht ze bij je te hebben KIET, collega's van mij zijn erop gecontroleerd. En nou ja, in mijn werk hoor ik dat te weten, dus neem het maar van mij aan, gewoon
Oud 07-07-2013, 01:51
KIET
KIET is offline
Ja, je hoort ze officieel bij je te hebben. Maar voor zover ik weet hieromtrent is de laatste update dat het naleven van deze wet voor onbepaalde tijd is uitgesteld - http://frankrijk.nlambassade.org/nie...der-boete.html Ze hebben een toch al kromme wet nog iets vager gemaakt in uitvoering. Ik neem er straks geen eentje mee in ieder geval.
Oud 07-07-2013, 02:17
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, ANWB zegt ook van alles maar better safe than sorry, en sowieso zijn die dingen helemaal niet duur. Als je een weldenkend mens bent, heb je ook geen test nodig om te weten dat je te veel hebt gedronken om te rijden, dus je hoeft ze alleen maar bij je te hebben om aan te tonen dat je ze bij je hebt.

Overigens heb je in Parijs zoveel dingen te doen, de Notre Dame, Louvre, Champs elysees.. Ik zou lekker heel toeristisch met een toer mee gaan ik denk niet dat je je hoeft te vervelen, en anders is er altijd nog Disneyland.
Oud 07-07-2013, 08:31
Verwijderd
Citaat:
Waarschijnlijk heeft die busmaatschappij dan via dat liber-T systeem een account, of iets vergelijkbaars. Ze hebben dacht ik ook hun eigen strook/poortje zodat ze niet/nauwelijks in de rij hoeven te wachten. Maar als je over de snelweg gaat, kom je vanzelf langs de tolplekken
Aha, dat zal het zijn. Ik ga deze vakantie nog eens heel goed opletten, als ik niet slaap val.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2013, 09:25
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ja, ANWB zegt ook van alles maar better safe than sorry, en sowieso zijn die dingen helemaal niet duur. Als je een weldenkend mens bent, heb je ook geen test nodig om te weten dat je te veel hebt gedronken om te rijden, dus je hoeft ze alleen maar bij je te hebben om aan te tonen dat je ze bij je hebt.
Mja, ik vind dat het 'je moet alcoholtesters mee!'-gedoe nogal gebruikt worden als een bang-maak-middel terwijl het in feite er dus niet toe doet. Maar ik laat het je weten als ze er wel om vragen Vorig jaar ben ik in de buurt van Millau door de douane gecontroleerd - 6 man sterk, en nog 2 lui van de Gendarmerie - en ze hebben de hele auto overhoop gehaald en alles gecontroleerd tot de afdekplaatjes van mijn velgen aan toe. Een alcoholtester had ik toen ook niet bij me en ik ben er nooit om gevraagd

Overigens is dat niet echt een gewoonte van de douane, maar ik was te laat met het vinden van een camping dus ik heb bij een tankstation in de auto geslapen en dat vonden ze 's ochtends wat merkwaardig kennelijk
Oud 22-07-2013, 14:46
KIET
KIET is offline
Ik zou het nog laten weten; we zijn geen enkele keer gecontroleerd, zelfs niet in onze opvallende wagen! Alleen de teams met onwettige geluids- of lichtsignalen werden aan de kant gezet, maar in alcoholtesters was 0 interesse.

En voor Sadye; zo zien de tolpoorten eruit
Oud 22-07-2013, 18:20
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zeg alleen maar wat ik heb geleerd op mijn werk. Aangezien wij die dingen verkopen, ga ik ervan uit dat dat de waarheid is, maar de TS moet het dan maar helemaal zelf weten. Ik kan het alleen maar aanraden.
Oud 22-07-2013, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Neem alcoholzelftesten mee, daar controleren ze op. Ook is het in Frankrijk verplicht om een gevarendriehoek en veiligheidsvestjes bij je te hebben.
In België die laatste dingen ook. Gevarendriehoek en een vestje voor elke persoon in de auto.

Alcoholtesters zijn vorig jaar ingevoerd, maar dit jaar bekeuringen weer uitgesteld, naar het schijnt:
http://www.hln.be/hln/nl/1901/reisni...rankrijk.dhtml

ANWB:
Citaat:
Verkeerswet/alcoholtest Frankrijk verplicht

Voorlopig geen bekeuringen

24 juni 2013 - In Frankrijk moet sinds 1 juli 2012 een alcoholtest (éthylotest) in uw auto aanwezig zijn. Dit geldt dan ook voor Nederlanders die met de auto op vakantie gaan naar Frankrijk of door Frankrijk heenrijden. Gebruik van de alcoholtest is niet verplicht. De handhaving van de wet is echter door de overheid voor onbepaalde tijd uitgesteld.
http://www.anwb.nl/verkeer/nieuws/bu...test-frankrijk
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 19:13
KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik zeg alleen maar wat ik heb geleerd op mijn werk. Aangezien wij die dingen verkopen, ga ik ervan uit dat dat de waarheid is, maar de TS moet het dan maar helemaal zelf weten. Ik kan het alleen maar aanraden.
Het kan best zijn dat je het vanuit je winkel moet zeggen hoor, maar dan licht je mensen dus wel deels verkeerd in Ik bedoel; als er één moment is om daarop te controleren, is het wel als 500 opvallende auto's die allemaal in verschillende mate voorzien zijn van een koelbox met bier voorbij komen rijden

Laatst gewijzigd op 22-07-2013 om 20:42. Reden: Sorry KIET, maar Google en alles :P
Met citaat reageren
Oud 22-07-2013, 19:52
Verwijderd
Verkopers praten altijd voor hun eigen winkel natuurlijk ^^
Met citaat reageren
Oud 26-07-2013, 11:02
Verwijderd
Citaat:
KIET;

En voor Sadye; zo zien de tolpoorten eruit :p
[URL=http://i685.photobucket.com/albums/vv212/Drevar/Carbage%20Run%202013/CarbageRun2013-075_zps8fca863f.jpg schreef:
[afbeelding]
[/URL]
Die ken ik wel.
Maar ik heb er nog nooit bij hoeven stoppen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten