Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2013, 22:02
uit020
uit020 is offline
Hey allemaal,
ik vertrek dinsdag met het vliegtuig naar ibiza en ik ben ontzettend bang dat t vliegtuig crasht of word gekaapt. Ik merkte dit de vorige keer ook al. Ookal is t 2 uur vliegen, zit ik nog steeds de hele rit stil in mn stoel te wachten tot we aankomen. Weet iemand hoe ik hier van af kom? Ik heb echt t gevoel dat ik doodga namelijk..
Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-07-2013, 00:17
bloodyb
bloodyb is offline
De kans dat je vliegtuig wordt gekaapt is vrijwel nihil en de reis naar het vliegveld is gevaarlijker dan de vliegreis zelf. Misschien kun je je huisarts om een kalmeringsmiddel vragen. En zoek eens uit hoe een vliegtuig werkt, dat maakt je waarschijnlijk minder bang. Als je bij een raampje zit en ziet dat er allerlei dingen aan een vleugel bewegen kan dat heel eng lijken totdat je weet wat er eigenlijk gebeurt. En als je net na het opstijgen een harde bonk hoort en voelt betekent dat niet dat er onderdelen af vallen maar is dat het landingsgestel dat naar binnen klapt. Het starten en landen vind ik nog het leukst, de uren ertussen zijn bijna hetzelfde als in de trein og bus zitten.
Oud 21-07-2013, 04:49
hookee
hookee is offline
Ik zat vriijdag 4 uur in een vliegtuig die sinds 1989 bijna elke dag zo'n drie keer per dag een vlucht deed, Veiligheid van vliegtuigen is het strengste van alle voertuigen, worden daarom ook elke zoveel vlieguren verplicht compleet geinspecteerd en worden pas als ze mechanisch weer als nieuw zijn door de toelating.
Ik geniet van vliegen en van de momenten dat je even kan zien wat alleen vogels kunnen zien.
Over een kaping hoef je je op een vlucht naar Ibiza helemaal geen zorgen te maken, ik zou me eerder zorgen maken over een veilig verblijf aldaar...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2013, 10:39
uit020
uit020 is offline
Nou veilig verblijf hebben we sws. We zitten op een camping/ huisje boven op een berg en die zijn blijde niet dicht bij een grote stad. Je woorden hebben wel geholpen
Met citaat reageren
Oud 21-07-2013, 20:07
CKV
CKV is offline
Ik snap je angst, maar je moet er ff doorheen bijten. Zo heb ik bijv een paar jaar terug voor het eerst gevlogen. Gelijk de eerste keer was er sprake van turbulentie, maar ik weet dat zulke dingen vermijden nooit 100% kan. Fietsen naar school kan ook 'levensgevaarlijk' zijn dus relativeren is het beste wat je kunt doen. 100% overlevingskans bij alles wat je doet is onmogelijk. Niemamd heeft ons namelijk een morgen beloofd.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2013, 20:32
Michael-M
Michael-M is offline
Tja waarschijnlijk zul je nooit echt van vliegen gaan houden. Het is met alles zo dat als je het regelmatig doet je van de spanning afkomt. Wanneer je dagelijks in het vliegtuig zou stappen zou je er snel vanaf komen, alleen dat gebeurd waarschijnlijk niet.........
Met citaat reageren
Oud 02-08-2013, 12:07
Verwijderd
Dronken worden.

Of gewoon realistisch zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten