Advertentie | |
|
![]() |
|
Als ik ergens geen verstand van heb maar wel iets wil kopen, ga ik meestal niet uit van een enkel forum. Ik zoek dan naar informatie op vergelijkingssites, het liefst met zoveel mogelijk technische gegevens en daarna zoveel mogelijk (niet emotionele) ervaringen van verschillende gebruikers.
Hier heb je al een bekende winkel die je kan helpen. Belangrijk is in ieder geval een goede graphics kaart; geen standaard pannenkoek, maar dit maakt het automatisch al aardig kostbaar. |
![]() |
|
![]() |
Ik neem aan dat je je laptop overal mee neemt en ook gebruikt voor school omdat je anders een desktop zou willen. Voor een desktop kan je voor een bedrag als 750 euro een erg snelle gaming pc bouwen.
http://tweakers.net/pricewatch/32225...(mag8dmh).html Deze laptop lijkt mij geschikt. Intel hd 4000 zal prima zijn voor spelletjes als rs en mc met de resolutie die er in zit. Met de i5 zit je in de toekomst goed en door de hybdrid drive zal je laptop erg snel aanvoelen. Ook is deze laptop lekker klein zodat 'ie in iedere tas past. Het gewicht staat ook niet tegen. Dat is 1,7 kg. Je krijgt dus geen rugklachten door het sjouwen! Wat nog een pluspunt is, is dat Lenovo fantastische bouwkwaliteit bied. Als laatste is deze laptop ook nog 100 euro binnen je budget. Als je serieus wil gamen (en dan heb ik het niet over spelletjes als rs en mc) zou je echt een desktop moeten nemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
en voor een paar tientjes meer kan je een model hebben met een aparte videokaart die wel redelijk wat kan trekken. iets meer RAM en wat meer processorkracht
||
![]() |
Citaat:
JE begrijpt niet wat een hybrid drive is. Leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive Verder is de aparte grafische kaart van die asus die je voorsteld gewoon ruk. Intel hd 4000 zal waarschijnlijk beter presteren. Door die aparte grafische kaart is dat ding ook nog eens een stuk zwaarder. |
![]() |
||
Citaat:
en voor mij is een hybride schijf gewoon een hardeschijf met een SSD erin en niet de dual drive vorm zoals hier aanwezig. en voor het gewicht. wat maakt dat nou eigenlijk uit. ik heb zelf 2 jaar lang mijn laptop van rond de 3 kilo dagelijks meegenomen naar school en zowat naar alle andere plekken waar ik kwam en heb nooit last gehad van het gewicht en de mensen die wel over gewicht klagen moeten gewoon eens een goede tas kopen dat scheelt echt een hoop.
||
![]() |
Citaat:
Leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive En qua gewicht: niet iedereen is zo'n kast als jij en het is een grote verlichting als je met een 1kilogram lichte ultrabook hebt die je overal heen moet slepen. Zeker als je ziet dat van die studiegenoten zo'n 3kilo baksteen meenemen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een SSD is eigenlijk een tweede harde schijf (waar je je bestanden opslaat), als je SSD kleiner is dan ±40GB staat hier meestal alleen je besturingsysteem op. Dit doen ze omdat je dan altijd snel je computer kan starten (want alles wat je op de SSD opslaat, is razendsnel geopend/gestart). Als je minder dan 128GB aan bestanden hebt, kun je ervoor kiezen om alleen maar een SSD te hebben zonder harde schijf (het voordeel hiervan is dat je laptop ook een heel stuk stiller word zonder harde schijf). Als je denkt dat je wel ongeveer 500GB aan bestanden of programma's gaat krijgen (wat wel het geval is denk ik) dan moet je in de 2e kolom even kijken naar de opslaggrootte van de harde schijf. Klik hier voor een lijstje laptops binnen je prijs met een SSD Check deze laptop bijvoorbeeld even als je een tweede harde schijf wilt (meer dan 128GB): http://tweakers.net/pricewatch/33932...specificaties/ En deze als je onder de ±120 gb denkt te blijven: http://tweakers.net/pricewatch/32436...specificaties/ Laatst gewijzigd op 20-07-2013 om 23:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik zal er eventjes na kijken |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Heb je mijn leesvoer überhaupt gelezen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Lees dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Hybrid_drive |
![]() |
|
kom eens met inhoudelijke argumenten als je het allemaal onzin vind wat ik zeg. pleur hier niet een onnozele Wikipedia link neer met een "zoek t maar zelf uit" attitude.
die jongen zoekt hier naar een degelijke laptop waarbij ik hem wat info geef en niet naar een uitleg over hybride schijven. ik heb zelf hier een SSD en harde schijf dus ik weet hoe het werkt. verder heeft huntingyade over die hybride schijf gewoon gelijk. dus ik denk dat je je eigen Wikipedialink nog eens beter door moet lezen vriend. |
![]() |
|
![]() |
Jemig zeg. Ik geef een goede link waar het uitgelegd staat. Als ik het ga neertypen wordt het waarschijnlijk zo'n verhaal dat alleen mensen snappen die het al begrijpen.
Een hybride schijf is eigenlijk een normale HDD met een kleine SSD. Het concept achter SSD caching is heel simpel. Speciale software zorgt ervoor dat – zonder dat je daar zelf enige invloed op hoeft uit te oefenen – de meest gebruikte data van een harde schijf op een speciaal daarvoor bestemde SSD wordt geplaatst. Wanneer het systeem data opvraagt die op de SSD staat, is die snel beschikbaar en hoeft niet op de trage harde schijf gewacht te worden. Bij schrijfacties kan caching ook voor versnelling zorgen: data wordt dan in eerste instantie op de SSD geplaatst, het systeem kan dan ongestoord verder met de volgende taak, terwijl de caching software er voor zorgt dat de data op de achtergrond naar de harde schijf wordt overgezet. Caching software is in de basis gebaseerd op least-recently-used algoritmes: data die het langst niet gebruikt is, wordt het eerst verwijderd zodra er weer ruimte nodig is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Daar ging het mij om. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Bijvoorbeeld in de laptop die ik hier neerzette. http://tweakers.net/pricewatch/32225...(mag8dmh).html Zoals je ziet bij de specs zie je dat er een 24gb ssd in zit en een 1tb hdd. Dat houd in dat het een hybride schijf is want de ssd wordt gebruikt voor caching. Hou nou alsjeblieft op met deze zinloze discussie, want het feit is, is dat ik al bijna m'n hele leven in de hardware zit en het dus heus wel weet. |
![]() |
|
Ah nu krijgen we de de argumenten op basis van autoriteit "ik zit al mn hele leve achter de computer dus ik weet t t beste"
Verder zeg ik dat het MEESTAL alleen t besturingssysteem opstaat en dat je met je commentaar alleen maar zelf deze miereneukerige discussies aan het maken bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Release the caps plz...
Waarom ga je nog door met dit mierenneuken als je zelf over alles heen leest? Verder is dit ook totaal irrelevant voor de TS. Als je weer een tegenargument van me wilt moet je maar even PMen want een eindeloze discussie van mij met jou, hebben de forumbazen en topicstarter geen zin in. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Hou op met mij naar beneden te praten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2. Het is altijd zo dat deze kleine ssd's als caching worden gebruikt in de huidige laptops. Zo ook in het model die ik neergezet heb. Maar anyway, wat boeit het. Hier schiet de TS ook niks mee op. Laten we gewoon goed advies geven waar de TS wat aan heeft, niet hierom door zeiken. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Accu laptop laadt niet meer op Elin3 | 19 | 10-12-2014 11:47 | |
Software & Hardware |
Laptop nodig voor studie gamedesign - Suggesties? Verwijderd | 10 | 23-08-2013 22:02 | |
Software & Hardware |
Zelf Sony VAIO laptop samenstellen Elin3 | 52 | 09-08-2013 21:31 | |
Software & Hardware |
Laptop kopen Verwijderd | 3 | 25-12-2009 22:20 | |
Software & Hardware |
Advies gevraagd mbt. keuze uit 1 laptops. patroesj | 12 | 28-09-2007 19:12 | |
Software & Hardware |
[school] Laptop Probleem. ice-dive | 12 | 30-01-2004 16:24 |