Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2013, 23:50
wtf18
wtf18 is offline
Hoi, ik ben een jongen van 14 jaar en hen een vriendin. Ik weet zeker dat ik op jongens val maar van meisjes weet ik het niet. Ik weet ook niet of ik mijn vriendin ooit leuk heb gevonden. Laatst d8 ze dat ik haar niet meer leuk vond en toen moest ze al huilen terwijl het niet eens zeker was. Ik wil haar niet kwetsen dus wat moet ik doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2013, 00:10
wtf18
wtf18 is offline
misschien is het handig om er bij te zeggen dat ik al hele goede vrienden ben met mijn vriendin dus het kan onze vriendschap ook nog n's verpesten
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 00:24
bloodyb
bloodyb is offline
Misschien eerlijk tegen haar zijn? Als jij op jongens valt kunnen jullie toch vrienden blijven?
Oud 14-08-2013, 09:48
Vowel
Vowel is offline
Je moet eerlijk tegen haar zijn en het uitmaken.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 21:10
Linaxx
Linaxx is offline
Je moet gewoon zeggen dat je op dit moment even in de war bent, dat je het even niet meer weet ofzo, zeg wel erbij dat het niet aan haar ligt. Misschien is het ook wel goed om even afstand van haar te nemen..
Met citaat reageren
Oud 14-08-2013, 23:09
wtf18
wtf18 is offline
Laatst had ik al gezegd dat ik even alleen wilde zijn en toen was ze mee op vakantie. We hadden een tent op de camping en een boot in de haven en we sliepen met z'n allen op de camping. Ik ging toen dus 1 avond op de boot slapen (in m'n eentje) en toen heeft ze de hele avond gehuild.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 09:11
Vowel
Vowel is offline
Wees eerlijk en maak het uit. Natuurlijk zal ze dat kut vinden, maar hoe denk je dat ze zich zal voelen als je dit nog een jaar door laat gaan en dán pas eerlijk bent?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 10:26
bloodyb
bloodyb is offline
Ik ben met Vowel. Als je ook maar een klein beetje om haar geeft zeg je haar de waarheid i.p.v. haar en jezelf voor de gek te blijven houden.
Oud 15-08-2013, 23:02
wtf18
wtf18 is offline
Ik heb nog aan niemand verteld dat ik op jongens val en ik loop er al iets van 5 jaar mee rond...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2013, 23:15
Oezem
Oezem is offline
Ja nou en?
Je kunt ook net doen of je wel verliefd bent op haar en je hele leven een toneelstukje blijven spelen.

Dat je bang bent voor de reacties van anderen kan ik best begrijpen, maar dat maakt het niet minder oneerlijk naar haar toe dat je haar nu zo aan het lijntje houdt. Je bent blijkbaar niet verliefd op haar en daarom moet je het uitmaken. Niet omdat de achterliggende reden is dat je homo bent.
Daarnaast zeg je dat je 'hele goede vrienden' bent met haar. Mijn idee van een 'hele goede vriend(in)' is iemand tegen wie ik kan vertellen waar ik mee worstel en aan wie ik dus zou kunnen vertellen dat ik (denk dat ik) homo ben. Als je bang bent dat ze je daarom stom gaat vinden (en niet omdat je haar nu aan het lijntje zit te houden, want dat zou ik best begrijpen) dan is ze geen goede vriendin voor je en mag je blij zijn dat je van d'r af bent.

Je bent natuurlijk nog maar 14 en ik snap dat het op die leeftijd heel belangrijk is wat anderen van je denken en dat je leeftijdsgenoten een stuk veroordelender lijken of zijn dan ze zijn op mijn leeftijd. Dus ik begrijp het ook wel dat je het lastig vindt om te vertellen, maar als je er al 5 jaar mee loopt (wist je serieus al op je 9e wat je geaardheid was?), is het misschien eens tijd om er voor uit te komen.
Maar als je daar mee wilt wachten, is dat ook prima, maar maak het in ieder geval uit met haar. En als je haar als vriendin wilt houden (als in vriendschappelijk) dan is het misschien wel zo handig om het uit te leggen. Waarschijnlijk gaat ze gekwetst zijn (hallo als je het al 5 jaar weet, hoezo neem je dan een vriendin?) en maar zal ze het beter begrijpen dan wanneer je schijnheilig blijft doen en er pas over 3 jaar mee komt.
Oud 15-08-2013, 23:23
wtf18
wtf18 is offline
Citaat:
Ja nou en?
Je kunt ook net doen of je wel verliefd bent op haar en je hele leven een toneelstukje blijven spelen.

Dat je bang bent voor de reacties van anderen kan ik best begrijpen, maar dat maakt het niet minder oneerlijk naar haar toe dat je haar nu zo aan het lijntje houdt. Je bent blijkbaar niet verliefd op haar en daarom moet je het uitmaken. Niet omdat de achterliggende reden is dat je homo bent.
Daarnaast zeg je dat je 'hele goede vrienden' bent met haar. Mijn idee van een 'hele goede vriend(in)' is iemand tegen wie ik kan vertellen waar ik mee worstel en aan wie ik dus zou kunnen vertellen dat ik (denk dat ik) homo ben. Als je bang bent dat ze je daarom stom gaat vinden (en niet omdat je haar nu aan het lijntje zit te houden, want dat zou ik best begrijpen) dan is ze geen goede vriendin voor je en mag je blij zijn dat je van d'r af bent.

Je bent natuurlijk nog maar 14 en ik snap dat het op die leeftijd heel belangrijk is wat anderen van je denken en dat je leeftijdsgenoten een stuk veroordelender lijken of zijn dan ze zijn op mijn leeftijd. Dus ik begrijp het ook wel dat je het lastig vindt om te vertellen, maar als je er al 5 jaar mee loopt (wist je serieus al op je 9e wat je geaardheid was?), is het misschien eens tijd om er voor uit te komen.
Maar als je daar mee wilt wachten, is dat ook prima, maar maak het in ieder geval uit met haar. En als je haar als vriendin wilt houden (als in vriendschappelijk) dan is het misschien wel zo handig om het uit te leggen. Waarschijnlijk gaat ze gekwetst zijn (hallo als je het al 5 jaar weet, hoezo neem je dan een vriendin?) en maar zal ze het beter begrijpen dan wanneer je schijnheilig blijft doen en er pas over 3 jaar mee komt.
Ja oke, ik snap dit allemaal wel. Maar ik heb er natuurlijk al vaker over na gedacht om het aan iemand te vertellen en als ik het durfte had ik het wel eerder gedaan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 08:15
Vowel
Vowel is offline
Ok. Dan zeg je er niet bij dat je homo bent. Maar je moet het wel uitmaken, want je bent niet verliefd op haar en je vindt haar niet aantrekkelijk. Je houdt haar aan het lijntje, en blijkbaar heeft zij zelf ook wel door dat er iets niet goed is, want anders zou ze er niet de hele tijd naar vragen.

Maak het nu eerst eens uit. Of je eerlijk wilt zijn over je geaardheid is een tweede, maar als ze echt zo'n goede vriendin is gaat ze echt niet boos zijn om het feit dat je homo bent. Ze wordt wellicht boos omdat je haar zo lang hebt voorgelogen, maar dat is je eigen schuld. Je had bijvoorbeeld ook géén relatie met haar kunnen beginnen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 08:31
Nienna*
Nienna* is offline
Wat Vowel zegt inderdaad.

Volgens mij zijn er twee losse problemen.
1. Je hebt een vriendin op wie je niet verliefd bent/blijkt te zijn
2. Je bent homoseksueel en hebt dat aan niemand verteld

Probleem 1 moet je nu oplossen, omdat het niet eerlijk is tegenover je vriendin om haar aan het lijntje te houden terwijl jij al weet dat je niet verliefd op haar bent. Dat moet je uitmaken. Je kunt gewoon eerlijk zeggen dat je niet verliefd op haar bent.
Probleem 2 is een ander probleem, waarvan de oplossing hier los van staat. Je moet zelf weten wanneer je uit komt voor je geaardheid en ik begrijp dat dat op je veertiende nogal een opgave is. Dat hoeft dus ook niet per se nu.

Bedenk wel dat het je heel erg zou kunnen helpen als je er eens met iemand over praat. Je hoeft het dus niet meteen aan iedereen te vertellen, maar je zou kunnen kijken of er iemand is in je omgeving aan wie je het wél zou willen vertellen. Dat kunnen je ouders zijn, een neef/nicht, een goede vriend, je mentor van school, je huisarts, of wie je ook maar wil. Het zal je misschien opluchten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2013, 09:57
wtf18
wtf18 is offline
dank jullie wel iedereen voor jullie hulp.
ik ga er iets mee doen.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2013, 15:00
thesombrero
thesombrero is offline
De wallen zijn een perfecte oplossing voor je probleem TS
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 09:10
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
De wallen zijn een perfecte oplossing voor je probleem TS