Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk niet dat hij het met opzet doet of zelf dat hij zich er bewust van is. Hij heeft totaal geen kwaad in het zin. Ik moet wel zeggen dat als wij geen vrienden meer zijn, serieus mijn leven anders zou zijn en dat is behoorlijk balen. Ik ben nu met hem en zij familie op vakantie en, ik weet niet, ze zijn zo aardig en op een of andere manier klopt het, al weet ik in mijn achterhoofd dat het nooit wat wordt tussen ons. Ik begin een hekel aan gevoelens te krijgen, weinig positieve ervaringen
|
![]() |
||
Citaat:
Het lijkt me het beste dat je het inderdaad even "op de man" vraagt. Dat er dingen veranderen is onvermijdbaar en misschien jammer, maar je kunt niet blijven vasthouden aan iets wat niet (meer) bestaat. Laatst gewijzigd op 10-08-2013 om 06:32. |
![]() |
||
Citaat:
Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, en ik weet ook dat het bijna onmogelijk voelt als je er niet klaar voor bent met je hart en met je ratio de knoop doorhakt. Ik zou er als ik jou was met hem over praten, hem vertellen dat je meer gevoelens voor hem hebt. Geef hem duidelijk aan dat je er niet tegen kunt dat als hij geen relatie met jou wil, hij op deze manier met je om blijft gaan. Vraag hem duidelijke grenzen te trekken en jou op een vriendschappelijke manier te behandelen in dat geval, en niet met je te flirten, je vast te houden, etcetera. Doet hij dat niet (zoals mijn vriend toen), verbreek/verminder het contact, want in dat geval houdt hij je inderdaad aan het lijntje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dus omdat hij aardig doet en een leuke vriend is, maar toevallig geen liefdesgevoelens heeft, houdt hij haar aan het lijntje? Mis ik nu iets, of is dit echt heel onlogisch. Wat moet hij dan doen: alle contact vermijden, omdat zij verliefd is en hij niet? Dat is toch echt krom geredeneerd
![]() |
![]() |
|
Ik heb het misschien onduidelijk geformuleerd, maar ik bedoelde niet dat hij haar nu aan het lijntje houdt. Wél als hij nadat ze heeft gezegd dat ze hem leuk vindt en het mocht niet wederzijds zijn, op dezelfde wijze doorgaat.
Daarnaast denk ik wel dat hij waarschijnlijk ook niet blind is en allang door heeft dat ze gevoelens voor hem heeft. Volgens het principe "als ik er niks over zeg, is het niet zo" werken vind ik niet erg classy, maar feitelijk gezien treft hem geen schuld inderdaad. |
![]() |
|
Afgaande op wat zij zegt, dat hij zich gedraagt alsof zij zich in een liefdesrelatie bevinden met elkaar. Als hij zou weten dat zij verliefd op hem is, maar nog steeds zich niet als vriend maar als relationele vriend gedraagt, vind ik dat hij haar aan het lijntje houdt, ook als hij in woorden duidelijk is. In mijn ervaring zeggen daden meer dan woorden en zal zij hoe dan ook hoop blijven putten uit zijn gedrag. Ik vind dat als zij duidelijk aan geeft dat ze de relatie zoals die nu is (zonder verdere intenties, maar mét liefdesrelatie-gedrag) niet goed verdraagt, hij ook de moeite zal moeten doen om de grenzen duidelijker te definiëren.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Hij gedraagt zich niet als jouw vriendje, maar jij voelt dat zo omdat je verliefd bent op hem. Hij houdt je ook niet aan het lijntje zoals anderen schrijven. Hij beschouwt je gewoon als een goede vriendin. Ik zou gewoon zelf meer afstand gaan nemen en als hij wil weten waarom dan kun je hem dat zo uitleggen. Je kunt ook zo doorgaan en op die basis op andere jongens concentreren zodat je gevoelens verdwijnen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar serieus; richt je aandacht op anderen waar je wel een echte kans bij maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Wat kan je doen? Idd, vrij weinig! Het is niet leuk om ernaar te moeten kijken, maar probeer je toch zo volwassen mogelijk te gedragen. Als jij naar tegen dat meisje gaat doen haal je daar vooral jezelf mee naar beneden.
|
Probeer je er niet te druk over te maken, je kunt er weinig aan doen. Je zou, mochten ze erg klef doen op het werk, er wel wat van kunnen zeggen (tegen je vriend persoonlijk of tegen hun allebei). Ik snap je jaloezie, maar je moet wel een beetje redelijk blijven, dat meisje heeft gewoon het "recht" om met jouw vriend te daten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Als je een goede vriendin van hem was (zonder gevoelens) zou je blij voor hem zijn dat het zo goed gaat met het andere meisje. Dan zou het ook niet uitmaken dat ze iets met elkaar kregen, want hij zou heus nog wel met jou willen omgaan, alleen misschien wel wat minder dan eerst.
Nu maak je het jezelf te moeilijk, je vindt hem leuk, maar weet aan de andere kant ook dat het niets gaat worden. Toch doe je het jezelf aan om hem zo vaak te zien dat het pijn doet. Dat lijkt me niet echt een prettige situatie, en het zal jullie contact ook niet ten goede komen. Als ik jou was zou ik toch proberen of je hem wat minder vaak kan zien. Je hoeft het contact niet helemaal te verbreken als je dat niet wilt, maar je moet op een of andere manier toch af van die verliefde gevoelens. Bedenkt anders desnoods een excuus (druk op school oid) waardoor je hem wat minder vaak ziet. En probeer dan af en toe ook met andere vrienden/vriendinnen om te gaan, dan ben je niet zo afhankelijk van hem...
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Beste vriend en 'derde persoon' hoe pak ik dit het beste aan? Somegras | 8 | 08-03-2015 20:26 | |
Liefde & Relatie |
Verliefd op me beste vriend en op me vriendje?!?! Linniee | 12 | 12-06-2014 19:42 | |
Liefde & Relatie |
verliefd op mijn beste vriend en een vriend van mijn vriendje xwebelieve | 7 | 17-07-2012 13:19 | |
Liefde & Relatie |
Beste vriend en ik in dip. GoddessOfDesire | 10 | 08-10-2005 23:22 | |
Liefde & Relatie |
gezeik met mn beste vriend Noddy | 14 | 17-11-2004 17:17 | |
Liefde & Relatie |
Beste vriend vind me ECHT leuk! Melig-Meissiej | 36 | 18-08-2004 16:30 |