Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2013, 15:18
Verwijderd
Hooi,,

Mijn beste vriend en tevens de jongen waar ik verliefd op ben heeft een oogje op een ander meisje. Ze zijn een keer samen naar de bios geweest, een keer film bij haar gekeken en gekust. Verder hebben ze niet meer afgesproken en ook al een week elkaar niet meer gesproken. Ook zegt hij dat hij geen zin heeft om steeds naar haar toe te fietsen en weet ook niet of het wel wat word. Ondanks hun vage vriendschap (ze hebben geen relatie) vind ik het moeilijk om ermee om te gaan, omdat mijn beste vriend en ik elkaar elke dag spreken en ook praktisch elke dag zien. Moet ik hem vertellen dat ik hem leuk.vind en het er moeilijk mee heb of moet ik er niet teveel achter zoeken en gewoon negeren??

Graag tips!!! Vragen mag ook

---

Mijn beste vriend zegt dat hij mij niet leuk vind (ik ben wel verliefd op hem), maar gedraagt zich er niet naar. Hij nodigt me uit op vakantie met zijn familie, we slapen samen in een bed in een tent. Hij komt zowat elke dag bij mij thuis film kijken off ik bij hem. We zijn zo close,. Me moeder zegt ook dat hij me eigenlijk aan het lijntje houd, want als hij echt een vriendin krijgt dan moet hij kiezen want geen meisje zou het leuk vinden hoe ik met haar vriendje omga. Dus vriendschap verbreken of wachten tot hij me laat vallen???

Laatst gewijzigd op 08-08-2013 om 16:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2013, 15:59
Babe123
Babe123 is offline
Hee,
Ik zou gewoon tegen hem zeggen dat je hem al een tijdje leuk vind en dat je het eigenlijk best wel moeilijk vind om zulke dingen aan te horen om dat jij hem ook leuk vind,
Hij weet niet dat jij hem leuk vind dus daar kan hij ook geen rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 16:11
Verwijderd
Je bent verliefd op je beste vriend en hij niet op jou. Dat betekent hoe dan ook afstand zoeken zodat jij ermee om kan leren gaan dat het nooit wat wordt tussen jullie. Hij houdt je inderdaad aan het lijntje en heeft nu geen enkele verplichting tegenover jou als ie een vriendin krijgt. Hij komt nu gewoon makkelijk aan zijn trekken bij jou maar vindt jou niet leuk genoeg voor een relatie. Zoek afstand. Verbreek eventueel het contact volledig. Afwachten helpt helemaal niks, behalve misschien dat je pijnlijk aan de kant wordt gezet als die vriendin in beeld komt.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 16:13
Elin3
Elin3 is offline
Omdat het in de startpost (naar mijn idee) over dezelfde persoon gaat leek het me handiger de topic's even samen te voegen. Dan hebben de mensen die erop reageren ook een compleet beeld van de situatie.
Oud 08-08-2013, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Omdat het in de startpost (naar mijn idee) over dezelfde persoon gaat leek het me handiger de topic's even samen te voegen. Dan hebben de mensen die erop reageren ook een compleet beeld van de situatie.
TE LAAT!

Maar ik reageerde dus op de tweede post en die is allesbepalend en mijn advies blijft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 16:28
Verwijderd
Oké, maar dat is zoo ontzettend moeilijk. Van iemand elke dag spreken en zien naar helemaal niets. Lijkt onmogelijk en ik wil ook niet dat hij denkt dat ik boos op hem ben, want dat is niet zo en het ligt ook aan mij
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 16:34
Verwijderd
Dan vertel je hem de reden waarom je hem niet meer wilt zien en als hij dan boos is is het een irrationeel knaapje.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2013, 21:57
Verwijderd
Ik denk niet dat hij het met opzet doet of zelf dat hij zich er bewust van is. Hij heeft totaal geen kwaad in het zin. Ik moet wel zeggen dat als wij geen vrienden meer zijn, serieus mijn leven anders zou zijn en dat is behoorlijk balen. Ik ben nu met hem en zij familie op vakantie en, ik weet niet, ze zijn zo aardig en op een of andere manier klopt het, al weet ik in mijn achterhoofd dat het nooit wat wordt tussen ons. Ik begin een hekel aan gevoelens te krijgen, weinig positieve ervaringen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 04:26
hookee
hookee is offline
Het wordt tijd dat je je open stelt voor een andere relatie.
Als je met 'm uitgaat, kijk ook eens naar andere jongens, spreek er eens een aan.
Ja, je bent met je (allerbeste) vriendje maar je hebt GEEN liefdesrelatie.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 14:22
TheHunter
TheHunter is offline
Hij houd je niet aan het lijntje, hij is gewoon eerlijk tegenover jou. Hij wil gewoon vrienden zijn.
Zoiets is niet iemand aan het lijntje houden.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 15:22
Verwijderd
Hij zegt dat hij alleen vrienden met me is, maar gedraagt zich er niet naar. Hij gedraagt zich als mijn vriendje.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 15:49
Verwijderd
Dan houdt ie je aan het lijntje. En heeft dat heus wel door.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 20:23
Verwijderd
Nee, ik weet 100% zeker dat hij het niet doorheeft en het niet met zin doet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 20:31
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 21:04
tomska
tomska is offline
Citaat:
zeg het hem dan gewoon duidelijk? dan weet hij het en dan kijk je wel wat er gebeurt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Hoe weetje dat zo zeker?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2013, 23:59
Verwijderd
Vertel hem over je gevoelens voor hem, vraag naar zijn reactie en maak op basis van zijn reactie een keus.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 06:25
hookee
hookee is offline
Citaat:
Hij zegt dat hij alleen vrienden met me is, maar gedraagt zich er niet naar. Hij gedraagt zich als mijn vriendje.
Of als je liefste broertje? Als hij uitgaat met een ander meisje en deze zoent lijkt het erop dat hij de relatie met jou niet als liefdesrelatie ziet.
Het lijkt me het beste dat je het inderdaad even "op de man" vraagt.
Dat er dingen veranderen is onvermijdbaar en misschien jammer, maar je kunt niet blijven vasthouden aan iets wat niet (meer) bestaat.

Laatst gewijzigd op 10-08-2013 om 06:32.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 09:35
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik heb 2 jaar in een dergelijke "relatie" gezeten, wat uiteindelijk op niks is uitgelopen. Ik heb (te)veel geduld gehad. Ik heb er met hem over gepraat en mijn gevoelens opgebiecht, bladiebla. Hij heeft me ook aan het lijntje gehouden/ik heb me aan het lijntje laten houden, en daardoor bleef ik compleet gebroken achter aan het einde zonder hem als vriendje, maar ook zonder hem als (beste) vriend. Dit had anders kunnen lopen als we elkaar eerder (meer) hadden losgelaten en hij duidelijker was geweest (/ik eerder de knoop had doorgehakt dan na 2 jaar, maar ik kón het gewoon niet).

Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, en ik weet ook dat het bijna onmogelijk voelt als je er niet klaar voor bent met je hart en met je ratio de knoop doorhakt.
Ik zou er als ik jou was met hem over praten, hem vertellen dat je meer gevoelens voor hem hebt. Geef hem duidelijk aan dat je er niet tegen kunt dat als hij geen relatie met jou wil, hij op deze manier met je om blijft gaan. Vraag hem duidelijke grenzen te trekken en jou op een vriendschappelijke manier te behandelen in dat geval, en niet met je te flirten, je vast te houden, etcetera.
Doet hij dat niet (zoals mijn vriend toen), verbreek/verminder het contact, want in dat geval houdt hij je inderdaad aan het lijntje.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 2 jaar in een dergelijke "relatie" gezeten, wat uiteindelijk op niks is uitgelopen. Ik heb (te)veel geduld gehad. Ik heb er met hem over gepraat en mijn gevoelens opgebiecht, bladiebla. Hij heeft me ook aan het lijntje gehouden/ik heb me aan het lijntje laten houden, en daardoor bleef ik compleet gebroken achter aan het einde zonder hem als vriendje, maar ook zonder hem als (beste) vriend. Dit had anders kunnen lopen als we elkaar eerder (meer) hadden losgelaten en hij duidelijker was geweest (/ik eerder de knoop had doorgehakt dan na 2 jaar, maar ik kón het gewoon niet).

Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, en ik weet ook dat het bijna onmogelijk voelt als je er niet klaar voor bent met je hart en met je ratio de knoop doorhakt.
Ik zou er als ik jou was met hem over praten, hem vertellen dat je meer gevoelens voor hem hebt. Geef hem duidelijk aan dat je er niet tegen kunt dat als hij geen relatie met jou wil, hij op deze manier met je om blijft gaan. Vraag hem duidelijke grenzen te trekken en jou op een vriendschappelijke manier te behandelen in dat geval, en niet met je te flirten, je vast te houden, etcetera.
Doet hij dat niet (zoals mijn vriend toen), verbreek/verminder het contact, want in dat geval houdt hij je inderdaad aan het lijntje.
Het is inderdaad moeilijk de knoop door te hakken. Als ik zo doorga ben ik straks degene met het gebroken hart, als ik hem vertel dat ik hem leuk vond en hij mij niet heb ik een gebroken hart. Als ik het contact verminderen en me focus op andere jongens kan ik misschien de pijn verminderen. Maar ja, als je zo close bent en elkaar elke dag ziet is het niet zo makkelijk om te zeggen, ik kan je niet meer zien, doeg. Het is lastig om te doen..
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 14:38
Verwijderd
Ik ben nu met hem op vakantie en het doet gewoon pijn, omdat ik hem elke keer zie en het niets word,, verdrietig word ik er gewoon van
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:01
Verwijderd
Dus omdat hij aardig doet en een leuke vriend is, maar toevallig geen liefdesgevoelens heeft, houdt hij haar aan het lijntje? Mis ik nu iets, of is dit echt heel onlogisch. Wat moet hij dan doen: alle contact vermijden, omdat zij verliefd is en hij niet? Dat is toch echt krom geredeneerd
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:17
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb het misschien onduidelijk geformuleerd, maar ik bedoelde niet dat hij haar nu aan het lijntje houdt. Wél als hij nadat ze heeft gezegd dat ze hem leuk vindt en het mocht niet wederzijds zijn, op dezelfde wijze doorgaat.

Daarnaast denk ik wel dat hij waarschijnlijk ook niet blind is en allang door heeft dat ze gevoelens voor hem heeft. Volgens het principe "als ik er niks over zeg, is het niet zo" werken vind ik niet erg classy, maar feitelijk gezien treft hem geen schuld inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 15:20
Verwijderd
Hoezo zou hij haar wel aan het lijntje houden als hij op dezelfde wijze doorgaat, en de gevoelens niet wederzijds zijn? Waarom zou hij zich dan aan moeten passen en zijn vriendschap anders uiten?

Ik zie echt niet wat hij fout doet.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2013, 16:54
Nienna*
Nienna* is offline
Afgaande op wat zij zegt, dat hij zich gedraagt alsof zij zich in een liefdesrelatie bevinden met elkaar. Als hij zou weten dat zij verliefd op hem is, maar nog steeds zich niet als vriend maar als relationele vriend gedraagt, vind ik dat hij haar aan het lijntje houdt, ook als hij in woorden duidelijk is. In mijn ervaring zeggen daden meer dan woorden en zal zij hoe dan ook hoop blijven putten uit zijn gedrag. Ik vind dat als zij duidelijk aan geeft dat ze de relatie zoals die nu is (zonder verdere intenties, maar mét liefdesrelatie-gedrag) niet goed verdraagt, hij ook de moeite zal moeten doen om de grenzen duidelijker te definiëren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2013, 17:25
Verwijderd
Ik heb hem een jaar geleden verteld dat ik hem leuk vind en toen wees hij me af, daarna zijn we hele close vrienden geworden. Toen was ik over hem heen en nu zijn de gevoelens terug gekomen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 13:26
Verwijderd
Ik hoop dat ik hem anders ga zien, niet als vriendje want dat is hij niet, maar als vriend. Ookal gedraagt hij zich meer als vriendje
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 16:33
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik hoop dat ik hem anders ga zien, niet als vriendje want dat is hij niet, maar als vriend. Ookal gedraagt hij zich meer als vriendje
Ik denk niet dat dat echt vanzelf zal gaan...?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2013, 18:26
Verwijderd
Hij gedraagt zich niet als jouw vriendje, maar jij voelt dat zo omdat je verliefd bent op hem. Hij houdt je ook niet aan het lijntje zoals anderen schrijven. Hij beschouwt je gewoon als een goede vriendin. Ik zou gewoon zelf meer afstand gaan nemen en als hij wil weten waarom dan kun je hem dat zo uitleggen. Je kunt ook zo doorgaan en op die basis op andere jongens concentreren zodat je gevoelens verdwijnen.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 10:56
Nienna*
Nienna* is offline
Wat Mozart zegt is natuurlijk ook waar, dat jij zijn gedrag waarschijnlijk ook anders interpreteert omdat je verliefd op hem bent. Je zult waarschijnlijk hoop putten uit dingen die hij zegt of doet, terwijl het heel goed mogelijk is dat hij daar niets mee bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 22:21
Verwijderd
iedereen in mijn omgeving vraagt mij of we verkering hebben, de familie van mijn zus haar vriend vraag mijn zus constant of we wat hebben,, iedereen vraagt het zich af, zelf onze vrienden,,, is dat mijn verbeelding,, denk het niet

XD
Met citaat reageren
Oud 12-08-2013, 23:45
Verwijderd
Ach, mensen denken ook dat mijn zus van 18 en ik verkering hebben als we gewoon samen zijn of op familiefeesten waar je niet echt iedereen kent. Hoeft niks te zeggen, hooguit dat jullie close zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 14:17
Verwijderd
Citaat:
iedereen in mijn omgeving vraagt mij of we verkering hebben, de familie van mijn zus haar vriend vraag mijn zus constant of we wat hebben,, iedereen vraagt het zich af, zelf onze vrienden,,, is dat mijn verbeelding,, denk het niet

XD
De volgende keer dat ze het vragen zet je "JA" en geef je hem een dikke smakkerd op zijn mond!

Maar serieus; richt je aandacht op anderen waar je wel een echte kans bij maakt.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2013, 14:49
Verwijderd
Citaat:

XD
Dat krijg je al heel snel als een jongen en meisje bevriend zijn. De omgeving wil ik er dan vaak graag iets achter zoeken en veel mensen kunnen zich niet voorstellen dat ze "gewoon" bevriend zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 15:30
Verwijderd
Nieuwe draai aan het verhaal. Het meisje waar hij een keer mee uitging komt nu bij ons filiaal werken. Ik moet dus werken terwijl hun samen werken en dat aanzien. Misschien krijgen ze nu wel wat. Wat moet ik nu doen???
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 15:37
Elin3
Elin3 is offline
Wat kan je doen? Idd, vrij weinig! Het is niet leuk om ernaar te moeten kijken, maar probeer je toch zo volwassen mogelijk te gedragen. Als jij naar tegen dat meisje gaat doen haal je daar vooral jezelf mee naar beneden.
Oud 20-08-2013, 17:30
Verwijderd
Hoe kan ik nou normaal werken en en goed humeur houden, als ik mijn beste vriend waar ik verliefd op ben, met een ander zie en niet weg kan, omdat het op het werk is
Met citaat reageren
Oud 20-08-2013, 17:33
Elin3
Elin3 is offline
Probeer je er niet te druk over te maken, je kunt er weinig aan doen. Je zou, mochten ze erg klef doen op het werk, er wel wat van kunnen zeggen (tegen je vriend persoonlijk of tegen hun allebei). Ik snap je jaloezie, maar je moet wel een beetje redelijk blijven, dat meisje heeft gewoon het "recht" om met jouw vriend te daten.
Oud 21-08-2013, 09:37
Verwijderd
ik vind het ook heel leuk voor hún tweeen,, maar voor mij wordt het een hel,,
Met citaat reageren
Oud 27-08-2013, 05:50
Nienna*
Nienna* is offline
Hoe is het uiteindelijk allemaal gelopen?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2013, 21:22
Verwijderd
niet veel veranderd, het meisje waar hij niets mee heeft, maar wel mee is uitgeweest komt indd bij ons werken en iedereen zegt dat ze irritant is enzo. en ik moet het hem nog steeds vertellen
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 12:02
Verwijderd
Jij klinkt irritanter dan haar.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:
niet veel veranderd, het meisje waar hij niets mee heeft, maar wel mee is uitgeweest komt indd bij ons werken en iedereen zegt dat ze irritant is enzo. en ik moet het hem nog steeds vertellen
Ik zou zeggen, "verman jezelf" en laat die jongen met rust. Ga gewoon verder met je leven. Je komt wel nog iemand anders tegen die jij leuk zal vinden. En hopelijk heb je geleerd dat je dan niet te lang moet wachten als je op iemand verliefd bent, dan zie je wat er gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2013, 09:23
igfy
igfy is offline
Als je een goede vriendin van hem was (zonder gevoelens) zou je blij voor hem zijn dat het zo goed gaat met het andere meisje. Dan zou het ook niet uitmaken dat ze iets met elkaar kregen, want hij zou heus nog wel met jou willen omgaan, alleen misschien wel wat minder dan eerst.

Nu maak je het jezelf te moeilijk, je vindt hem leuk, maar weet aan de andere kant ook dat het niets gaat worden. Toch doe je het jezelf aan om hem zo vaak te zien dat het pijn doet. Dat lijkt me niet echt een prettige situatie, en het zal jullie contact ook niet ten goede komen.

Als ik jou was zou ik toch proberen of je hem wat minder vaak kan zien. Je hoeft het contact niet helemaal te verbreken als je dat niet wilt, maar je moet op een of andere manier toch af van die verliefde gevoelens. Bedenkt anders desnoods een excuus (druk op school oid) waardoor je hem wat minder vaak ziet. En probeer dan af en toe ook met andere vrienden/vriendinnen om te gaan, dan ben je niet zo afhankelijk van hem...
Oud 03-09-2013, 11:38
Verwijderd
Een goed gesprek met hem gehad en hij vind mij niet niet leuk en zegt dat we eigenlijk perfect passen bij elkaar. hij is bang me te verliezen als we verkering krijgen en het niets word. Ik bedoel hallo!!! En nog steeds weet hij het niet !!!
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 11:45
Verwijderd
Citaat:
zegt dat we eigenlijk perfect passen bij elkaar
Citaat:
hij is bang me te verliezen als we verkering krijgen en het niets word.
Een van de twee is gelogen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 13:00
Verwijderd
Nee, hij zei allebei, hij is bang me te verliezen als we wat krijgen maar hij vind wel dat we heel goed bij elkaar passen
Met citaat reageren
Oud 03-09-2013, 15:20
igfy
igfy is offline
Ze bedoelt denk ik dat hij een van de twee gelogen heeft.

Maar de enige vraag die je hem op zo'n moment kan stellen is of hij bereid is dat risico te nemen.
Reageren

Regels voor berichten