Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2013, 22:15
Spierings12
Spierings12 is offline
Hallo,
Ik volg het profiel E&M op gymnasium 5.
Vorig jaar koos ik wiskunde A, omdat ik toch niet de technische kant op wilde en ik wilde het mezelf niet al te moeilijk maken. Na vier maanden koos ik echter om alsnog over te stappen naar wiskunde B na lang erover gediscussieerd te hebben met alle leraren enzo, en nu gaat me dat redelijk makkelijk af.
Met het oog op de toekomst twijfel ik nu of ik wiskunde D zal gaan volgen. Ik ga er sowieso niks mee doen en heb het absoluut niet nodig, maar ik wil me misschien aanmelden bij een van de Ivy League universiteiten en ik denk dat dat dan wel een goede indruk maakt als ik wiskunde D erbij heb. Al denk ik niet dat ik hiermee cum laude zal kunnen slagen.
Mijn vraag is dus: wat is beter: alleen wiskunde B en met een 8 afstuderen, of wiskunde D erbij en dan daar een 6 of 7 voor staan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2013, 06:54
Schrödinger
Schrödinger is offline
Medewerkers van Ivy League-universiteiten weten hoogstwaarschijnlijk niet wat Wiskunde D inhoudt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 07:25
Verwijderd
Tering
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 14:38
JaJ
JaJ is offline
Voor de Ivy League kun je toch beter wiskunde helemaal laten vallen en meer gym nemen?

Als jij zeker weet dat je niet de technische kant op wilt, en je wilt ook geen moeilijke wiskundige studie in economische richting, moet je lekker geen wiskunde D pakken.

Op wat meer algemeen niveau: je moet het jezelf zeker moeilijk maken als je die IL in wilt. Als je daar op soliciteert, moet je vast een heel traject door met motivatiebrieven enzo,. Je kunt dan maar beter laten zien dat je ambitieus en gemotiveerd bent. Een mooie (korte) cijferlijst is zeker niet voldoende.
Oud 17-09-2013, 15:46
Verwijderd
"vast" is het toverwoord in die zin. Geef geen adviezen als je niet weet waar je het over hebt.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 17:50
rkooiker
rkooiker is offline
Als je dat echt wil, kijk dan op studyadvantage.nl
Dat is een site van een goede kennis van mij die na zijn vwo-examen naar Princeton is gegaan. Daar vind je persoonlijke ervaringen en kennis waar je echt wat aan hebt. Ik ben zelf ook bezig met mijn aanmeldingen voor Amerikaanse universiteiten, waaronder een aantal Ivies. Mij kun je dus ook vragen stellen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 14:21
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
"vast" is het toverwoord in die zin. Geef geen adviezen als je niet weet waar je het over hebt.
Dat is in ieder geval voor Princeton zo. Zo goed?
Oud 18-09-2013, 15:58
Verwijderd
Nee. Ook bij Princeton laten ze een mix van mensen toe, en is een mooie (korte) cijferlijst zeker een pre, al is het te algemeen daar echt iets over te zeggen. Ze zoeken een mix van mensen, iemand die overal 10en voor haalt en maximaal scoort op de SAT's maar verder geen cv heeft, maakt zeker een goede kans. Iemand die net iets minder (maar nog altijd goed) scoort en vanuit haar/zijn cv kan laten merken erg gemotiveerd te zijn, maakt ook een goede kans. Het is gewoon niet te zeggen wat voor een individu de beste aanpak is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten