Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2013, 20:50
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Dag allemaal,

Sinds kort ben ik helemaal smoor op een kennis van mij...

elke dag moet ik aan haar denken! We praten elke dag wel via whatsapp, skype (chat) etc.

Ik wil het haar wel vertellen, maar als het niet wederzijds is weet ik niet wat dit voor onze band betekend als kennis...

Iemand hier ervaring mee
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2013, 20:59
JVV079
JVV079 is offline
Ik was in de 2e super bevriend met een meisje (ja het kan echt). Ik werd heel verliefd op haar en vertelde het haar ook. Ze reageerde niet verontwaardigd of lacherig maar ze was niet op mij. Ik vroeg haar een paar dagen later verkering via msn (kneuzig. I know) Ze zei eerst nee, bedacht zich en zei toen ja, daarna toch weer nee.

Het was de eerste dagen natuurlijk heel anders we praatten niet meer veel maar daarna was het allemaal weer beter..

Ik mocht haar gewoon weer kietelen,masseren enzo.

Kortom; Het kan de eerste paar dagen "awkward" zijn maar daarna als jullie vriendschap echt goed is komt het allemaal goed!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2013, 21:11
Elin3
Elin3 is offline
De gouden tip: hou je gevoelens even voor jezelf, verbeter eerst het contact! Spreek wat met haar af (thuis op de bank filmpje kijken, samen een ijsje halen, naar het zwembad, etc.) en wanneer dat leuk is spreek je gewoon nog een keer wat af. Kijk eerst even hoe dat gaat en kom daarna pas aanzetten met het "ik vind je leuk/ ik ben verliefd op je"-verhaal.
Oud 29-08-2013, 08:48
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Ik was in de 2e super bevriend met een meisje (ja het kan echt). Ik werd heel verliefd op haar (...)
Dus eigenlijk zeg je juist dat het niet kan, je werd verliefd op haar!

Elin3 heeft gelijk!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2013, 19:07
Martiño
Martiño is offline
Niks doen natuurlijk, je wilt je jarenlange kennis-schap toch niet op het spel zetten???

Maar goed... spreek eens een paar keer 'gewoon' met haar af, word eerst eens een beetje vrienden met haar. Als de klik er is tussen jullie wordt het vanzelf wel meer. Loop niet te hard van stapel, je hoeft het toch ook niet perse te verkondigen?
Ga gewoon leuke dingen met haar doen en dan gaat de rest vanzelf (of niet, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd).
Oud 08-09-2013, 09:20
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Het is nu al een tijdje verder, en ik app nog steeds met haar. Alleen komt het wel van mij af. Ik moet steeds het gesprek beginnen, maar de gesprekken zijn wel altijd lang en leuk. En meestal in de avond wanneer er een soort van stilte valt en wanneer er niets meer te vertellen is zegt ze wel altijd: Ik ga slapen, ik ben zo moe!

Maakt dit uit?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 09:38
Volk
Volk is offline
Heb je ook ooit echt contact met haar?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 09:42
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Citaat:
Heb je ook ooit echt contact met haar?
Hoe bedoel je dit? Als in elkaar zien gewoon op straat? Uhm ja soms maar meestal is dat als ze met haar moeder en vader en broertje even langskomt of op een verjaardag.

Laatst gewijzigd op 08-09-2013 om 16:26.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 09:48
Elin3
Elin3 is offline
Zie dan eens wat af te spreken! Als je gek op dr bent wil je dr toch ook wel eens zien? Na lange tijd regelmatig chatten heb je toch op ten duur ook niks meer te vertellen.
Oud 08-09-2013, 09:57
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Het probleem is als ik bijvoorbeeld vraag, heb je zin om naar de bios te gaan zegt ze altijd: Ik heb het druk deze week. Ik denk dat het pas in de vakantie gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 10:02
Elin3
Elin3 is offline
Dan vind ze je niet leuk genoeg om tijd voor je vrij te maken... Je kunt wel heel veel energie in haar en jullie "relatie" stoppen, maar als zij er zo in staat is dat nutteloos.
Oud 08-09-2013, 10:24
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het probleem is als ik bijvoorbeeld vraag, heb je zin om naar de bios te gaan zegt ze altijd: Ik heb het druk deze week. Ik denk dat het pas in de vakantie gaat lukken.
Welke vakantie? Die over 4-5 weken? Lijkt me inderdaad niet dat ze zin heeft, als ze geïnteresseerd zou zijn zou ze echt wel een paar uurtjes in een weekend voor je vrij maken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 10:42
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Ik vroeg het wel een week geleden, misschien dat ze er nu anders over denkt. Ik ga het binnenkort nog een keer vragen, en anders houd het op denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 10:44
Vowel
Vowel is offline
Ze heeft duidelijk niet echt interesse in je. Misschien maar minder tijd in gaan steken.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 16:26
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Ik zal haar dan wel moeten laten gaan..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2013, 17:36
hookee
hookee is offline
Nou ja kijk, het HOEFT natuurlijk niet zo te zijn. Misschien hebben haar ouders gezegd dat ze geen relatie mocht tot ze.. 16, 17, 18 is, of wanneer ze klaar is met school. Of ze heeft zelf al voorgenomen dat dat beter voor haar schoolcijfers is.
Wij kunnen dat zelfs van achter een hoogpixelig schermpje niet op haar voorhoofd lezen.
Je kunt haar ook iets assertiever benaderen en haar direct vragen of ze het wel leuk zou vinden, en dat ze ook gewoon nee mag zeggen. Vraag door, als je duidelijkheid wil moet je je niet laten afschepen met een "misschien later"; zet een datum vast.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 14:58
Padzorz
Padzorz is offline
Het is duidelijk dat ze geen interesse heeft want ze geeft excuses om niet met jou af te spreken. Dus stop gewoon met energie in haar te steken en laat haar gewoon vallen. Maak het jezelf gemakkelijk en verbreek gewoon alle contact.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 16:13
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Ik heb dat sinds gister gedaan! Het is jammer en soms pijnlijk, maar ik ga er maar mee om en ga verder met mijn leven. Hopelijk gaat ze het toch jammer vinden dat we niet meer appen en dan gaat ze mij zelf aanspreken. En anders is het klaar.....
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 17:16
Padzorz
Padzorz is offline
Citaat:
Hopelijk gaat ze het toch jammer vinden dat we niet meer appen en dan gaat ze mij zelf aanspreken. En anders is het klaar.....
Exactly.
Als ze zelf terug contact zou opnemen ga haar dan niet meteen terug veel aandacht geven. Maak haar onzeker en laat haar werken voor jouw aandacht.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 17:42
SchoolierAlex
SchoolierAlex is offline
Citaat:
Exactly.
Als ze zelf terug contact zou opnemen ga haar dan niet meteen terug veel aandacht geven. Maak haar onzeker en laat haar werken voor jouw aandacht.

Zal ik doen, maar sowieso zie ik haar nog op verjaardagen of al ze langskomt met haar ouders!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten