Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2013, 14:49
Elin3
Elin3 is offline
Jaren geleden had ik een Philips geluidsinstallatie met twee van de bovenstaande speakers erbij. De geluidsinstallatie is inmiddels overleden en vervangen, maar de speakers heb ik nog liggen.

Ik zou deze speakers graag weer in gebruik nemen maar ik weet niet goed wat ik met deze aansluiting aanmoet. (Ik moest toen de draden vastklemmen in de geluidsinstallatie, maar bij andere apparaten kan dat niet.)
Ik gok dat het wel mogelijk is deze aansluiting om te bouwen in iets met een 3,5mm jack plug (of andere gangbare aansluiting), maar ik weet niet hoe.

Is hier iemand die toevallig wel weet hoe ik dat aan moet pakken?

Oud 28-09-2013, 15:53
Verwijderd
Ehr, waar wil je ze op aansluiten? Je kan ze altijd strippen.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 16:11
Elin3
Elin3 is offline
Ik dacht er aan om ze aan mijn laptop aan te sluiten, dus dat zou dan via een 3,5mm jack moeten.
Vroeg me af of en hoe het mogelijk was dat te doen.
Oud 28-09-2013, 22:54
Verwijderd
Ja, dat kan. Rood op rood en zwart op zwart solderen. Daarna soldeer je de reeds gesoldeerden op de minijack. Althans, dat is de theorie. De praktijk werkt iets anders; je gebruikt de speakers dan passief. Dat wil zeggen; zonder versterker er tussen. Dat ga je merken in de output; er komt niet zo veel geluid meer uit. Hij 'gaat dus niet zo hard'. En waarschijnlijk verkracht je ook een stukje stereobeeld.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2013, 23:00
Verwijderd
Beter regel je gewoon een versterker en lus je de laptop door naar die versterker middels een minijack-cinch. De luidsprekers sluit je aan op de amp.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2013, 11:41
ThomasJu
ThomasJu is offline
Het is inderdaad niet aan te raden om zo'n grote speaker direct op je laptop aan te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 08:18
Verwijderd
Als je een nieuwe geluidsinstallatie hebt, waarom sluit je die niet gewoon aan?
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 15:54
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Als je een nieuwe geluidsinstallatie hebt, waarom sluit je die niet gewoon aan?
Klein illustrerend verhaaltje: mijn slaapkamer heeft een L-vorm. Mijn geluidsinstallatie staat in het "hoogste" stuk van de L, mijn bureau (laptop+ platenspeler die ik nu alleen via de laptop kan gebruiken) staan helemaal in het andere uiterste deel van de L. Dan moeten er zoveel AUX kabel door mijn kamer dat dat eigenlijk ook niet handig meer is.

Daarnaast had ik deze boxen toch nog liggen en vroeg ik me af of ik die nog nuttig kon gebruiken.
Reageren

Regels voor berichten