Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-09-2013, 10:48
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Hi!
Ik heb soms een beetje last van onzekerheid.
Door die onzekerheid ga ik mezelf vergelijken met vriendinnen.
Mijn beste vriendin is heel dun gebouwd.
En zelf ben ik ook niet dik, ik ben eerder aan de dunne kant.
Maar het kan altijd dunner denk ik.
En soms ben ik dan wel zelfverzekerd maar dan kijk ik naar mijn
vriendin, en die is dan veel dunner!

Door dit hele gedoe geeft het me soms een kick als ik een beetje afval.
Ik ben 1.75, 14 jaar en ik weeg 52 kg.
Soms eet ik een hele week geen snoepjes, en weinig brood,
en dan weeg ik weer tussen de 50/51 kg.
Soms word ik ook boos op mezelf als ik toch een koekje neem etc.

Ik had het een tijdje eerder ook al, toen heb ik het gelijk tegen mama
gezegd, omdat ik het zelf ook niet wil! Toen ging het weg, maar nu
is het er weer. Er zit een soort van stemmetje in mijn hoofd.....

Ik weet even niet hoe het nu verder moet
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 10:51
Verwijderd
Dunne vrouwen zijn niet mooi. Mannen vallen niet op fotomodellen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 10:57
love-in-the-air
Daar heb ik dus niks aan.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 11:58
bloodyb
bloodyb is offline
Beste love-in-the-air, als ik dit zo lees heb jij nog maar een klein duwtje nodig om anorexia-patient te worden. Ik ben allesbehalve dietist maar 52 kg bij 1,75 lengte lijkt me eerder aan de magere kant. Probeer dat stemmetje in je hoofd te negeren en ga in plaats van daar naar te luisteren weer eens met je moeder praten. Je bent NIET TE DIK!
Oud 17-09-2013, 12:47
Elin3
Elin3 is offline
Je vriendin is dunner, nou en? Dat is haar bouw, voor jou is het gezonder ietsjes meer te wegen. Je lichaam is nog in de groei en heeft de voedingsstoffen keihard nodig.
Daarnaast is dunner niet per definitie mooier. Als je (veel) gaat afvallen raak je waarschijnlijk als eerste je vrouwelijke vormen kwijt waardoor je er dus eigenlijk minder aantrekkelijk uit gaat zien.
Oud 17-09-2013, 12:51
Verwijderd
Citaat:
Dunne vrouwen zijn niet mooi. Mannen vallen niet op fotomodellen.
Dit. "I really like her, but she doesn't have a thigh gap!" Said no man ever.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 13:28
Verwijderd
Niet zo druk maken om de mening van anderen.

En inderdaad. Dun is onaantrekkelijk. Dat stemmetje in je hoofd heeft puur te maken met onbegrensde onzekerheid en een gebrek aan kennis over wat mooi is.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 15:08
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
tenige waar jongens van houden zijn grote tieten, en billen soms, voorde rest moetjeje echt geen zorgen maken alsje maar niet TE dik bent..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 15:15
Verwijderd
Citaat:
tenige waar jongens van houden zijn grote tieten, en billen soms, voorde rest moetjeje echt geen zorgen maken alsje maar niet TE dik bent..
Misschien is het handig als jij niet voor jongens of mannen spreekt.

En als het de TS niet te doen is om een schoonheidsideaal maar meer om het concept 'controle'; zoek hulp.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 15:26
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:

En als het de TS niet te doen is om een schoonheidsideaal maar meer om het concept 'controle'; zoek hulp.

hier ben ik het helemaal mee eens.
Oud 17-09-2013, 16:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Daar heb ik dus niks aan.
Hij bedoelt dus te zeggen dat heel dun zijn door bijna alle mannen niet als aantrekkelijk wordt gezien, en het dus ook geen zin heeft om daar naar te streven.

Het is niet gek dat je je onzeker voelt, want dat doet iedereen, bedenk dan dat al jouw vriendinnen (ook de 'dunne') dat óók doen en dat je van jezelf eigenlijk al de neiging hebt om vooral op de negatieve kanten te focussen en die uit te vergroten, en je bij je vriendinnen alleen naar de positieve effecten zal kijken. Met een beetje onzekerheid is niks mis, maar het is belangrijk dat je je daardoor niet laat meeslepen en ook een beetje vertrouwen in jezelf hebt.

An sich kan het helemaal geen kwaad om gewoon geen zin te hebben in snoep/zoetigheid, maar je moet wel gewoon goed eten. Met dit gewicht en lengte ben je (als je uitgaat van de BMI) te licht, je mag dus best een beetje meer wegen. Daarnaast kan het inderdaad zo zijn dat als je te dun bent, je vrouwelijke vormen verliest.
Zorg er dus voor dat je geen maaltijden overslaat en ook tijdens die maaltijden genoeg eet. Drie maal dag goed eten en af en toe een (gezond) tussendoortje kan écht geen kwaad, daar zul je niet dik van worden.

Als je merkt dat je het moeilijk hebt met eten is dat allereerst heel goed dat je zelf beseft dat je niet gezond bezig bent, ook heel goed dat je dit bespreekt met je ouders. Je zou eens naar je huisarts kunnen gaan om daarmee te kijken of het misschien geen zin heeft om eens naar je voedingspatroon te kijken, misschien samen met een diëtist. Je signaleert zelf al dat je eigenlijk niet gezond bezig bent, tijd om dat signaal om te zetten naar actie of hulpvraag.
Oud 17-09-2013, 17:05
Pluis
Pluis is offline
Wat heb je er nou aan om de allerdunste te zijn? Je hebt het altijd koud in de winter, het doet pijn om in sommige houdingen te liggen. Iedereen zeikt er ook over want in tegenstelling tot bij dikke mensen, is het om de een of andere reden bij dunne mensen wel sociaal geaccepteerd om te benoemen dat je zo dun bent.
Jouw lichaam is niet dat van je vriendin. Misschien kijkt zij ook wel tegen jou op. Ik ben jarenlang jaloers geweest op de platte buik van een vriendinnetje, tot ik hoorde dat zij juist jaloers was op mijn borsten.
Zolang jij goed voor jezelf zorgt en een beetje lol hebt, straal je dat ook uit en dat is pas mooi. Niet degene die de dunste stok is.
Oud 17-09-2013, 17:18
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:

nouja dat dachtik omdat je het op elke mannensite ziet, altijd, grote borsten ooveraaaal en aaaaaltijd en anders overwegen vrouwen geen gvd borstvergroting als ze te weinig hebben.

iig TS je hebt een prima gewicht voor je lengte dus maakje geen zorgen
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 17:21
Verwijderd
Citaat:
nouja dat dachtik omdat je het op elke mannensite ziet, altijd, grote borsten ooveraaaal en aaaaaltijd en anders overwegen vrouwen geen gvd borstvergroting als ze te weinig hebben.
Dus het is de schuld van de heteroseksuele (al dan niet heteroflexibele, huhu) man dat vrouwen borstvergroting willen?

Jij begrijpt niets van mannen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 17:31
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Dus het is de schuld van de heteroseksuele (al dan niet heteroflexibele, huhu) man dat vrouwen borstvergroting willen?

Jij begrijpt niets van mannen.
zeg dan datik ongelijk heb? dat kleine borsten ook mooi zijn want dat zijn ze gvd niet.. als een vrouw niet een beetje borsten heeft is ze geen vrouw, zo zit het gewoon ;/
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 17:38
love-in-the-air
Oke, heel erg bedankt! Ik zal proberen om het niet meer te doen. Ik ga sowieso ook al naar de schoolpsycholoog omdat ik zo onzeker ben, misschien kan ik het er daar eens over hebben. x
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 18:02
Verwijderd
Citaat:
zeg dan datik ongelijk heb? dat kleine borsten ook mooi zijn want dat zijn ze gvd niet.. als een vrouw niet een beetje borsten heeft is ze geen vrouw, zo zit het gewoon ;/
Trololololol. Wat een onzin.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Kusjes.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 18:22
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
laatet ook maar.. ik heb ook genoeg artikelen gezien waarin mannen zeggen wat ik net gezegd heb, meer dan genoeg.
en als je een keer een tietenvideo ergens ziet is het altijd boven cup C-D ;/
Ik weet dat vorm boven grootte gaat maar ik wil gewoon zo graag grote..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat vorm boven grootte gaat maar ik wil gewoon zo graag grote..
En zie hier; de wens is de vader van de gedachte. Overigens zit er misschien verschil tussen jongens en mánnen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 18:41
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nouja het waren juist oudere mannen op het forum.. tzou fijn zijn alsje gelijk had in ieder geval..
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 19:10
Verwijderd
Ik kan je vertellen dat de meeste mannen die ik ken echt niet de eis hebben dat een meisje cup C of D moét hebben. Mijn vriend zelf vind de vorm veel belangrijker dan hoe groot ze zijn (zie daarvoor ook de link van Quintiano die dat best wel bevestigd), dat geldt wel voor de meeste mannen. Uiteraard is gewoonweg überhaupt geen borsten hebben (als in, praktisch eruit zien als een kind) dan natuurlijk weer wel een probleem. Te grote borsten worden ook weer niet echt gewaardeerd, het moet gewoon bij je passen. Gigantische tieten op een meisje van 1.55 is gek en zal ook niet per se mooi gevonden worden.

En natuurlijk zijn er ongetwijfeld mannen die ontzettend geilen op grote borsten. Net zoals er ook mannen geilen op leer, latex, kleine borsten, grote voeten of weet ik het wat nog meer.

Geldt overigens ook voor dik of dun zijn in het algemeen. Volgens mij wordt het over het algemeen toch mooier gevonden als er wel wat vet aan zit . Dat je vriendinnen dunner zijn is leuk, maar wat maakt dat uit ? Jij hebt ongetwijfeld mooier haar waar ze jaloers op zijn, of iets anders.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 19:17
Elin3
Elin3 is offline
Lieve mannen (en vrouwen), mag ik jullie ook even helpen herinneren dat de ene C-cup de andere C-cup niet is. Als een meisje met omvang 70 volgens het lettertje C dezelfde cupmaat heeft als een dame met omvang 85 is dat een compleet andere maat. Pin je dus niet te erg vast op "het moet voor mij minimaal een C-cup zijn". Daarnaast vindt ik een vrouwen/meisjes-lichaam dat goed in verhouding is veel mooier dan een iel meisjeslichaam met grote borsten.

Maar goed, het topic gaat eigenlijk helemaal niet over borsten.
Oud 17-09-2013, 19:27
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
nouja ik vind vaak wel dat mijn borsten me eruit laten zien als een kind etc, kheb genoeg mensen gezien die veel meer dan mij hadden, en zelfs iedereen in m'n familie heeft grotere borsten ;/
tis wel waar dat iedereen van wat anders houdt ja.
Nvm ik kap.. je hebt gelijk

Laatst gewijzigd op 17-09-2013 om 19:37.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 19:47
Verwijderd
Citaat:
nouja ik vind vaak wel dat mijn borsten me eruit laten zien als een kind etc, kheb genoeg mensen gezien die veel meer dan mij hadden, en zelfs iedereen in m'n familie heeft grotere borsten ;/
tis wel waar dat iedereen van wat anders houdt ja.
Nvm ik kap.. je hebt gelijk
Niet mannen als excuus zoeken voor jouw onzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2013, 21:14
Nonny
Nonny is offline
@daichi, hier is al eens een hele discussie over geweest tussen jou en de mensen die reageerden, na aanleiding van een topic van jou, dus ga nu niet weer stennis lopen schoppen, je weet hoe een deel van ons erover denkt en dit topic draait nu eenmaal niet om jou. Verder wat frayne en eline zeggen.

OT: goed dat je al naar de schoolpsych gaat, idd kaart het daar eens aan. Er bewust van zijn dat je verkeerd bezig bent is stap1, slank zijn is prima, maar draaf niet door. Succes (:
Oud 18-09-2013, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ga niet uit van "mannenwebsites" voor je kennis wat betreft mannen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2013, 13:29
Pluis
Pluis is offline
Genoeg over de borstendiscussie hier. Het ging hier over helemaal te dun zijn, niet om daichidechu's te kleine borsten.
Oud 30-09-2013, 18:03
tornado64
tornado64 is offline
Citaat:
Niet altijd maar in mijn geval vind ik het soms een plus punt
Maar iemans van mujn leeftijd en lengte is dan sims dik dus das dan niet mooi maar als je dun bent pluspunt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2013, 18:23
xxnaamxx
xxnaamxx is offline
hejj

dun zijn is niet alles. je moet niet kijken naar je vriendin. als je van jezelf al weet dat je niet dik bent dan ben je ok! je bent goed zoals je bent! neem af en toe gewoon wat lekkers en geniet ervan! niet eten is geen oplossing.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2013, 10:13
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoe gaat het nu, is het al gelukt stappen te ondernemen? Heb je iets gehad aan een aantal van de comments hier?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2013, 15:47
Nitrogen
Nitrogen is offline
Mannen houden juist van vrouwen die wat meer vet hebben op de billetjes en tietjes en heupen/bovenbenen.

Dunne vrouwen zijn echt niet mooi, vind ik.
Oud 03-10-2013, 18:22
Verwijderd
Mannen praten veel over meer willen vastpakken, maar ze bedoelen inderdaad altijd borsten en billen. Je hoort geen man over een middel waarbij een taille ontbreekt (appelfiguur), een flinke onderkin of wapperflappen onder je bovenarmen.

De smaak van mannen verschilt en is onhaalbaar. Ga daar dan ook geen moment op af.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 18:18
love-in-the-air
Het gaat al beter! Heel erg bedankt, jullie hebben gelijk haha.. Het blijkt alleen nu ook nog eens dat ik een darmprobleem heb, Ik moet laxeerpoeder nemen in mijn water, best irritant. Verder gaat het goed haha
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 08:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als je na een tijdje te weinig te eten, ineens meer gaat eten, kun je best verstopt raken. Ik zou zeker niet een extra probleem creëren door op eigen houtje laxeerpoeder te gaan nemen, maar dat in overleg met een dokter doen, hij heeft niet-verslavende laxeermiddelen. (Als je dit al doet heb ik niets gezegd!)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 16:57
Pluis
Pluis is offline
Het laxeerpoeder dat ze gebruikt is denk ik een middel dat je alleen van een arts kunt krijgen (movicolon is het denk ik)

Regels voor berichten