Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2013, 10:33
Verwijderd
Als je geen zin hebt om een lang verhaal te lezen, scroll dan naar beneden naar "TL;DR".

Ik heb dus nu sinds eind september een vriendin.

We vinden elkaar echt leuk, zijn echt verliefd op elkaar en we vinden allebei dat we perfect bij elkaar passen. En we hebben al wat goeie tijden met elkaar gehad

Maar onze relatie zit dus helemaal goed en we zijn bereid om door alle problemen heen te komen, dus dat is niet het punt nu

Zij is 15 en ik net 19, dus jullie kunnen je al voorstellen dat haar ouders er niet blij mee zijn.
Ze had aan het begin van onze relatie over mij verteld maar toen werden haar ouders zo boos dat ze besloot maar geen woord meer over mij te zeggen tegen hun en gewoon afwachten (bv totdat ze 18 is).

Maar nu heeft ze gisteren dus verteld over mij, want wij zijn echt gelukkig samen en de eerste reactie van haar moeder was dus wel dat ze heel erg blij is voor haar dat ze verliefd is maar zwaar teleurgesteld dat ze al die tijd heeft gelogen. En haar pap.. boos.

Voor het liegen heeft ze nu tot eind november huis arrest maar dat overwinnen wij wel

Nu de vragen:
Waarschijnlijk zullen haar ouders mij willen ontmoeten voordat ze echt alles toestaan.

Welke vragen kan ik verwachten en hoe beantwoord ik ze nou om positief over te komen?
Of in ieder geval zo te beantwoorden dat het niet negatief overkomt.

Bijvoorbeeld als ze vragen: "Weet je dat ze nog een kind is?", dan kan ik natuurlijk zeggen "ja dat weet ik", maar ik denk niet dat ze daar blijer van worden van zo'n antwoord?

Ik ben over het algemeen gewoon een lieve jongen, ben niet zo'n stoere binkie en ja, ben gewoon normaal. en ik wil dus geen problemen, en wil gewoon samen met haar zijn, dus als jullie me kunnen helpen voorbereiden om positief bij haar ouders over te komen zou ik dat echt op prijs stellen!

TL;DR:
Ik ben 19 zij 15, we zijn samen gelukkig en haar ouders zijn er niet bepaald blij mee.
Welke vragen kunnen haar ouders stellen als ik ze voor het eerst ontmoet?
Hoe beantwoord ik ze om positief over te komen? Om ze gerust te stellen?
(ik heb echt helemaal geen slechte bedoelingen, ik ben gewoon super blij met haar)
Wat moet ik sowieso NIET doen? (om niet negatief over te komen)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2013, 10:43
Schrödinger
Schrödinger is offline
Gewoon normaal en beleefd zijn, niet krampachtig jezelf voordoen als iemand anders. Ook geen antwoorden op vragen gaan instuderen; dat valt meteen op.

Wel kan ik je aanraden niet te beginnen over Zwarte Piet.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 10:45
Verwijderd
Tja, gewoon jezelf van je beste kant laten zien, meer kun je eigenlijk niet doen. Als je neppig beleefd gaat doen, prikken ze daar toch wel doorheen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 10:50
Verwijderd
iksnap jullie wel maar snap ook mijn kant dat ik geen slechte bedoelingen heb en haar ouders gerust wil stellen, maar soms weet ik echt geen antwoord wat iemand blij kan maken. en "pas" kan je dan niet zeggen xD

En ja natuurlijk blijf ik wel gewoon mezelf, onder alle omstandigheden

Laatst gewijzigd op 10-11-2013 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 10:59
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
iksnap jullie wel maar snap ook mijn kant dat ik geen slechte bedoelingen heb en haar ouders gerust wil stellen, maar soms weet ik echt geen antwoord wat iemand blij kan maken. en "pas" kan je dan niet zeggen xD
Misschien moet je ook niet zozeer haar ouders blij willen maken, maar gewoon eerlijk zijn. Je vindt dat ze een geweldige dochter hebben, je beseft dat ze jonger is (geen kind, ze is ook geen 11 meer, maar ook nog niet volledig volwassen) en je vertrouwd erop dat jullie daar samen op een goede manier mee om kunnen gaan.
Oud 10-11-2013, 11:06
Verwijderd
Laat ze in elk geval weten dat je veel te veel om je vriendin geeft om ooit over haar grenzen te gaan (dat is toch zo?). Maar verder kun je echt niet meer doen dan gewoon beleefd zijn. Als je oprecht goede bedoelingen hebt, hoef je geen act op te zetten om over te komen als iemand met goede bedoelingen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 11:08
Verwijderd
oke dit zal ik in mijn hoofd houden, bedankt voor de reacties, als er verder nog meer suggesties zijn hoor ik ze graag :')
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 11:10
TOMMYHILFIGERRR
TOMMYHILFIGERRR is offline
Wees geīnteresseerd in haar ouders, ook al zal het Gesprek hoogstwaarschijnlijk vooral over jou gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 11:12
Verwijderd
Oh ik praat graag over mezelf, ik heb een groot EGO XD kan ik wel kleineren afhankelijk van de situatie
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten