Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2013, 13:56
scholier1234567
scholier1234567 is offline
Hallo,

Ik heb een groot probleem op mijn school. Ik zit momenteel in 2VWO, en moet dus aardig veel leren. En dat doe ik ook. Maar het probleem is, dat als ik een toets heb, dat ik alles helemaal door de war ga halen en dat ik alles gewoon glad vergeten ben. Links wordt rechts en rechts wordt links. Daardoor haal ik alleen maar slechte cijfers en sta ik nog maar net goed om over te gaan naar 3VWO, alleen mijn ouders vinden dit niet leuk aangezien mijn CITO score 550 was en dus gewoon VWO helemaal kan doen.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes,
Scholier
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2013, 15:13
Schrödinger
Schrödinger is offline
Je minder druk maken om je cijfers.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 15:19
scholier1234567
scholier1234567 is offline
Ik moet me nu juist wel druk maken om mijn cijfers omdat ze allemaal slecht zijn.
Het probleem is gewoon het vergeten van antwoorden op de toets...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 17:09
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het probleem is dat je je te druk maakt om je cijfers, waardoor je dingen vergeet op de toets. Een vwo-diploma halen is ongeveer net zo moeilijk als een veterstrikdiploma halen, dus als je gewoon normaal leert en je fatsoenlijk concentreert tijdens de toets is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2013, 18:00
Elin3
Elin3 is offline
Normaal leren en vooral op tijd beginnen met leren. Herhaling helpt je enorm om dingen goed te onthouden!

Verder wat Schrödinger zegt, doordat je je druk maakt schiet je in de stress en presteer je slechter.
Oud 02-11-2013, 20:21
Em.
Em. is offline
Het is misschien handig om met dit soort zaken (ook) naar je mentor te gaan. Dat heeft twee mogelijke voordelen, je mentor heeft waarschijnlijk vaak genoeg dit soort dingen zien gebeuren en heeft er weer een ander blik op dan jij. Hij of zij kan je tips geven over hoe dit op te lossen. Maar ook is het handig dat je mentor weet dat je hiermee zit, stel dat je bijvoorbeeld een bespreekgeval wordt, dan kan hij of zij zeggen 'dit meisje is wel slim genoeg, ze heeft moeite met toetsen maken, niet met de stof' of je helpen met mogelijk andere maatregelen op school.

Verder vind ik het als faalangst klinken, daardoor kun je ook gaan onderpresteren. Je druk maken om je cijfers, zorgt dan dat deze alleen nog meer omlaag gaan (waardoor je je weer druk gaat maken). Faalangst is niet iets heel geks en er zijn genoeg trainingen voor. Wellicht weet je mentor daar ook weer meer over, of heeft hij/zij een ander idee met wat het kan zijn.
Oud 03-11-2013, 21:53
Fappertje«„»
Fappertje«„» is offline
Ik heb hier een training voor gedaan voir faalangst heeft gewerkt moest er wel 2uur per week voor oppofferen een heel jaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten