Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2013, 21:13
Lspark
Lspark is offline
Hallo, ik zit op het mbo niveau 4. Ik ben vorige jaar halverwege het jaar begonnen net een opleiding omdat mijn vorige opleiding naar anderhalf jaar duurde. Ik kwam er al gouw achter dat ik het leerjaar 1 niet in een jaar kon doen. Dus stond het al vast dat ik het leerjaar een over moest doen. In periode 3 en 4 die ik dus wel voledig heb meeedraait vorig jaar heb ik gewoon alle toetsen en werkstukken en dergelijke gemaakt en met voldoende afgesloten.

Nu kwam ik voor de verassing te staan dat in alle toetsen weer opnieuw kan gaan maken ondanks dat ik ze allemaal voldoende had. Ik vraag me af of dat wel de goeie gang van zaken is. Is het verplicht om die toetsen opnieuw te moeten maken en klopt het dat die toetsen van vorig jaar dus gewoon niet meer mee tellen?

Liefs Lspark
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2013, 21:22
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het lijkt me dat die mbo-opleiding dat zelf mag weten, al klinkt het inderdaad wel nutteloos. Kun je hier niet met iemand van je opleiding over praten?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 21:25
Lspark
Lspark is offline
Ja dat kan, ik wou alleen voordat ik met iemand ging praten met wat feiten aankomen zodat ze mij niet er uit kunnen lullen.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 06:19
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Er is een examenregelement, daar hoort dat in te staan. Zoek die even op in je schoolboekje of op de website. Je kan via de inhoudsopgave vrij snel het hoofdstuk vinden dat betrekken moet hebben op jou situatie.

Je behaalde cijfers moeten ook ergens opgeslagen worden en inzichtelijk voor jou. Als ze daar al in staan dan heb je het vaak ook gewoon behaald. Immers, als je toets 1, 2, 3 en 4 moet halen, 3 en 4 staan al met een voldoende dan gaat het programma bijna automatisch je diploma afdrukken als 1 en 2 er bij komen. De volgorde van de toetsen is niet relevant.

Het zijn twee dingen die helpen. Kijk even of je er iets mee kan en houd ons op de hoogte : )
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 07:35
Lspark
Lspark is offline
Bedankt voor de tip, ik zal eens even gaat kijken.

Ik heb een eindrapport van vorig jaar waar de voldoendes gewoon opstaan. Maar ik zag eerst eens even lezen over dat examenregelement. Ik hou jullie op de hoogte!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 12:03
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe het werkt op MBO, maar is het niet zo dat je weliswaar die 2 toetsen goed heb gemaakt, maar het vak dus niet hebt gehaald? In dat geval mogen ze je namelijk prima vragen om de toetsen opnieuw te maken, dat gebeurt bij een middelbare school ook, op de universiteit ook. Als je het vak niet haalt omdat je 1 keer een 1 haalt en de rest alles met 6jes, mag je ook al die 6jes weer opnieuw gaan maken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 19:58
Lspark
Lspark is offline
Nee ik ben niet gezakt voor een vak. Ik doe het jaar gewoon over omdat het niet haalbaar was voor mij het is een half jaar te doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten