Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2013, 12:42
SonyVaioDude
SonyVaioDude is offline
Hallo,

Ik ben van plan een nieuwe laptop te kopen.
Ik zit op een school waar we veel met de laptop werken. (Middelbare school)
Ik zit nu in de 3de en moet regelmatig een laptop mee naar school nemen.
Voorheen had ik een asus laptop (11 inch) alleen die is nauwelijks bruikbaar meer.

Vereisten:
- Minimaal een I5
- Touch screen
- 11 tot 14 inch
- Minimaal 126gb ssd
- Windows 8

Over de ram en video kaart etc weet ik niet veel van af. Dus kan ik hier ook niet echt uit kiezen wat ik minimaal wil.

Ik zal hem vooral gebruiken voor dagelijks gebruik, veel verplaatsen, misschien dat ik later ook wat ga doen met video editing (sony vegas). Ook zal ik er niet al te zware spellen op spelen bijv. Leuqe of Legends.

Ik heb mijn oog al een beetje op de Sony Vaio Pro 13 gelegd. Ziet er zeer mooi uit en is erg licht. Daarnaast voldoet hij aan alle eisen.

Ik heb een budget van +/- 1000 euro. Ik kan de laptop evt. in de aanbieding kopen dus als je een top laptop voor 1200 tegenkomt dan vind ik dat ook oké.

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2013, 19:06
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb zelf een Sony Vaio Fit 15 (15,6 inch scherm) staan en die bevalt me erg goed. Heb gekozen voor i7 processor, 256 GB SATA Flash SSD, NVIDIA® GeForce® GT 735M 2 GB videokaart, en 12 GB RAM. Een heel krachtige laptop dus (omdat hij bij mij in plaats van een desktop is en ik er ook soepel video's op wil kunnen bewerken). Deze Vaio's zijn er ook met een kleiner scherm, als ik me niet vergis.

Met jouw budget moet het zeker lukken een laptop te vinden die aan jouw eisen voldoet!

Ik ben wel even nieuwsgierig waarom je er zo graag een touch screen op wil hebben?
Oud 14-11-2013, 20:18
SonyVaioDude
SonyVaioDude is offline
Bedankt voor je reactie Elin!

Ik had jouw post toevallig ook gevonden en kwam daardoor ook op het idee om zelf een post te maken. Touchscreen is een nieuwe future die me wel bevalt. Het nieuwe windows 8 is daar ook gedeeltelijk voor geemaakt (denk ik). Toutchscreen werkt wat makkelijker en als je soms wat meer boeken op je tafel hebt kan je, je boeken op je toetsenboord leggen en met je scherm werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten