Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2013, 20:27
THMSPTRS
THMSPTRS is offline
Komend weekend moet ik verplicht voor godsdienst een klooster bezoeken en daar in overnachten, van vrijdag tot zondag. Vervoer moet ook zelf worden geregeld, en het is in het oosten van Gelderland, vanuit Gorinchem is dat toch een heel eind met de trein en bus (aangezien ik niet gebracht kan worden). Ik moet eigenlijk dit weekend werken, maar uit gesprekken met mijn teamleider en leraar bleek dat ik absoluut verplicht mee moet, anders heb ik godsdienst niet afgerond. Nu is mijn vraag: mag school mij verplichten een weekend op excursie gedaan, waarbij de reiskosten voor eigen rekening zijn, en waar overnachting verplicht is?

Alvast bedankt!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2013, 20:34
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Dat dat nog bestaat, godsdienst. Leer je dan ook iets over de Islam en het Boedisme enzo? Je kan een vervangende opdracht vragen...? Als jij je wiskunde proefwerk verknald kan je daar toch ook een herkansing voor krijgen?
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 20:37
THMSPTRS
THMSPTRS is offline
Ik weet het, een christelijke school he... Nee dat is onmogelijk volgens de teamleider, daar had ik eerder mee moeten komen. Zou ik het niet kunnen proberen op het christelijke idee achter de activiteit, het weekend staat volgens de website van het klooster in teken van bezieling en bezinning, zou ik dat niet kunnen weigeren, aangezien ik totaal niet christelijk ben ?

Ja ik leer ook over islam en boedisme, maar de focus ligt toch op het christendom.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 21:03
speelgoedgitaar
Vind het persoonlijk maar bizar dat mensen zomaar geloven in wat er in een eeuwenoud boek staat (geschreven in een naar mijn mening barbaarse tijd). En je hebt God niet eens gezien, dus hoe kan je nu geloven dat het waar is? Beetje kritisch en zelfstandig nadenken is nog nooit slecht geweest voor de mens. Al is het is niet mijn bedoeling om deze hele situatie nu op te stoken XD

Ik vrees dat je gewoon moet gaan. Of je meld je ziek en vraagt na het weekend om een vervangende opdracht. Lijkt me niet dat ze je voor het vak laten zakken als je 1 verplichte excursie niet hebt gedaan.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2013, 11:17
Pluis
Pluis is offline
Het gaat in dit geval dus eigenlijk om een soort schoolreis.
http://www.leerplicht.net/antwoord-o...choolkamp.html
Op deze website staat heel duidelijk "Schoolactiviteiten die ’s avonds of ’s nachts plaatsvinden, kunnen nooit verplicht zijn, ook als hier geen vergoeding voor wordt gevraagd."
Ofwel nee, dat uitje is niet verplicht. De school is verplicht je een vervangende activiteit aan te bieden.
Oud 08-11-2013, 01:13
speelgoedgitaar
Vroeg me af wat een moslim zou vinden van deze excursie. Stel dat die school van TS de enige school is in de omgeving, dus die moslim scholier gaat daar naar toe. Hoe zou die moslim het vinden om een heel weekend in een klooster te zitten?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 19:11
Tink*
Tink* is offline
Wist je dit niet al veel eerder? Omdat je zegt dat je moet werken. Dan had je het vrij kunnen houden.

Ik weet zelf niet in hoeverre het verplicht is, maar denk je niet dat het leuker is om met je klasgenoten een gezellig reisje te maken, wat te zien, dan één of andere saaie opdracht te maken?
Oud 08-11-2013, 20:16
Verwijderd
Je koos voor een christelijke school. 'Enige in de omgeving' bestaat niet, er is altijd een ander bereikbaar. Je prioriteiten heb je in het verleden gesteld, ga op schoolreis. Misschien kun je carpoolen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Je koos voor een christelijke school. 'Enige in de omgeving' bestaat niet, er is altijd een ander bereikbaar. Je prioriteiten heb je in het verleden gesteld, ga op schoolreis. Misschien kun je carpoolen.
Bereikbaar. What? Echt niet. Misschien in de Randstad, maar echt niet overal.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2013, 17:23
Verwijderd
Jawel. Er is geen plek in Nederland waar er geen twee scholen te bereiken zijn binnen een uur. Als jij dan voor die kiest op een half uur afstand, of die met exact het vakkenaanbod/niveau dat jij denkt te gaan doen, degene die dicht bij de bushalte ligt, of wat je reden ook is: je vond dat belangrijker dan de geloofsovertuiging van je school. Prioriteiten gesteld. Deal with it.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 12:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bereikbaar. What? Echt niet. Misschien in de Randstad, maar echt niet overal.
Ik fietste ook elke dag twee keer 23 km van en naar school omdat ik niet naar een reformatorische school wilde.
Reageren

Regels voor berichten