Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-11-2013, 20:45
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Hallo,

Ik heb een jaar geleden een best grote RC helikopter gekocht, nu ben ik erachter gekomen dat et toch best lastig is. Deze zomer ben ik ermee tegen een boom aangevlogen dus moet ik een nieuwe voorkant kopen. Nu wil ik een kleiner model gaan kopen voor in huis, aangezien et nu erg hard waait, om een beetje mee te oefenen. Ik vroeg me dus af welke kan ik het best kopen? Ik wil er een die wel tegen een stootje kan en die niet de bediening heeft van een intertoys helikopter. Ook moet ie niet te duur zijn nu heb ik er wel wat geld voor over dus mijn maximale bedrag is ongeveer 60 euro.

Later

(Kwist niet precies waar is dit moest posten maar ik vond het hier wel goed omdat het een hobby is)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2013, 14:25
bloodyb
bloodyb is offline
Ik weet niet met wat voor heli je begonnen bent maar vliegen met zo'n ding kan aardig tegenvallen. Ga eens kijken voor een een niet al te grote met een dubbele rotor. Die zijn, als ze goed zijn afgesteld, behoorlijk stabiel. Bij een goed afgestelde moet je de kunppels los kunnen laten en dan hoort ie op zijn plaats te blijven hangen. Als je binnen wilt vliegen doe dat dan niet in een al te kleine ruimte want je zit zo tegen een lamp, stoel, tafel of de muur aan. Ga maar eens rondstruinen op internet bij Marktplaats e.d. Als er een modelbouwwinkel bij je in de buurt zit kan je daar ook eens kijken maar met een budget van 60 eu. kom je niet echt ver. En als je er een hebt gekocht kijk eens of je iemand die kent met een beetje ervaring die je kan helpen het ding af te stellen en in te vliegen. Zonde om hem bij de eerste keer tegen een muur aan te kwakken. Je kan er ook buiten mee vliegen maar dan moet het wel echt windstil zijn. Succes.
Oud 05-11-2013, 16:14
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Citaat:
Ik weet niet met wat voor heli je begonnen bent maar vliegen met zo'n ding kan aardig tegenvallen.
Ah, ik ben begonnen met een Double horse 1904 van het merk Shuang Ma

Spoiler

Nu heb ik een beetje rond gekeken en leek mij de MJX F47 F647 2.4G 4CH wel wat. Alleen is deze voor buiten... vooral bevalt de besturing me.

Spoiler

Als jullie hier even naar willen kijken en advies geven

Thanks
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 17:03
bloodyb
bloodyb is offline
Is die 1904 er in 2 uitvoeringen? Ik zie er nl. filmpjes van met een enkele rotor. Als jij de heli met een dubbele rotor hebt is die voor beginners meer aan te raden dan die F-47 want stabieler. Is alleen de kap beschadigd of is er nog meer kapot?
Oud 05-11-2013, 21:03
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Citaat:
Is die 1904 er in 2 uitvoeringen? Ik zie er nl. filmpjes van met een enkele rotor. Als jij de heli met een dubbele rotor hebt is die voor beginners meer aan te raden dan die F-47 want stabieler. Is alleen de kap beschadigd of is er nog meer kapot?
Hij is er in Rood en blauw voor zover ik weet. Ik heb wel 1 zon rotor maar er zit een stalen/ijzer ding bovenop. alleen de kap i beschadigd
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 22:20
bloodyb
bloodyb is offline
Kan je die MJX voor 60 eu kopen? Dat lijkt me weinig! Overigens is dit geen beginners helikopter en zeker niet om in huis mee te gaan vliegen. Voor een redelijk te besturen co-axiale heli (dat is met dubbele rotor) zou ik het budget wat opschroeven tot ca 100 eu. Ga eens rondneuzen voor Lama of Nine Eagles. Die maken aardig goed spul voor niet al te veel.
Oud 05-11-2013, 22:37
bloodyb
bloodyb is offline
Kijk eens naar de Nine Eagles Bravo lll en de Nine Eagles EC 135. Ik heb ze gezien voor ca 100 en 70 eu. Dat is minder speelgoed dan wat je nu hebt. Er staan ook wat filmpjes op YouTube van deze modellen, maar laat je daar niet gek door maken, dit zijn géén beginners.
Oud 06-11-2013, 13:25
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Citaat:
Kan je die MJX voor 60 eu kopen? Dat lijkt me weinig! Overigens is dit geen beginners helikopter en zeker niet om in huis mee te gaan vliegen. Voor een redelijk te besturen co-axiale heli (dat is met dubbele rotor) zou ik het budget wat opschroeven tot ca 100 eu. Ga eens rondneuzen voor Lama of Nine Eagles. Die maken aardig goed spul voor niet al te veel.
Minder dan 60 euro zelfs... Ik kan er mijn kap bijbestellen + verzendkosten en dan kost het totaal 59 euro!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2013, 21:41
bloodyb
bloodyb is offline
Da's idd niet duur. Maar ga er niet mee vliegen (en zeker niet binnen) voor dat je het vliegen met die andere goed onder de knie hebt. En als je binnen vliegt doe het dan ergens waar je de ruimte hebt. En neem er wat extra accu's bij.
Oud 08-11-2013, 18:47
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Citaat:
Da's idd niet duur. Maar ga er niet mee vliegen (en zeker niet binnen) voor dat je het vliegen met die andere goed onder de knie hebt. En als je binnen vliegt doe het dan ergens waar je de ruimte hebt. En neem er wat extra accu's bij.
Dus als ik die Nine Eagles Bravo III koop, wat ik nu van plan ben, is het handig om etra accu's to kopen? Is dat zodat je door kunt als je andere accu op is? Is het niet een heel gedoe van accu's veranderen? Maar dus ik heb die Nine Eagles ergens zien staan voor 90 euro is dat een redelijke prijs?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2013, 23:15
bloodyb
bloodyb is offline
Ik heb de Bravo III voor 75 gezien (incl. verzenden) en extra accu voor 12. Ik zou er minstens 1 extra accu bij nemen anders vlieg je 8 min. en moet je dan weer 1 uur wachten om te laden. En denk er om: niet door blijven vliegen tot de accu helemaal leeg is want lipo accu's kunnen niet tegen diep ontladen. Als je merkt dat de accu leeg raakt stoppen en nieuwe accu er in. Dat is een kwestie van stekkertje los en accu er uit trekken. En als je binnen gaat vliegen rustig beginnen en niet meteen proberen om rondjes door de huiskamer te vliegen.
Oud 09-11-2013, 18:25
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Okay, dan ga ik daar ff naar kijken.

Kan je anders even een link sturen?? (luiheid tot den top ;p)

Thanks
Met citaat reageren
Oud 09-11-2013, 23:07
bloodyb
bloodyb is offline
Hij is te koop bij www.shopzinnig.nl voor 70 eu. Bij www.rchelicoptershop.nl staat hij voor 50 maar is ie nu niet op voorraad. Mail ze eens om te vragen of hij weer komt.
Oud 10-11-2013, 11:34
JustABoy14
JustABoy14 is offline
Citaat:
Hij is te koop bij www.shopzinnig.nl voor 70 eu. Bij www.rchelicoptershop.nl staat hij voor 50 maar is ie nu niet op voorraad. Mail ze eens om te vragen of hij weer komt.
Thanks, ik ga nog even kijken. Ik post nog wel een foto of link naar video van het resultaat als ik hem heb.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2013, 17:56
the_miner_dude
the_miner_dude is offline
koop gwn eerst eentje in de action of de intertoys van 20 á 30 euro en wen er aan daarna een steeds duurdere en grotere
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten