Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2013, 20:41
NobodyEpix
NobodyEpix is offline
hallo,

ik heb nu in de laatste 3 weken een oogonsteking of 4 gehad {3x op rechteroog en 1x in linker} , natuurlijk eens ik er 1 heb doe ik zalf op mijn oog zodat het geneest. nu gelukkig heb ik er geen op dit moment {sinds ik niet op de pc zit als ik er 1 heb} maar natuurlijk is er de traditionele moeder en zoon ''ruzie'' over hoe ik deze onstekingen heb gekregen. Ik zit nogal tamelijk veel {weekends van 13u tot 1u} op de pc in de week iets minder sinds ik ga werken maar ter zake mijn moeder zegt dus dat het door teveel op de pc te zitten is dat ik zoveel onstekingen heb . Kan dit of is dit gewoon lariekoek ? sinds ik altijd al dacht dat oogonstekingen bacterieel waren
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 20:52
Verwijderd
Je kan volgens mij geen oogontstekingen krijgen als je zoveel achter je pc zit, maar ga is wat minder achter je pc zitten. Spreek met mensen af, ga dingen doen!
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 21:04
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik krijg van veel achter de computer zitten droge of vermoeide ogen en misschien ben je daardoor vatbaarder voor een bacteriële infectie? Kan me wel voorstellen dat je oogvocht antibacterieel werkt oid.
Oud 08-12-2013, 21:07
NobodyEpix
NobodyEpix is offline
Van vermoeide of droge ogen heb ik nog nooit geen last gehad ook niet bij een goed aantal uren achter de pc te zitten
Met citaat reageren
Oud 09-12-2013, 12:05
Pluis
Pluis is offline
toetsenborden zijn eeenorm vies, en als je in je ogen zit te wrijven nadat je aan je toetsenbord hebt gezeten kun je bacteriën overdragen. Maar telefoons zijn ook vies, en als je na de toiletgang je handen niet wast en dan aan je ogen zit, kun je ook een oogontsteking krijgen. soms is het ook gewoon pech. Een oog dat net wat heeft gehad is gewoon kwetsbaarder, je kunt het zien als een wondje dat je per ongeluk steeds weer openkrabt. Alleen is het dan een ontsteking die steeds opnieuw begint.

Regels voor berichten