Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2013, 21:11
frieslandboy
frieslandboy is offline
Hoi,
Ik ben een jonge van 17 jaar en ik weet ik ben veel te dik. Ik wil zooo graag afvallen maar ik weet maar niet de motivatie vast te houden of extra door te zetten. Ik zou graag willen weten wat ik kan doen om beter door te kunnen zetten of advies
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 07:13
Verwijderd
Je kan naar een diëtiste gaan die helpt je daarbij.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 08:14
Verwijderd
Als motivatie een issue is; liever niet aan diëten gaan doen. Probeer stapsgewijs kleine veranderingen aan te brengen in je levensstijl; bijvoorbeeld doelbewust in plaats van cola vaker 'gewoon' water gaan drinken. Begin de dag met een redelijk ontbijt. Geen honger 's ochtends? Drink een glas water om je lichaam 'wakker' te maken. Laat snacks en tussendoortjes liggen en/of vervang ze met wat fruit. Dit soort eenvoudige, kleine maar structurele stapjes gaan werken. Verwacht niet dat je in 'n maand tijd 30 kilo kwijtraakt, maar verwacht wel succes op langere termijn. Ook is het niet zo'n opoffering waarbij je in één keer op de rem trapt en je vanalles gaat missen.

Als je dit combineert met gaan sporten of meer bewegen in het algemeen (wat altijd zinvol is!) zal het sneller gaan. Je zal je ook sneller fitter en comfortabeler voelen, wat weer goed is voor je zelfvertrouwen en hopla, voor je 't weet zit je in een upward spiral.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2013, 10:32
Verwijderd
Q zegt zinnige dingen. Afvallen en daarna op gewicht blijven krijg je zelden voor mekaar met enkel een dieet. Overgewicht zit hem vaak in meer dingen dan alleen het eten. Als je streng gaat diëten, dan doe je dat meestal met een streefgewicht voor ogen, zodra je dat streefgewicht bereikt, valt de motivatie weg en ook de zin van de routine die je had opgebouwd en vaak genoeg kom je dan weer aan omdat je hervalt in je vroegere levenspatroon (en ook eten van de verkeerde dingen omdat het weer mag/kan). Een goeie diëtist kan je helpen met je patroon te bekijken. Wanneer eet je, hoeveel eet je, wanneer eet je welk voedsel, hoeveel beweeg je, wat zijn de moeilijke momenten, wat zijn probleemvoedingsstoffen enz. Van daaruit kun je veranderingen beginnen aan te brengen.

Ontbijt is overigens echt heel belangrijk, ik schrok er best van toen ik laatst een artikel las over dat de meerderheid van mensen met overgewicht geen fatsoenlijk ontbijt eet. Als ik dan terugdenk aan hoe het met mijn gewicht gesteld was, dan herken ik dat zeker.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2013, 07:15
frieslandboy
frieslandboy is offline
Citaat:
Als motivatie een issue is; liever niet aan diëten gaan doen. Probeer stapsgewijs kleine veranderingen aan te brengen in je levensstijl; bijvoorbeeld doelbewust in plaats van cola vaker 'gewoon' water gaan drinken. Begin de dag met een redelijk ontbijt. Geen honger 's ochtends? Drink een glas water om je lichaam 'wakker' te maken. Laat snacks en tussendoortjes liggen en/of vervang ze met wat fruit. Dit soort eenvoudige, kleine maar structurele stapjes gaan werken. Verwacht niet dat je in 'n maand tijd 30 kilo kwijtraakt, maar verwacht wel succes op langere termijn. Ook is het niet zo'n opoffering waarbij je in één keer op de rem trapt en je vanalles gaat missen.

Als je dit combineert met gaan sporten of meer bewegen in het algemeen (wat altijd zinvol is!) zal het sneller gaan. Je zal je ook sneller fitter en comfortabeler voelen, wat weer goed is voor je zelfvertrouwen en hopla, voor je 't weet zit je in een upward spiral.
Heel erg bedankt voor dit advies ga het zeker proberen
Met citaat reageren
Oud 02-12-2013, 16:27
Verwijderd
Motivatie = alle bitches die je gaat regelen als je geen dikzak meer bent.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Heel erg bedankt voor dit advies ga het zeker proberen
Het fijne is dat je dit soort dingetjes niet hoeft te proberen maar dat je het gewoon kan dóen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2013, 11:45
TheHunter
TheHunter is offline
Citaat:
Motivatie = alle bitches die je gaat regelen als je geen dikzak meer bent.
+1

Je kunt ook (meer) gaan sporten, bij afvallen gaat het erom dat je meer verbrand aan energie dan dat er binnenkomt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2013, 14:21
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Je kan naar een diëtiste gaan die helpt je daarbij.
Citaat:
Als motivatie een issue is; liever niet aan diëten gaan doen.
Ik weet dat Quintiano niet bedoelt dat naar een diëtist gaan een slecht idee is, maar voor de zekerheid even aanstippen: Een diëtist is niet iemand die diëten loopt te promoten, maar kan je goede adviezen geven over je voeding en levensstijl. Diëten (in de populaire zin van het woord) helpt inderdaad zelden om structureel gewicht te verliezen, maar naar een diëtist gaan kan wel een goed idee zijn.
Oud 10-12-2013, 16:13
marjanneke777
marjanneke777 is offline
Ik zou ook met een dietist overleggen. Het schijnt dat daar de beste resultaten mee gehaald worden (statistisch gezien).
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten