Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-12-2013, 03:28
callmelinc
callmelinc is offline
--

Laatst gewijzigd op 09-09-2014 om 22:17.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2013, 14:33
Verwijderd
Vanwaar het Engels? Je postgeschiedenis laat zien dat je ook gewoon Nederlands spreekt.

Verder zou ik 't gewoon doen en dan je motivaties lekker voor je houden. Dus als iemand zegt van 'HUHHHHH MAAR DAT IS EEN TOCH EEN JONGENSNAAM' hoef je niet uit te leggen dat je een jongen bent, maar zeg je gewoon 'oke' of 'tsja eh' of 'niet goed? ' of 'heel goed ' of 'uhuh' of 'leuk toch' of 'ja, ik vond hem wel passend'. Je bent mensen geen uitleg of verantwoording verplicht.

Je ouders weten het al, begrijp ik? Dus met hen is het probleem vooral dat je je naam recent officieel hebt laten veranderen? Dat lijkt me geen punt, want het is sowieso slimmer om nu te beginnen met een roepnaam.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 20:06
Pluis
Pluis is offline
callmelinc, zou je vanaf nu verder willen posten in het Nederlands? De voertaal op het forum is Nederlands.
Oud 14-01-2014, 21:28
callmelinc
callmelinc is offline
Citaat:
Vanwaar het Engels? Je postgeschiedenis laat zien dat je ook gewoon Nederlands spreekt.

Verder zou ik 't gewoon doen en dan je motivaties lekker voor je houden. Dus als iemand zegt van 'HUHHHHH MAAR DAT IS EEN TOCH EEN JONGENSNAAM' hoef je niet uit te leggen dat je een jongen bent, maar zeg je gewoon 'oke' of 'tsja eh' of 'niet goed? ' of 'heel goed ' of 'uhuh' of 'leuk toch' of 'ja, ik vond hem wel passend'. Je bent mensen geen uitleg of verantwoording verplicht.

Je ouders weten het al, begrijp ik? Dus met hen is het probleem vooral dat je je naam recent officieel hebt laten veranderen? Dat lijkt me geen punt, want het is sowieso slimmer om nu te beginnen met een roepnaam.
sorry ik had het bericht al ergens anders getypt en had geen zin om precies hetzelfde over te typen. Volgende keer!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 21:31
callmelinc
callmelinc is offline
Citaat:

Ja, de twee problemen zijn:
1. Ik ben bang voor reacties van andere mensen en dat mensen die het nu niet van me weten, het daarna wel weten.
2. Omdat ik mn naam recentelijk al officieel veranderd heb, denk ik niet dat mn ouders het goed vinden dat ik het nu weer wil veranderen, maar nu naar een echte jongens naam die beter bij me past.

Ik zat er aan te denken om alles gewoon te doen zodra ik 18 ben omdat ik toch in het buitenland wil gaan studeren.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 22:13
MrPutch
MrPutch is offline
Citaat:
2. Omdat ik mn naam recentelijk al officieel veranderd heb, denk ik niet dat mn ouders het goed vinden dat ik het nu weer wil veranderen, maar nu naar een echte jongens naam die beter bij me past.

Ik zat er aan te denken om alles gewoon te doen zodra ik 18 ben omdat ik toch in het buitenland wil gaan studeren.
Sorry hoor, maar het is toch jouw naam. Waarom zouden je ouders je naam kunnen bepalen? ( ja, als je geboren bemt natuurlijk) als jij je niet comfortabel voelt met deze naam en je veranderd hem dan moeten ze dat gewoon accepteren. Ik zou gewoon het hele verhaal aan je ouders vertellen en hun moeten maar akkoord gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 16:47
arPos
arPos is offline
Ehm ik geloof dat ze erg bezig zijn met naamsveranderingen makkelijk maken, qua acceptatie, mensen hebben het maar te accepteren toch? ik denk alleen niet dat een naamsverandering iets essentieels veranderd maar als je blij wordt van symbolistisch gedrag...
Reageren

Regels voor berichten