Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2013, 16:07
moppie#1
moppie#1 is offline
Hallo,

ik heb de vorige maand de pil een aantal keer vergeten. omdat ik toen nog niet aan seks dacht maakte dat niet zoveel uit, ook heb ik een paar dagen (4 a 5) doorgeslikt. toen had ik een stopweek van 2 weken i.p.v 1. nu de maand erna vraag ik me af of ik beschermd ben of dat ik eerst een maand de pil goed moet slikken voordat ik beschermd ben. ik heb nu namelijk wel bijna seks. we doen het sowieso met een condoom, maar wil het toch graag weten

groetjes
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 16:42
Vowel
Vowel is offline
Nou, de pil vergeten als je toch geen seks hebt maakt natuurlijk in principe niet uit.

Als je nu gewoon de pil goed slikt (al een maand zeg je?) dan ben je beschermd. Maar dan moet je nu dus wel gaan opletten dat je hem niet vergeet en ik zou geen te lange stopweken meer nemen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 17:07
moppie#1
moppie#1 is offline
nee, ik heb hem nog niet geslikt. maar moet ik eerst een maand slikken voor ik beschermd ben of ben ik meteen beschermd zodra ik de eerste pil van de maand slik?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 17:58
Pluis
Pluis is offline
In principe ben je beschermd tegen zwangerschap zodra je langer dan 7 dagen achter elkaar de pil hebt ingenomen.
Oud 24-12-2013, 18:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een stopweek van twee weken is sowieso niet goed hoor, max een week.
Oud 24-12-2013, 18:29
Vowel
Vowel is offline
Ik weet trouwens niet precies hoe dat zit wanneer je langere stopweken neemt. Pluis? Dan ben je iedere keer steeds pas beschermd na een week, lijkt me?

Daantje was me voor. Ok, beter niet meer doen dus, TS!
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 18:40
moppie#1
moppie#1 is offline
OKe,, nou ik ben nu pas de eerste dag ongesteld, dus ik zal proberen de pil te regelen. Ik ben op vakantie,, vandaar!!. Maar als ik maar één week stopweek neem dan ben ik na een week de pil slikken beschermd???
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 19:14
Vowel
Vowel is offline
Nee, als je 1 stopweek neemt ben je sowieso beschermd. Ook tijdens de stopweek, en ook erna.

Dus als je bijvoorbeeld vandaag zou beginnen met de pil ben je vanaf volgende week dinsdag blijvend beschermd (als je hem niet vergeet ), tenzij je vandaag ongesteld bent geworden, want dan ben je meteen beschermd.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 21:26
Pluis
Pluis is offline
Oja, en als je eenmaal een pilstrip hebt afgemaakt dan heeft ongesteld zijn niks meer te maken met beschermd zijn tegen zwangerschap. Dus als je weer moet beginnen met de pil na een week gewoon beginnen, ook als je nog ongesteld bent.
Oud 26-12-2013, 18:36
Verwijderd
Citaat:
In principe ben je beschermd tegen zwangerschap zodra je langer dan 7 dagen achter elkaar de pil hebt ingenomen.
Daar is meningsverschil over. Sommige huisartsen en bijsluiters zeggen inderdaad dat 't 7 dagen is. Anderen zeggen dit:

Als je 'm op de eerste dag van je menstruatie neemt is 'ie meteen veilig.
Als je 'm later in je menstruatie neemt is 'ie na 7 dagen veilig.
Als je 'm ergens middenin je cyclus neemt is 'ie pas veilig na een maand. Je kunt dan dus net zo goed niks nemen tot je weer ongesteld bent.

Ik weet niet wat waar is, want ik ben geen arts, maar toen ik nog aan de pil was hield ik dit wel aan, want ik wilde geen onnodig risico lopen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2013, 22:53
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Daar is meningsverschil over. Sommige huisartsen en bijsluiters zeggen inderdaad dat 't 7 dagen is. Anderen zeggen dit:

Als je 'm op de eerste dag van je menstruatie neemt is 'ie meteen veilig.
Als je 'm later in je menstruatie neemt is 'ie na 7 dagen veilig.
Als je 'm ergens middenin je cyclus neemt is 'ie pas veilig na een maand. Je kunt dan dus net zo goed niks nemen tot je weer ongesteld bent.

Ik weet niet wat waar is, want ik ben geen arts, maar toen ik nog aan de pil was hield ik dit wel aan, want ik wilde geen onnodig risico lopen.
Nee het advies is recent aangepast, dit is hoe het nu officieel in het farmacotherapeutisch kompas staat.
Oud 26-12-2013, 23:47
Verwijderd
Ah, dat is goed om te weten!
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten