Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2014, 12:52
Sprudel
Sprudel is offline
Mijn vriendin is smorgens misselijk, haar borsten zijn gevoelig en heeft last van 'zware onderbenen'.
Is ze dan zwanger ?
Ik kom nooit in haar klaar en ze pakt elke avond haar pil.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 13:17
Verwijderd
Misschien. Waarschijnlijk niet. Als je wilt weten of ze zwanger is moet je dat natuurlijk niet hier vragen maar gewoon testen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 13:26
Sprudel
Sprudel is offline
Citaat:
Misschien. Waarschijnlijk niet. Als je wilt weten of ze zwanger is moet je dat natuurlijk niet hier vragen maar gewoon testen.
Ok maar wou eens horen of iemand het ook al eens heeft gehad .
Met citaat reageren
Oud 09-01-2014, 14:49
bierkoning
bierkoning is offline
Doe een test dan heb je zekerheid. verder mag dit topic baar lichaam en gezondheid. Dus ik ga je even verplaatsen.
Oud 09-01-2014, 19:45
Martiño
Martiño is offline
Niet in haar klaar komen wil niet zeggen dat ze niet zwanger kan zijn. In je voorvocht zitten ook zaadcellen en daar kun je dus ook zwanger van worden.

De pil is betrouwbaar (mits dat je hem netjes en met regelmaat neemt) maar als je écht zeker wil zijn kun je het beste pil én condoom gebruiken.

Als je twijfelt of je vriendin zwanger kan zijn kun je het beste een zwangerschapstest halen.
Oud 10-01-2014, 13:51
Verwijderd
Gewoon een zwangerschapstest doen, liggen bij veel drogisten gewoon in het schap ergens. Maar als ze braaf iedere avond de pil slikt, is de kans erg erg klein dat ze zwanger is.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 22:07
Verwijderd
Ja, gewoon even een zwangerschapstest doen, kan nooit kwaad. Kruidvat, heb je er twee voor €12,- geloof ik. Kun je er twee doen mocht je het helemaal niet vertrouwen. Niet in haar klaarkomen zegt niks (tenzij je daarbij ook nog eens een condoom gebruikt natuurlijk, dan is het vrijwel uitgesloten), want er kan voorvocht vrij komen dat sperma bevat.

Ik wil er nog even bij zeggen dat dit ook wel iets te maken kan hebben met een plotselinge slechte(re) bloedsomloop. Hiermee kan ze beter even mee naar de huisarts gaan, dat kan namelijk - in het ergste geval - trombose veroorzaken.
Mocht je het eens zijn met mijn vermoeden kun je je vriendin adviseren om iets meer te gaan bewegen, dat activeert namelijk de spieren en dus de bloedsomloop, wel moet ze daar zwaardere sporten bij vermijden. Ook kan ze dan haar kleden even een tijdje aanpassen om zoveel mogelijk druk tegen te gaan (dus geen hoge hakken, strakke broeken e.d.)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2014, 23:57
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
Ja, gewoon even een zwangerschapstest doen, kan nooit kwaad. Kruidvat, heb je er twee voor €12,- geloof ik. Kun je er twee doen mocht je het helemaal niet vertrouwen. Niet in haar klaarkomen zegt niks (tenzij je daarbij ook nog eens een condoom gebruikt natuurlijk, dan is het vrijwel uitgesloten), want er kan voorvocht vrij komen dat sperma bevat.

Ik wil er nog even bij zeggen dat dit ook wel iets te maken kan hebben met een plotselinge slechte(re) bloedsomloop. Hiermee kan ze beter even mee naar de huisarts gaan, dat kan namelijk - in het ergste geval - trombose veroorzaken.
Mocht je het eens zijn met mijn vermoeden kun je je vriendin adviseren om iets meer te gaan bewegen, dat activeert namelijk de spieren en dus de bloedsomloop, wel moet ze daar zwaardere sporten bij vermijden. Ook kan ze dan haar kleden even een tijdje aanpassen om zoveel mogelijk druk tegen te gaan (dus geen hoge hakken, strakke broeken e.d.)

Dit dus
Oud 11-01-2014, 11:12
indigo
indigo is offline
Citaat:

Je eerste alinea klinkt prima, maar je tweede alinea is een beetje vreemd.
Zware onderbenen kunnen van alles zijn: dat kan met veel staan te maken hebben, of met spataderen (die jonge mensen niet vaak hebben), maar het kan ook gewoon toeval zijn. Zwaar sporten hoef je zeker niet te vermijden en je hoeft ook strakke broeken niet te vermijden.
Wat wél zo is, is dat je onder pilgebruik een licht verhoogd risico hebt op een trombosebeen, met name in het eerste jaar van gebruik. Dit risico is hoger als je rookt, of als trombose of longembolieën in je familie voorkomen. Bij een trombosebeen zit er een bloedpropje in een van de vaten die van het been naar het hart lopen. Dit veroorzaakt een dik en gezwollen been, vaak rood. Hiermee moet je zeker naar de huisarts, maar zo klinkt het verhaal helemaal niet .
Oud 11-01-2014, 11:14
Yannickje
Yannickje is offline
De kans is kein dat ze zwanger zou zijn, maar misschien toch even een testje en een afspraak maken bij de arts in ieder geval.
Oud 11-01-2014, 18:19
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
Je eerste alinea klinkt prima, maar je tweede alinea is een beetje vreemd.
Zware onderbenen kunnen van alles zijn: dat kan met veel staan te maken hebben, of met spataderen (die jonge mensen niet vaak hebben), maar het kan ook gewoon toeval zijn. Zwaar sporten hoef je zeker niet te vermijden en je hoeft ook strakke broeken niet te vermijden.
Wat wél zo is, is dat je onder pilgebruik een licht verhoogd risico hebt op een trombosebeen, met name in het eerste jaar van gebruik. Dit risico is hoger als je rookt, of als trombose of longembolieën in je familie voorkomen. Bij een trombosebeen zit er een bloedpropje in een van de vaten die van het been naar het hart lopen. Dit veroorzaakt een dik en gezwollen been, vaak rood. Hiermee moet je zeker naar de huisarts, maar zo klinkt het verhaal helemaal niet .
Ik denk dat JustForQuestion dat ook zo bedoelde, als ik dat zo lees. Je hebt het alleen beter verwoord dan hem, wat dat betreft super.
Oud 11-01-2014, 20:07
Martiño
Martiño is offline
Maar het heeft dus helemaal niks te maken met meer risico op zwangerschap. Trombose is een mogelijke bijwerking van de pil; het zegt niks over de werking als anticonceptie.
Oud 11-01-2014, 21:46
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Interessant is de vraag waarom je niet "in haar klaarkomt" terwijl ze de pil gebruikt... Een of ander kinky happy ending? ;-)
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 21:28
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
Interessant is de vraag waarom je niet "in haar klaarkomt" terwijl ze de pil gebruikt... Een of ander kinky happy ending? ;-)
Ik snap je vraag niet zo goed, bedoel je te zeggen dat de pil uitsluit dat ze niet zwanger kan worden? Volgens mij is dat namelijk niet zo. Verbeter me als ik het verkeerd begrijp.
Oud 12-01-2014, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Ik snap je vraag niet zo goed, bedoel je te zeggen dat de pil uitsluit dat ze niet zwanger kan worden? Volgens mij is dat namelijk niet zo. Verbeter me als ik het verkeerd begrijp.
De pil sluit zo goed als uit dat ze zwanger kan worden, mits goed gebruikt. Wat was de kans ook alweer? 0,01% dat je toch zwanger wordt ofzo?

Als hij uit zou sluiten dat ze niet zwanger zou kunnen worden, zou ze per definitie dus zwanger worden, dat lijkt me nogal vreemd
Met citaat reageren
Oud 12-01-2014, 21:40
iCanseethat
iCanseethat is offline
Citaat:
De pil sluit zo goed als uit dat ze zwanger kan worden, mits goed gebruikt. Wat was de kans ook alweer? 0,01% dat je toch zwanger wordt ofzo?

Als hij uit zou sluiten dat ze niet zwanger zou kunnen worden, zou ze per definitie dus zwanger worden, dat lijkt me nogal vreemd
Haha, je hebt gelijk. Leuk gebracht

Regels voor berichten