Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2014, 18:59
jur88
jur88 is offline
Hoi ik ben een jongen van 17 ik werd 55 kilo en ben 1.70 ik heb licht een sixpack en ik wil graag een goede zichtbare sixpack ik fiets 38 km per dag gem snelheid 22 km een eet behoorlijk veel hoe kan ik snel en effectief een sixpack krijgen? Hoor graag van jullie
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 19:16
Verwijderd
Situps en een iel mannetje zijn. Ziet er verder niet uit bij jonge knaapjes dus waarom je het wilt is me een raadsel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 19:18
jur88
jur88 is offline
Omdat ik het al een beetje heb en het gewoon goed zichtbaar wil en klein mannetje maakt volgens mij echt geen verschil hoor
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 19:22
Verwijderd
Klopt, ook bij grote mannetjes is het lelijk. Maar succes ermee
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 19:42
jur88
jur88 is offline
Tja heb een schema of iets nodig weet je iemand die me daar bij kan helpen?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 20:02
Verwijderd
Google. Voor de rest gewoon de logische buikoefeningen doen of je kan het vragen aan een trainer in een fitness-gelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 01:00
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Je gemiddelde fietssnelheid moet echt 22,5 km p/u zijn anders zul je nooit een sixpack krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 01:02
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Maar even serieus: voornamelijk laag vetpercentage zien te krijgen. Daarnaast natuurlijk je buikspieren trainen. Hoe dat allemaal moet staat duizenden keren op het internet geschreven. Zoekt en gij zult vinden.

Ohja, train inderdaad je andere spieren ook, anders ziet het er niet cool uit, yo.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 18:07
jur88
jur88 is offline
Dankje voor de tips ik ga het proberen
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:55
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Een laag verpercentage lijkt me hier niet zo het probleem, aangezien hij juist vooral op cardio activiteiten actief is en niet zozeer op kracht. Ik denk dat je vetpercentage ook wel laag genoeg is, anders zou je nu niets zien.

Dan is het zaak om gewoon spieren te kweken. Dus buikspier oefeningen. Push ups, superman, hoe gek je het maar wil bedenken. Maar inderdaad, train andere spieren wel mee, iemand die een bepaald deel zwaar getrained heeft en iets anders niet ziet er niet uit. Vandaar de vele grapjes over 'skip leg day' op het internet, van mensen met bovenlichaam van een hulk en beentjes van een wilrenner.

Let even op met oefeningen: vaak een lichte oefening doen gaat het hem niet worden. Je spieren moeten echt op kracht uitgeput worden, niet op herhaling. Je zal dan ook gezond moeten eten voor goed spier herstel (lees, eiwitten). Al zal het probleem zijn als je gaat studeren, het huis uit. Meer bier, ongezonder eten, minder bewegen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:02
jur88
jur88 is offline
Ik fiets veel en hard ben altijd bezette als ik op school kom Ron ik krijg het maar niet voor elkaar dat mijn armspieren ook dikker worden want die zijn echt iel mijn been spieren zijn echt wel dik
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:05
jur88
jur88 is offline
Ik eet buiten de maaltijden en brood voor school helemaal niks extra omdat ik wat dunner wil worden is dit gezond of ongezond? Ik eet helemaal geen chocola meer
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 21:27
bloodyb
bloodyb is offline
Met 55 kg bij 1.70 is jouw BMI perfect dus dunner worden is niet nodig.
Oud 16-01-2014, 05:58
jur88
jur88 is offline
Dus nu alleen maar puur kracht oefeningen doen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 10:48
bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk van wel. En dan niet alleen oefeningen voor de buikspieren .
Oud 16-01-2014, 16:18
arPos
arPos is offline
lol en ik met mn 1.73 en 65 kilo aan willen komen, lifes wierd.

Buikspieren zijn het makkelijkst te krijgen met buikspieroefeningen, fietsen is meer voor de benen.
Ik doe zelf (als ik actief ermee bezig ben) 3 keer per week 50 normale situps, 100 waarbij ik om en om naar links en rechts afbuig om de zijkant te belasten en 50 waarbij ik mn benen optrek ipv mijn bovenlichaam voor de onderste groep.

Werkt voor mij.
Oud 16-01-2014, 21:04
jur88
jur88 is offline
Ik. Doe nu. Om de avond : 160 opdrukken + gelijk halve neuk beweging tot ik mijn buikspieren voel en dan nog even door werkt dit en hoelang duurt het voordat ik resultaat zie?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 21:05
Verwijderd
Heb je ondertussen al google geprobeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 21:18
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
sixpacks zijn zo hot
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 21:40
Pluis
Pluis is offline
Dat duurt maanden jur88. Zelfs mensen die er helemaal voor gaan en hun dieet omgooien (veel eiwitten eten) en elke dag trainen (elke dag een andere spiergroep en flink in de gewichten) doen er maanden over om resultaat te zien.
Oud 17-01-2014, 06:23
jur88
jur88 is offline
Oke dan zal ik geduld moeten hebben dankje voor het advies
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 14:04
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Ga naar de sportschool, vraag advies en een trainingsschema.
Thuis buikspier oefeningen doen en probeer eensxwat core stability oefeningen te doen. Train je je hele romp mee.
Probeer minimaal 3 sets te doen. Dus niet in 1 x 200 sit ups. Maar 3 x 200 of verdeel de 200. Heeft een betere werking. Misschien is tabata workout iets voor je. Soort interval kracht training. Veel met buikspieren. Even Googlen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 17:01
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Pff. Lees dit maar gewoon even. http://www.bodybuilding.com/fun/abdo...-training.html

Sixpack hoef je trouwens echt niet maanden voor te trainen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 21:46
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik. Doe nu. Om de avond : 160 opdrukken + gelijk halve neuk beweging tot ik mijn buikspieren voel en dan nog even door werkt dit en hoelang duurt het voordat ik resultaat zie?
\/
Citaat:
Dat duurt maanden jur88. Zelfs mensen die er helemaal voor gaan en hun dieet omgooien (veel eiwitten eten) en elke dag trainen (elke dag een andere spiergroep en flink in de gewichten) doen er maanden over om resultaat te zien.
Citaat:
Oke dan zal ik geduld moeten hebben dankje voor het advies
160 ga je overbelasten begin met 3 reps van 25 met een pauze ertussen het gaat om duur niet om volbelasting (dikke biceps mentaliteit) en vergeet je bewegingen niet af te wisselen wees creatief hoe gelijker verdeeld hoe beter.
Oud 18-01-2014, 00:25
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
\/

160 ga je overbelasten begin met 3 reps van 25 met een pauze ertussen het gaat om duur niet om volbelasting (dikke biceps mentaliteit) en vergeet je bewegingen niet af te wisselen wees creatief hoe gelijker verdeeld hoe beter.
Denk je nou echt dat die 160 keer achter elkaar opdrukt. Aan 3 keer 25 keer opdrukken heb je niks, neem dan gewoon een abonnement bij de sportschool en ga degelijk trainen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 07:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zijn er ook wel oefeningen waar je je buikspieren meer mee traint dan met opdrukken.
Oud 18-01-2014, 13:06
arPos
arPos is offline
Citaat:
Denk je nou echt dat die 160 keer achter elkaar opdrukt. Aan 3 keer 25 keer opdrukken heb je niks, neem dan gewoon een abonnement bij de sportschool en ga degelijk trainen.
lees wat er staat en vul niet in...

BEGIN met 3 x 25, dat kan je in een week op 2 omhoog schroeven, bovendien heeft dagelijks 160 geen extra effect t.o.v. dagelijks 75 zoals ik zei het gaat om duur bij de buik niet om belasting, niet in het begin in ieder geval.

Je kan overigens prima trainen zonder naar de sportschool te gaan.

Kijk het ligt ook aan je doel, wil je een normaal maar fit lichaam of wil je bodybuilden?
Oud 18-01-2014, 19:01
jur88
jur88 is offline
Is het beter als ik 3x 50 doe met kleine pauzes ertussen en dan met buikspier oefeningen?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 19:12
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
lees wat er staat en vul niet in...

BEGIN met 3 x 25, dat kan je in een week op 2 omhoog schroeven, bovendien heeft dagelijks 160 geen extra effect t.o.v. dagelijks 75 zoals ik zei het gaat om duur bij de buik niet om belasting, niet in het begin in ieder geval.

Je kan overigens prima trainen zonder naar de sportschool te gaan.

Kijk het ligt ook aan je doel, wil je een normaal maar fit lichaam of wil je bodybuilden?
Natuurlijk hoef je niet naar de sportschool, maar iemand die nog nauwelijks heeft getraind kan moeilijk zonder sportschool degelijk trainen. Als je degelijk wilt trainen zonder sportschool zul je veel met je eigen lichaamsgewicht moeten trainen (pull ups, muscle ups, etc.) en dat zie ik een beginner nog niet zomaar doen.

Daarnaast wilt hij een sixpack. Door alleen een beetje op te drukken krijg je niet zomaar een sixpack (ja ik weet het, daarbij gebruik je ook buikspieren), maar je zult wel meer moeten doen dan alleen opdrukken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 23:25
jur88
jur88 is offline
Wat moet ik dan meer doen dan alleen maar opdrukken?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 00:26
Verwijderd
Google gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 22:48
Eind-Baas
Eind-Baas is offline
Citaat:
Google gebruiken.
En met deze wijze woorden sluiten we het gesprek in dit topic af.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2014, 12:25
appie1999
appie1999 is offline
veel trainen en goed eten, gevarieert, veel eiwitten(vlees etc.) btw. ga jezelf niet in het zweet werken en train ong. een half uur per dag en bouw dat elke week met bijv. 5 minuten op.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten