Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2013, 18:24
sofie<3
sofie<3 is offline
hey
ik vroeg me af of iemand me soms wat tips of info kan geven? ik zou graag volgend jaar mijn 6e middelbaar opnieuw doen maar dan in amerika. ik heb al het een en ander opgezocht maar ik zit met 1 probleempje... mijn ouders hebben namelijk net alle twee een nieuw huis gekocht (scheiding) dus hebben we niet echt 10000 euro op overschot... ik vroeg me dus af of er iemand naar het buitenland is geweest en hoe dat jullie dat dan betaald hebben? of als iemand iets weet over beurzen ofzo?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2013, 18:10
bierkoning
bierkoning is offline
Helaast weet ik niet zoveel over je probleem, wel weet ik dat je vraag niet hier hoort.

Twijfel een beetje of het naar studiezaken, of studentenleven moet. Ik verplaats je topic naar de laatst genoemde.

Succes met het maken van je keuzes, en studie.
Oud 22-08-2013, 18:27
ThomasJu
ThomasJu is offline
Wat voor cijfers heb je nu ongeveer?
Je zou er voor kunnen gaan om bij de beste 10% te zitten van het VWO. Dan kan je hierbij lid worden (ff kijken of jou school dat automatisch regelt)
http://socrateshonours.nl/

Als je dan lid ben van Socrates kan je daar een beurs aanvragen om te studeren in buitenland. (Er zal dan iets plaats vinden van een loting oid)

Dit is een optie waar je veel geluk en talent voor moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 09:49
Oezem
Oezem is offline
Mijn nichtje studeert in Amerika, maar volgens mij heeft die het in eerste instantie gefinancierd met een scholarship voor softbal. Ik weet niet hoe ze het nu nog financiert, nu ze niet meer softbal speelt...
Oud 23-08-2013, 18:54
Lente
Lente is offline
Waarom zou je een jaar high school willen doen als je een vwo diploma hebt? Ga lekker studeren en doe je stage of minor in het buitenland. Veel nuttiger en ook betaalbaar, omdat je tegen nederlands studietarief daar studeert.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 17:39
Verwijderd
Het is natuurlijk compleet nutteloos om een smak geld weg te gooien om mindere educatie in Amerika te volgen. Als je zo nodig in het buitenland wilt studeren doe dat dan lekker ná je middelbare school. Dat is net zo goed geld weggooien maar dan heb je er wellicht nog wat aan.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2013, 20:03
Verwijderd
Naar t buitenland kan je beter later gaan inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 19:52
moja
moja is offline
Citaat:
Wat voor cijfers heb je nu ongeveer?
Je zou er voor kunnen gaan om bij de beste 10% te zitten van het VWO. Dan kan je hierbij lid worden (ff kijken of jou school dat automatisch regelt)
http://socrateshonours.nl/

Als je dan lid ben van Socrates kan je daar een beurs aanvragen om te studeren in buitenland. (Er zal dan iets plaats vinden van een loting oid)

Dit is een optie waar je veel geluk en talent voor moet hebben.
klinkt wel vet. hoe meld je je aan en waar baseren ze die 10% op?
Met citaat reageren
Oud 10-09-2013, 22:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dit is nog wel een handige site
Oud 22-10-2013, 11:45
Verwijderd
Zelf heel veel ervaring met reizen en studeren in de usa. En ik zeg je nu al, is onbetaalbaar + nagenoeg onmogelijk om een beurs daar te krijgen. Ze zijn daar ENORM achterdochtig en laten zeer weinig mensen toe om daar te studeren zelfs als je het geld hebt. Zoals sommige vermeld hebben is een sport beurs zowat de enige haalbare mogelijkheid ( usa loves sports ^^ )
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 15:28
mobley
mobley is offline
Mijn oudere broer heeft voor zn studie HBO een half jaar in het buitenland gestudeerd kan je dat niet beter doen, een internationale opleiding?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 00:13
Moncpier
Moncpier is offline
Welke school heb je in je gedachten? Voor een Ivy League school ben je zo 65000 dollar kwijt aan 1 jaar, je kan je aanmelden voor financial aid/scholarship, maar je moet rekening houden dat er heel veel mensen daarvoor aanmelden.

Alles is mogelijk, ik heb een kennis die een full scholarship kreeg in Harvard, ze heeft er wel heel veel voor gedaan.. Ze begon al voor haar Junior High met binnen/buitenschoolse activiteiten en had veel prijzen gewonnen (siemens wedstrijden etc)
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 12:36
vivianvaals
vivianvaals is offline
Citaat:
Mijn oudere broer heeft voor zn studie HBO een half jaar in het buitenland gestudeerd kan je dat niet beter doen, een internationale opleiding?
Dit inderdaad. Zat opleidingen die aan goede uitwisselingsprogramma's doen. Bij sommigen zelfs een jaar, zelf ook gedaan. Plus goedkoper en vaak beter geregeld.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 23:34
Dantesean
Dantesean is offline
Citaat:
Welke school heb je in je gedachten? Voor een Ivy League school ben je zo 65000 dollar kwijt aan 1 jaar, je kan je aanmelden voor financial aid/scholarship, maar je moet rekening houden dat er heel veel mensen daarvoor aanmelden.

Alles is mogelijk, ik heb een kennis die een full scholarship kreeg in Harvard, ze heeft er wel heel veel voor gedaan.. Ze begon al voor haar Junior High met binnen/buitenschoolse activiteiten en had veel prijzen gewonnen (siemens wedstrijden etc)
Dit topic zou wel al lang dood zijn en de opmerking die ik ga maken moeten niet provocerend overkomen. Je hebt er niets aan om in het wilde weg te gaan vragen, aangezien de meeste mensen er weinig ervaring mee hebben.

Zelf heb ik dezelfde droom, en heb al enkele jaren gezocht naar wat nou ideaal is.
De meeste info vind je op CollegeConfidential, weliswaar een Amerikaanse site, maar de mensen daar zitten op deze scholen/zijn toegelaten op deze scholen/weten heel erg vele van deze scholen. Zelf heb ik daar iemand van Princeton ontmoet, toevallig een Nederlander.

Als je naar een Ivy League school wilt gaan krijg je gegarandeerd de financial aid die je nodig hebt. Dit geldt dan ook vrijwel alleen voor de Ivy League scholen en Stanford.

Er zijn zogenaamde "Net Price Calculators" per school waarin je kan berekenen hoeveel geld je van een school mogelijk zou kunnen krijgen.

Tenzij je ouders groot geld bezitters zijn (lees €120.000 netto per jaar) is het zeker betaalbaar.

Hier is 'n lijst met de Net Price Calculators per instelling. http://studentnpc.collegeboard.org/p...pating-schools

Houd er echter wel rekening mee, de scholen die een geweldige financial aid bieden, zijn ook de scholen die vrijwel niemand toelaten. Harvard heeft afgelopen jaar een aanname percentage van 6% gehad. De top scholen slaan dus gemakkelijk 90% van alle inschrijvingen af.

Ook betaal je $75 per school waar je je inschrijft.

Je betaald dus +/- $45.000 - $48.000 collegegeld per jaar, en daar komt nog zo'n $12.000 bovenop voor verblijf + eten.

Hoop dat je vragen beantwoord zijn.

Groetjes en lieve, positieve reacties!
Reageren

Regels voor berichten