Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2014, 23:08
tomska
tomska is offline
in de meivakantie ga ik met een groep vrienden naar antwerpen toe... weet iemand nog een paar speciale biertjes die je hier kan proeven en zijn de prijzen heel erg verschillend ten opzichten van nederland?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2014, 00:26
bloodyb
bloodyb is offline
Macrador naamzoek.
Oud 02-02-2014, 01:56
Verwijderd
Ik zou je niet zo vastleggen op bepaalde merken en gewoon lekker van alles wat halen en zelf concluderen.

Dat terzijde. Gulden Draak is mijn favoriet. Maar die kan je met een beetje moeite ook in NL krijgen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 07:38
Verwijderd
Over het algemeen is alles wat goedkoper en staan speciaalbieren voor zo'n twee euro in een Carrefour (normale supermarkt, andere supermarkten als Delhaize en Colruyt kom ik niet en Aldi telt natuurlijk niet mee). Veel café's hebben standaard al meer keuze dan in Nederland. Maar vrijwel alles is ook wel in Nederland te vinden, met iets meer moeite, alleen streekbieren/dorpsbieren vaak niet.

Ben je dan wel al 16 en heb je 18jarigen bij? Niet dat ik wil moraalridderen, /care, maar bedenk je dat je voor een teleurstelling kan komen te staan als je met een groep 15/16jarigen speciaalbier wil kopen.

Wat Antwerpen betreft, ik ben er jaren niet meer geweest, maar de Pelgrom bestaat vast nog wel ^^ Café in een kelder
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 07:39
Verwijderd
Panopticon, Wolter naamzoek. Bieradvies gewenst!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 12:37
tomska
tomska is offline
Citaat:
Over het algemeen is alles wat goedkoper en staan speciaalbieren voor zo'n twee euro in een Carrefour (normale supermarkt, andere supermarkten als Delhaize en Colruyt kom ik niet en Aldi telt natuurlijk niet mee). Veel café's hebben standaard al meer keuze dan in Nederland. Maar vrijwel alles is ook wel in Nederland te vinden, met iets meer moeite, alleen streekbieren/dorpsbieren vaak niet.

Ben je dan wel al 16 en heb je 18jarigen bij? Niet dat ik wil moraalridderen, /care, maar bedenk je dat je voor een teleurstelling kan komen te staan als je met een groep 15/16jarigen speciaalbier wil kopen.

Wat Antwerpen betreft, ik ben er jaren niet meer geweest, maar de Pelgrom bestaat vast nog wel ^^ Café in een kelder
jah ik ben dan 16 ook een 18 jarige mee maar je mag dan pas vanaf je 18de speciaalbier kopen? ik dacht dat dat daar gewoon vanaf je 16de mag (begrijp me trouwens niet verkeerd, ik ga niet naar belgie puur vanwege de alcoholwetten hier ) verder gaan we op de fiets en komen we langs een paar kleine dorpjes dus willen we kijken of we daar ook wat leuke biertjes/flesjes tegenkomen (ik spaar de flesjes ook)
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 15:07
bloodyb
bloodyb is offline
Je hebt mazzel. In België mogen 16 jarigen bier drinken en dus ook kopen. En of dat gewoon of speciaal bier is maakt niet uit.
Oud 02-02-2014, 15:37
Verwijderd
Eh, bij mijn weten gaat het in België ook over alcoholpercentages. Ik weet niet hoe die regels zijn want in mijn tijd hield niemand daar rekening mee, maar 10% is toch al wel anders dan 5%, dus ik meld het gewoon even.

En stop gewoon in het meest plaatselijke café en vraag of er in de buurt iets gebrouwen wordt
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 19:42
tomska
tomska is offline
haha dat zal ik zeker doen ik ben ook vanplan om westvleteren 12 te kopen ik weet het het is duur maar ik ben toch wel erg benieuwd naar de smaak . maar ik hoop ook wat plaatselijke bieren te vinden
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 20:29
Verwijderd
Die zijn er echt zat. Vragen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 20:45
Verwijderd
Westvleteren 12 is de moeite waard. Maar je kunt ook een St. Bernardus Abt 12 drinken, die lijkt er verdomd veel op.

In België is het ten opzichte van Nederland veel goedkoper! En er is veel meer sfeer qua bier drinken, bruine café's enzo. 'Het Elfde Gebod' en 'Afspanning 't Waagstuk' zijn heel gaaf, en hebben beiden ook eigen biertjes laten brouwen die erg de moeite waard zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten