Advertentie | |
|
![]() |
|
O shit ja, ik was even het taboe vergeten wat er op zit op dit forum (itt een overdosis, pogingen tot zelfdoding, moordneigingen etc)
|
Verwijderd
|
Het is geen taboe, het wordt strenger bekeken omdat het triggerend kan werken. Aapie zit en aapie doet. Zoiets.
We hebben daar vaker over gesproken op Admin (ook een keer op mijn vraag omdat ik vind dat het wel bespreekbaar moet zijn, maar blijkbaar is die trigger toch heel groot ofzo, volgens psychologiestudenten), omdat het moeilijk ligt. Er mogen niet teveel details over het precieze waarom en hoe, maar er mag wel in het algemeen over gesproken worden. Verder is het aan de Psych-fb's om te oordelen wat te ver gaat en wat niet. |
![]() |
|
Het was geen sarcasme (nouja een klein tikje dan) ik ben op de hoogte van het overleg wat daarover geweest is, en hoopte meer dat we niet al te gedetailleerd erover spraken, triggeren andere dingen niet dan?
Hoe dan ook we proberen binnen de lijntjes te ... ehh ... kleuren zal ik maar zeggen.
|
Enkele redenen kunnen zijn:
- Omdat het niet goed gaat maar je niet weet hoe je hulp moet vragen/ niet durft om hulp te vragen - Om jezelf te straffen - Je concretiseert je probleem - Om je psychische pijn lichamelijk te maken - Je boosheid/frustratie uiten zonder een ander iets (fysieks) aan te doen (hoewel je mensen om je heen juist heel veel pijn doet als je jezelf beschadigd, maar ok)
|
![]() |
Automutilatie ( = zelf beschadiging) is een veel voorkomend "symptoom" bij psychische nood of stress onder tieners. Het kan niet van een 14 jarige poster verondersteld worden dat hij dit kan begrijpen. Emotioneel of intellectueel.
Over het algemeen lijkt het dramatischer dan dat het is. Vanuit de geneeskunde wordt dan ook meestal een no-nonsence benadering gekozen. Niet zo aanstellen. ff hechten op de SEH. dan terug naar huis. Verantwoordelijkheid bij de "automutilant zelf laten". Hulp zal worden geboden via de zorgpaden huisarts -> psycholoog / psychiater -> ect. Een goede vriend kan het "automutilatief gedrag" zoveel mogelijk negeren... of accepteren. Praat wel over onderliggende psychologie, of ga gewoon wat leuks doen samen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
jezelf snijden muddercutter | 7 | 18-02-2015 14:29 | |
Psychologie |
[stelling] Het idee snijden komt voor de behoefte! Verwijderd | 17 | 07-06-2002 21:20 | |
Psychologie |
tips om niet te snijden.... punk mae | 35 | 06-03-2002 21:15 | |
Psychologie |
Is snijden in? Proud | 14 | 04-03-2002 13:08 | |
Verhalen & Gedichten |
Snijden! !poisonmind~ | 7 | 18-09-2001 16:10 |