Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2014, 19:52
AnonymousJochie
AnonymousJochie is offline
Hallo allemaal!
Ik ben een jongen van 14 en ben erg verliefd op een meisje van 15.
We zijn allebei verliefd op elkaar, maar een goed moment om haar een "relatie" te vragen, heb ik nog niet gevonden.

Nu heb ik eigenlijk 2 vragen.
Ik wil graag wat met haar gaan doen op Valentijnsdag, alleen wat en hoe kom ik niet uit.
Ben dus ook maar een jongen van 14 die eigenlijk nog niet een "echte" relaties heeft gehad.
Ik heb haar een maand geleden al bij mij thuis uitgenodigd om een filmpje op mijn kamer te kijken, wat uiteindelijk heel leuk en gezellig werd. Maar nu wil ik eigenlijk iets gaan doen waardoor je gewoon leuk kan praten met elkaar en eventueel nog een klein activiteitje doen.
Ik heb tevens niet ontzettend veel geld dat ik haar naar Parijs zou kunnen nemen wat vaak op forums wordt aangeraden.(ook beetje raar voor iemand van 14 maarja.).
Ik heb dus even iets nodig om te doen, want ik denk dat het misschien een beetje awkward of raar zou kunnen zijn als ik opeens voor de deur sta.

Tweede vraag is misschien een beetje een sukkelige vraag, maar hoe vraag je nou een meisje "verkering" op deze leeftijd? Ik kan niet bedenken dat er tegenwoordig nog mensen zijn die vragen: "Wil je verkering met me?". Nee inderdaad, dat staat echt heel stom.
Ik zat zelf te denken aan iets zoals:
"Ik hou van jou, jij houd van mij, laten we het officieel maken."

Bedankt voor het lezen en meedenken
Ik hoor graag als iemand een idee heeft hoe ik dit kan aanpakken

P.S. 14 Februari valt dit jaar op een vrijdag waar ik om 1 uur uit ben van school

Laatst gewijzigd op 27-01-2014 om 19:53. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2014, 11:21
Elin3
Elin3 is offline
Ga samen wat leuks doen, niet iets zoals een film kijken, maar bijvoorbeeld samen ergens wat gaan eten. Of nog leuker: samen bij één van jullie thuis koken en eten. Samen iets koken of bakken, zelfs als je daar eigenlijk niet goed in bent, is een hele leuke activiteit!

Hoe je haar wil vragen is je eigen keuze. Je zou kunnen vragen of ze officieel jouw vriendin wil zijn, of bijvoorbeeld of jij officieel haar vriendje mag zijn.

Meer tips voor activiteiten vind je in het TipTopic. *klik*
Oud 28-01-2014, 18:08
AnonymousJochie
Citaat:
Ga samen wat leuks doen, niet iets zoals een film kijken, maar bijvoorbeeld samen ergens wat gaan eten. Of nog leuker: samen bij één van jullie thuis koken en eten. Samen iets koken of bakken, zelfs als je daar eigenlijk niet goed in bent, is een hele leuke activiteit!

Hoe je haar wil vragen is je eigen keuze. Je zou kunnen vragen of ze officieel jouw vriendin wil zijn, of bijvoorbeeld of jij officieel haar vriendje mag zijn.

Meer tips voor activiteiten vind je in het TipTopic. *klik*
Bedankt voor de tips! Ik denk dat ik ga vragen of we samen voor haar ouders, broertje en zusje kunnen gaan koken. En dan daarna nog iets leuks samen
Als iemand nog meer van deze goede ideeen weet, please vertel het me
Met citaat reageren
Oud 04-02-2014, 17:19
AnonymousJochie
Hi iedereen.
Ik heb inmiddels met haar voor komende vrijdag afgesproken wat te doen.
Maar natuurlijk weten we niets wat we samen kunnen doen =b
Heb voorgesteld dat ik gewoon naar haar toe kom en dan zien we wel, maar ben bang dat het echt heel awkward gaat worden,.. heeft iemand nog kleine tips?
Met citaat reageren
Oud 04-02-2014, 17:41
Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hi iedereen.
Heb voorgesteld dat ik gewoon naar haar toe kom en dan zien we wel, maar ben bang dat het echt heel awkward gaat worden,.. heeft iemand nog kleine tips?
Als je echt heel ongemakkelijk niets aan het doen bent, stel dan voor een spelletje te gaan doen. Een bordspel of ander gezelschapsspelletje klinkt misschien niet als de ideale romantische activiteit, maar je hebt dan in elk geval wat te doen waarbij je ook gewoon met haar kunt praten zonder dat dat echt storend is (zoals bij een film wel kan zijn).
Of een stukje gaan wandelen als jullie even rustig met elkaar willen kunnen praten en toch ook iets willen doen

Veel plezier vrijdag!
Oud 04-02-2014, 17:56
AnonymousJochie
Citaat:
Als je echt heel ongemakkelijk niets aan het doen bent, stel dan voor een spelletje te gaan doen. Een bordspel of ander gezelschapsspelletje klinkt misschien niet als de ideale romantische activiteit, maar je hebt dan in elk geval wat te doen waarbij je ook gewoon met haar kunt praten zonder dat dat echt storend is (zoals bij een film wel kan zijn).
Of een stukje gaan wandelen als jullie even rustig met elkaar willen kunnen praten en toch ook iets willen doen

Veel plezier vrijdag!
Fijn om voorstellen te krijgen van iemand met duidelijk veel ervaring! Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-02-2014, 20:25
Verwijderd
Wees trouwens niet bang voor stiltes, dit is niet heel erg namelijk. Behalve als er drie uur lang geen woorden worden gewisseld o.i.d, maar aangezien er 'love in the air' is lijkt me van niet. Veel plezier.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2014, 21:42
Verwijderd
Heee,

Weet iemand een leuk uitstapje voor Valentijnsdag dat niet te veel kost?

X
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 06:54
bierkoning
bierkoning is offline
ik ga dit samenvoegen met het topic hieronder. en kijk eens bij het bovenste topic. alles over cadeaus en uitjes.
Oud 05-02-2014, 12:00
Verwijderd
Citaat:

Veel plezier vrijdag!
Zullen wij vrijdag gaan risken, elin3?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Hi iedereen.
Je maakt je, net als veel meer 14 jarigen, veels te druk over het "iets doen". Alsof meisjes een heel ander idee hebben van wat leuk is dan je vrienden.

Ga het dorp/de stad in en haal een ijsje. Speel, zoals gezegd, een bordspelletje. Misschien zelfs een niet-al-te-lastige (het zwakke geslacht is mechanisch ondergeschikt aan jongens) videogame. Kijk een film. Praat lekker met elkaar. Ga naar de bios. Ga een dagje uit naar de efteling of walibi of whatever. Bezoek een leuk zwembad. Doe een dagje midgetgolfen.

Het hele idee van een vriendin hebben is dat al-leuke-activiteiten juist nog leuker worden om samen te doen en dat je júist niet zoveel moeite hoeft te steken in speciale dingen bedenken in de hoop dat je haar daarmee een plezier doet.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Zullen wij vrijdag gaan risken, elin3?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 22:14
bloodyb
bloodyb is offline
Ik denk dat ze dat te riskant vindt.
Oud 09-02-2014, 00:17
TheHunter
TheHunter is offline
Citaat:
Je maakt je, net als veel meer 14 jarigen, veels te druk over het "iets doen". Alsof meisjes een heel ander idee hebben van wat leuk is dan je vrienden.

Ga het dorp/de stad in en haal een ijsje. Speel, zoals gezegd, een bordspelletje. Misschien zelfs een niet-al-te-lastige (het zwakke geslacht is mechanisch ondergeschikt aan jongens) videogame. Kijk een film. Praat lekker met elkaar. Ga naar de bios. Ga een dagje uit naar de efteling of walibi of whatever. Bezoek een leuk zwembad. Doe een dagje midgetgolfen.

Het hele idee van een vriendin hebben is dat al-leuke-activiteiten juist nog leuker worden om samen te doen en dat je júist niet zoveel moeite hoeft te steken in speciale dingen bedenken in de hoop dat je haar daarmee een plezier doet.
Je zou bijna denken dat dit niet van Reverend kwam...

Totdat "het zwakke geslacht" werd genoemd...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten