Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2014, 21:50
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Hallo allemaal,

Vast iemand die hier meer van weet dan ik; en ik kan wel wat extra informatie gebruiken.

Wij hebben een cisco modem van ziggo staan en heeft tevens een router-functie. Vanuit dit modem gaat 1 kabel naar een desktop. Een tweede kabel gaat in de muur naar de meter kast. Via daar gaat de stekker in een splitter en gaat naar de 5 kamers van de overige studenten. Één van deze studenten heeft de kabel echter niet in zijn computer, maar in een cisco e1200 router. Dit is zo; omdat zijn kamer centraal in het pand ligt en we via daar (ook) wifi uitzenden zodat iedereen altijd toegang heeft tot wifi.

Nu is het alleen zo; de modem zou iedereen een 192.168.178.XX IP moeten geven. Echter kent de router centraal in het huis iedereen een 192.168.0.XX IP toe en word een lampje op het modem orangje en heeft niemand internet.

Dit kwam spontaan en als iemand weet hoe we dit reversen hoor ik dat graag.
Wat ik me echter afvroeg is; we kunnen op de desktop die rechtstreeks met het modem verbonden is wel internet krijgen door de kabel naar de meterkast te verwijderen. Via daar kunnen we op de modem komen via 192.168.178.1, maar niet op de router via 192.168.0.1. Weet iemand of, en zo ja, hoe dat mogelijk is? Ik ben de enige die nog iets van verstand hier van heeft, maar ik kan niet altijd fysiek bij het modem/router voor een reset, ik kan ook geen channels aanpassen als ik geen toegang heb tot de router etc. Erg onhandig dus en dat resulteert in soms behoorlijk wisselende snelheden (0.6mbit tot 148mbit) en nu al 1,5 gewoonweg geen internet at all .

Het stappenplan van ziggo voor router achter router lijkt echt compleet waardeloos.
Iemand die hier meer over kan vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2014, 15:02
TheHunter
TheHunter is offline
Probeer deze instellingen eens op je 2e router toe te passen:

http://www.ehow.com/how_2308635_use-router-switch.html
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 17:56
Verwijderd
op de onderkant of achterkant van je router zit een heel klein gaatje met daarin een knopje, houd deze een minuut of 2 met een pen of iets anders ingedrukt terweil de modem aanstaat, nu word deze gereset, je hebt kans dat je een uur moet wachten voordat je dan wifi hebt maar dan moet deze het wel weer doen, en dat orange lampje dat hoort af en toe te knipperen, dat heeft niets met jouw probleem te maken.

sucses...

en er is altijd nog een 2e optie die ook nog wel eens zou kunnen werken,

haal alle kabels even uit je router en zet hem uit,
die als eerste de antenne kabel in je router, dan de stroomkabel,
dan de overige internet en telefoonkabels.

als deze tips niet helpen denk ik eerder dat er wat mis is in je router.

geef je 1 tip, laat geen monteur langskomen want wij hebben er al 21 gehad en alle monteurs zeggen wat anders, en toen ik dit zelf probeerde deed hij het weer.

Laatst gewijzigd op 28-01-2014 om 20:22. Reden: 2 berichten samengevoegd
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 12:04
freyk
freyk is offline
Nick, het is zonde dat je op die manier de router naar de fabrieksinstellingen zet, terwijl het toch puur aan zijn instellingen ligt.
(Toch kan een softe reset, door de stroom eraf te halen, bepaalde problemen verhelpen)

Dus owl, volg the hunter.
Oud 29-01-2014, 12:19
WolterB
WolterB is offline
Heb het artikel niet gelezen, maar het is tevens aan te raden de wifi op het modem uit te zetten omdat dit nogal eens conflicteert met die van de router.
Oud 30-01-2014, 17:24
ivarvanderzee
ivarvanderzee is offline
Probeer de 2e router in 'IP client mode' te zetten, dan deelt de orginele router nog steeds de IP adressen uit en is het 1 geheel netwerk. Neem ook een kijkje bij de DHCP instellingen van beide routers, dat is het protocol dat IP adressen toewijst.

WolterB: Volgens mij zullen beide wifi netwerken geen last van elkaar hebben zolang ze maar op een ander kanaal zitten.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 22:14
Marusio
Marusio is offline
Ik draai hier zelf in huis met de volgende opstelling:

Modem - Router(1) - aansluiting richting 1 pc;
Router(1) - Switch - Router (2) - PC2.

Dit geeft dus aan dat ik eigenlijk voor het netwerk bij mij aan komt (PC2) hij eerst via 2 routers en een switch is gegaan.

Echter heb ik in de modem de normale DHCP van 192.168.160.0 t/m 192.168.160.254
bij router 1 komt dus het signaal IP adres 192.168.160.2 binnen (dit ivm dat 160.0 het netwerk is, en 160.1 de poort is van de modem).
Nu krijgt router 1 dus het IP adres 192.168.160.2 vanaf de WAN zijde.
Hij staat zelf op LAN DHCP ingesteld waardoor hij aan de LAN zijde het netwerk 192.168.0.0 t/m 192.168.0.254 heeft.

Hierdoor krijgt de poort waar PC1 op staat aangesloten het IP adres: 192.168.0.2 en de mijn switch 192.168.0.3.

Mijn switch krijgt zelf geen IP adres omdat deze staat ingesteld als doorvoer centrum (HUB) waardoor router 2 binnen het netwerk het IP adres 192.168.0.3 aan de WAN zijde krijgt.

Echter staat ook deze router ingesteld als DHCP server waardoor hij binnen zijn LAN netwerk weer de verdeling heeft over de 192.168.0.0 t/m 192.168.0.254 IP adressen.

Het kan dus wel, maar je moet goed kijken naar welke gegevens de router krijgt vanaf de modem. Als hij staat ingesteld op het netwerk dat hij ontvangt (IP adres) dan kan dit leiden tot een systeem conflict waardoor er niet meer kan worden genetwerkt.

Mijn aanrader daarom is, controleer alle IP DHCP tabellen voor je iets gaat resetten. Het kan vaak zijn dat de fout in de DHCP server zit die in de router zit.

Controleer daarbij ook of hij niet een IP adres uitzend in de range van x.x.x.0 / x.x.x.1 of boven x.x.x.254 /x.x.x.255 ook dit kan lijden tot conflicten. En controleer voor jezelf ook gelijk even de kanalen waar je WIFI op zit. Dit kan ook een conflict zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten