Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik ga jullie nog 1x lastig vallen, sorry daarvoor!
De broers Tim en Jonas gaan allebei met de fiets naar dezelfde school. Tim vertrekt elke morgen om 7u45 en fietst aan 12 km/h. Jonas vertrekt 5 minuten later en fietst aan 14 km/h. Ze komen op hetzelfde moment op school aan, 10 minuten voor het belsignaal. 1) Hoe ver wonen ze van school? 2) Wanneer gaat de bel op school? Hier zitten we bij het onderdeeltje opstellen van functievoorschriften. Ik weet mijn rico (= richtingscoëfficiënt) bij beiden, dat is voor Tim 12 en voor Jonas 14. Maar nu weet ik eigenlijk niet of ik een functievoorschrift moet opstellen. Ik vermoed van niet, want er wordt niet achter gevraagd en er wordt ook niet gezegd dat er iets in functie is van iets anders. Nu vroeg ik me dus af hoe ik hier aan moet beginnen? Toch een functievoorschrift opstellen, of zie ik iets heel simpels over het hoofd? |
![]() |
|
Op het moment dat Jonas vertrekt heeft Tim al 1 km gefietst. Tim heeft dan al 5 minuten afgelegd. Neen aan dat het voor Tim t minuten duurt voor hij op school aankomt, dan heeft hij nog t-5 minuten te fietsen. Gebruik nu het gegeven dat Jonas 5 minuten eerder vertrekt dan Tim, en dat Jonas om 7u45 vertrekt.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|