Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2014, 20:41
Krume
Krume is offline
Beste scholieren et cetera,

Dit is mijn eerste post, hoop dat ik niet voor problemen zorg aangezien er zover ik kan inzien een behoorlijk aantal regels zijn die ik misschien niet volledig snap.

Graag advies(en) voor mijn probleem:
Heb nu ongeveer één maand een vriendin waar ik helemaal gek op ben en zij op mij, je kent het verhaaltje wel uiteraard. De ouders van mijn vriendin zijn in tegenstelling tot de mijne nogal.. ''streng''.
De afspraak tussen haar en der ouders was dat zij om 20:30 terug moest zijn, ik heb haar optijd bij het station gebracht en de reis was van 19:53 tot 20:24, zij kwam op haar station heel huids aan en ging vervolgens naar huis waarbij ze ''één'' minuut te laat kwam, deze ouders zijn nogal van de afspraken en namen deze ene minuut erg... sirieus.
Nu is het zo dat die ouders moeilijk doen om die minuut en dat ze nu dus voorlopig niet naar mij toe mag komen, mijn vriendin heeft vaker last van dit gedrag van haar ouders en wordt er nogal panisch van, zij weet geen oplossing zo een, twee, drie en ik ook niet.

Heeft iemand enige tips waarbij ik de ouders een klein beetje soepeler kan maken, overigens wisten de ouders wanneer de trein zou vertrekken en zou aankomen, als excuus hadden ze dat mijn vriendin een trein eerder had moeten nemen, terwijl zij bewust waren hoe lang alles zou duren en met dit alles in een eerder moment overeenstemde dat dit goed was.

Alvast bedankt,

Mvg Krume.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2014, 20:50
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Tja, wat klote voor jou en je vriendin dat haar ouders zo streng zijn. Ergens snap ik het wel want jullie hebben nog maar zo kort.

Even wat vraagjes: Hoe oud zijn jullie?
Ben jij haar eerste serieuze vriendje?

Bij de meeste ouders komt het rauw op hun dak dat hun kleine meisje opeens groot wordt en een vriendje krijgt. Ken jij haar ouders ook persoonlijk? En andersom? Kennen jouw ouders je vriendinnetje?

Je schoonouders kunnen ook zelf bedenken dat je vriendinnetje (en jij) zo lang mogelijk in elkaars gezelschap willen zijn... Dit is wel erg overdreven. Wat je kunt versoepelen, als jij je schoonouders kent, zeg maar!
Je kan proberen de dialoog aan te gaan en te onderhandelen. Als ik 5 a 10 minuten (onder een kwartier) te laat was, was er geen moer aan de hand, kwam ik 16 minuten later thuis, had ik gelijk 6 weken huisarrest... Later ook niet meer, omdat ze mijn vriendje kenden en hem goedkeurden.
Oud 09-02-2014, 21:11
Krume
Krume is offline
@prue Halliwell

Alvast als antwoord op je vragen:
Ik zelf ben 16 en zij is 15, we schelen 4 maanden. Ze heeft 2-3 vriendjes voor mij gehad, wat zij zegt is dat ze nog nooit zo snel een klik met iemand heeft gehad, daarmee kan ik wel op een serieuze relatie duiden, wij zijn ook nog niet zo lang verliefd dus of dit zoete praat is of echt waar valt ook niet te scheiden, al zijn we wel echt verliefd op elkaar.
De eerste keer dat ze bij mij kwam hadden haar ouders haar naar mij gebracht, ze hadden mij op dat moment niet gezien maar de keer daarna ben ik naar haar toe gegaan en kon erg goed opschieten met beide ouders, ik voelde me eigenlijk wel op m'n gemak als ik eerlijk ben.
Ook kennen mijn ouders haar nu, mijn moeder heeft ze vandaag ontmoet.

Wat ik begrijp is dat de ouders bezorgd zijn, misschien vanwege een vorig vriendje dat het heeft ''verziekt'' of om dat hun kleine meisje groot wordt, dit begrijp ik ten zeerste maar nadat ik hen had ontmoet en het zo goed met ze kon vinden had ik dit eerlijk gezegd niet verwacht.

Het zal wel aan de tijd liggen en aan de leeftijd maar de ouders begrenzen haar ook met veel andere dingen, ik zal maar in een zure pruim moeten gaan bijten en wachten tot de smaak vervalt.

Bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 21:17
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik hoop dat het een troost is, als ik zeg dat ze niet de enige is met ouderwetse ouders. Niet alleen had ik gelijk 6 weken huisarrest als ik te laat kwam, tot mijn 21ste moest ik op zaterdagavond (lach niet) om half 1 thuis zijn....
Oud 09-02-2014, 21:28
Krume
Krume is offline
Tot je 21e dat is nogal pittig.

M'n vriendin zal met die ouders moeten praten, ik kan er in elk geval niks aan doen want er valt volgens haar niet over te discussieren, waarschijnlijk maak ik het ook erger ( ik stelde zelf een gesprek voor ).

Bedankt voor de troost al om al :')
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 21:39
Verwijderd
Als jouw ouders minder streng zijn (is dat zo?) ga je toch lekker naar haar toe?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 21:53
Krume
Krume is offline
Citaat:
Als jouw ouders minder streng zijn (is dat zo?) ga je toch lekker naar haar toe?
@DonaldFuck

Ja dat gebeurt ook, ik zou dit probleem alleen niet posten als ze dan vier weken niet naar mij mag en het aankomende Valentijn is
We zien elkaar helaas ook maar één keer per week op zondag, van logeren is geen sprake van maar dit vind ik nog niet zo vreemd, dit zou ik ook zo snel niet toelaten als ik zelf een ouder van een dochter zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 23:07
Verwijderd
Citaat:
@DonaldFuck

Ja dat gebeurt ook, ik zou dit probleem alleen niet posten als ze dan vier weken niet naar mij mag en het aankomende Valentijn is
We zien elkaar helaas ook maar één keer per week op zondag, van logeren is geen sprake van maar dit vind ik nog niet zo vreemd, dit zou ik ook zo snel niet toelaten als ik zelf een ouder van een dochter zou zijn.
Ik heb ong. het zelfde probleem eigenlijk, maar er valt bij mij weinig aan te doen jammer genoeg, ondanks ik ruim een jaar heb en vaak genoeg bij haar thuis geweest ben.

Trouwens, als je kind seks wilt hebben hoeft hij/ze daarvoor echt niet bij zijn/haar vriend(in) te blijven slapen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 19:02
Krume
Krume is offline
Citaat:
Ik heb ong. het zelfde probleem eigenlijk, maar er valt bij mij weinig aan te doen jammer genoeg, ondanks ik ruim een jaar heb en vaak genoeg bij haar thuis geweest ben.

Trouwens, als je kind seks wilt hebben hoeft hij/ze daarvoor echt niet bij zijn/haar vriend(in) te blijven slapen.
Ze zijn ook wel een beetje gelovig ( katholiek ) misschien is het daarom ook een beetje, het zal met tijd wel beter gaan en als ze 18 is mag ze zelf meer beslissen.
Ook balen voor jou overigens snap persoonlijk niet dat veel ouders nog zo ouderwets zijn, of ik ben overdreven modern ofzo

Seks hoeft inderdaad niet alleen met logeren, dat denken die ouders wel en dat vind ik nogal naief eigenlijk, maar dat is mijn mening. Jij ook nog veel succes!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 19:36
Verwijderd
Bij mij is de moeder moslim.. En tjah, ik weet ook niet waarom het niet mag. Grappig is trouwens dat haar ouders weten dat we het doen, en het nog steeds niet mag... tjah..
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 20:28
Krume
Krume is offline
Citaat:
Bij mij is de moeder moslim.. En tjah, ik weet ook niet waarom het niet mag. Grappig is trouwens dat haar ouders weten dat we het doen, en het nog steeds niet mag... tjah..
Ze wil denk ik dat jullie eerst gaan trouwen? Leuk
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 14:25
Rob
Rob is offline
De enige fatsoenlijke manier hoe je de ouders misschien iets soepeler gaat krijgen, is door je aan hun regels te houden. Ja, die ene minuut is misschien wat overdreven, maar als je weet dat ze zo zijn, hoef je die fout niet nog een keer te maken. Met 'JA MAAR HET WAS MAAR 1 MINUUT!!!!11shift+een' schep je vooral weerstand, geen begrip.

Als ze echt zo erg van de regels zijn, kan je je beter aan de regels houden. Als het nog steeds aan is en het is serieus, dan is er een grote kans dat ze na een tijdje vanzelf wel bijdraaien en jullie wat meer vrijheden gaan geven. Let wel: dat jij je op je gemak voelt betekent niet per se dat ze je goedgekeurd hebben.

Patience, padawan.
Oud 13-02-2014, 12:33
TheHunter
TheHunter is offline
Als het werkelijk een minuut te laat was dan zoeken ze gewoon een reden om je te weren. Verder zou je haar voortaan een kwartier eerder moeten thuisbrengen, scheelt een hoop gezeik lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 23:35
Krume
Krume is offline
Bedankt voor de tips! Ze mocht toch komen met Valentijn gelukkig na wat geruzie, ik zal de regels dan maar gewoon volgen en even volhouden maarja, liefde doorstaat alles
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten