Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2002, 11:35
moondancer
moondancer is offline
hey people
ik heb al zo 9-10 jaar een hele lieve kat.. the love of my life
maar mijn moeder zou er graag nog een hondje bij nemen, een kleintje ene chiwawa zo iets heel klein ik weet ni hoe ga da schrijft..
anyway ik heb dus schrik dat het niet gaat gaan met mijn kat.. we hebben al eens een paar jaar terug een hnd erbij genomen, maar die hebben we moeten terug brengen omdat da beest complet geschift was (erg spijtig voor dat beestje maar hij viel mijn kat altijd aan, luisterde totaal ni en was redelijk agressief) maar mijn kat heeft toen niet zo goed gereageerd op die hond (allé normaal als ge constant wordt aangevallen) ze bleef nachten weg , kwam enkel nog om te eten, piste in mijn bed
nou vroeg ik mij af, hebben julie tips voor mij dat dat niet weer zou gebeuren.. of misschien eigen ervaringen vertellen? anything

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2002, 13:00
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Mijn oom en tante hebben al heel lang een hond en kat bij elkaar en die doen niks. Maar het is wel zo dat de kat overheerst, niet dat ze echt de baas speelt maar gewoon een beetje de leiding geeft. Dat kan ook andersom, als de hond er als eerste was in huis dan kan die de leiding geven. Nu met jou verhaal, dan zal de kat de leiding aangeven zeg maar. Het kan, maar hoeft niet.
Oud 01-08-2002, 16:54
Kat
Kat is offline
soms gaat het goed, een hond en een kat samen, maar soms ook niet, das toch afwachten. Mijn vorige kat vloog elke hond die die zag meteen aan, of het nou een lief/klein beest was of niet. als ik een hond had gekocht toen hij er nog was had dat gegarandeerd fout gegaan, met de kat die ik nu hem weet het niet.

Mjah, ik zou eerst eens even kijken hoe je kat nu op honden reageerd, misschien kan je kennissen met een hond vragen om het beest eens mee te nemen, dan zie je of je kat de hond een beetje accepteerd of niet. En dannog weet je natuurlijk niet zeker of het goed zal gaan als die hond er is, maar je kan het proberen.

succes.
Oud 01-08-2002, 18:57
¤Aylin¤
¤Aylin¤ is offline
Ik had een vriendin, en die had al jaren een kat, toe besloten ze er een puppy er bij te nemen, maar die kat is nooit meer van de zolder afgekomen, heel zielig, maar ze ging niet naar beneden...maar het is inderdaad heel verschillend...het licht aan de hond en de kat, maar de tip 'Kat' om een hond te 'lenen' is wel een goede tip. Maare nemen jullie een puppy of een hond uit het asiel, want een puppy kan je misschien leren omgaan met een kat, en een hond uit het asiel kan al dingen hebben meegemaakt..met een kat ofzo...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:50
moondancer
moondancer is offline
hey bedankt voor de reacties!!
ja we zijn zeker van plan een puppy te nemen.. anders zal het waarschijnlijk mislopen en misschien kan mijn kat ook beter accepteren als het nog zo jongske is, i hope
maar het is inderdaad dat waar ik schrik voor heb, dat mijn kat zich verstoten gaat voelen ofzow.. maar ik ga hem zeker nier vergeten!! gaat nog altijd evenveel aandacht krijgen hoor! het is vooral mijn moeder die er een hondje bij wilt niet dat ik dat niet wil hé, ben zot van dieren, maar mijn kat komt toch nog eerst voor..
maar dus zeker een puppy, eigenlijk liefst uit asiel want ja die beestjes zijn zo zielig, maar we vinden niet zo direct puppys in asiel (eigenlijk gelukkig!!)
mijn kat reageert niet echt agressief op honden, als ze haar met rust laten dan gaat het wel.. is wel jaloers als ander dier, kat of hond, aandacht krijgt, maar daar zal hij zich maar op moeten aanpassen want hij zal zeker niet verwaarloosd raken..
sja en verder, het soort hondje dat mijn ma wilt is wel 2 keer zo klein als mijn kat (heb nogal grote kat ) dat helpt misschien ook

verder tips en ervaringen zijn nog steeds welkom!!!

xx
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:54
Verwijderd
Ik denk dat het niet echt aan te raden is. Als je een al wat oudere kat hebt en je neemt daar een puppy bij, is het voor de kat heel moeilijk om de pup te accepteren (hetzelfde geldt ook bij een oudere hond met een jong katje). Als je echt wilt dat een hond en een kat goed met elkaar overweg kunnen is het beter om een puppy en een jong katje tegelijk te nemen. Je kunt dus beter wachten met het nemen van een hond tot je kat dood is (klinkt een beetje raar), maar als je kat niet van honden houdt is dat de enige manier. Wij hebben 4 jaar geleden ook een puppy en twee katten tegelijk genomen en dat gaat tot nu toe nog steeds heel erg goed.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 17:21
marleentjuh
marleentjuh is offline
uit mijn ervaring raad ik je het niet aan, je krijgt er alleen maar gezeur mee.
ik had een kat en we kochten een pup nou dat werkte voor geen meter, we hebben toen de kat naar mijn broer gebracht en de hond hebben we zelf gehouden, we wilden ze niet weg doen dus dit was de enigste oplossing.
als je een kat en een hond te gelijk koopt dan wil het wel lukken maar apart dat gaat 9 van de 10 keer mis!!!

groetjes marleen xxx
Oud 11-08-2002, 17:52
miro
miro is offline
Ik heb dat 2 x gehad. Alleen hadden wij al heel lang een hond en daar kwam dus een kat bij. Bij de eerste kat ging het best goed. Ze lieten elkaar met rust. De 2e kat ging heel erg goed, de hond en de kat waren heel erg gehecht aan elkaar. De hond beschouwde de kat als haar kind, ze lagen ook altijd bij elkaar in de mand. Toen op een gegeven moment de kat dood ging, kwijnde de hond ook weg en ging ook dood. Omdat ze verschrikkelijk aan elkaar gehecht waren. Ik denk dat het andersom ook heel goed kan. In het begin is het erg onwennig maar als ze eenmaal aan elkaar gewend zijn dan gaan ze zich ook aan elkaar hechten.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 14:23
moondancer
moondancer is offline
hey mensen! bedankt voor de replys!
ik denk dat er dus toch wel een hondje gaat bijkomen.. heb er zelf niet veel meer over te zeggen dus hopelijk lukt het
xx
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:12
rodina
rodina is offline
Wij hebben 2 katten, en hebben een jonge Border Collie aangeschaft, tja de katten durfden in het begin het huis niet meer in, nou gaat het met die ene kat wel goed, die ander nog niet echt..
Oud 17-08-2002, 12:48
pooh_beertje
pooh_beertje is offline
hoihoi

Wij hebben ook een kat en hebben er later ook een hondje bij genomen!
Ik denk dat je gewoon een hondje moet zoeken die in ieder geval gehoorzaamt ( naar jullie) en die tegen katten kan!

Tussen onze hond en kat was het eerst ook een beetje oorlog maar dat gaat vanzelf over..........zoalng ze maar niet elkaar afmaken moet je even geduld hebben!

En van dat je kat op je bed piste dat is gewoon puur uit boosheid!

succes
Reageren

Regels voor berichten