Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2014, 20:15
wintersun93
wintersun93 is offline
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom.. Ik ben 1.75 lang en weeg 58 kg. Mijn benen zijn superdun, verder is m'n lichaam gewoon slank, alleen m'n buik is dik. En dan overdrijf ik niet, ik durf geen strakke broeken (bij m'n buik/heupen) te dragen en geen strakke shirtjes. Ik ben hier vaker in tranen over en weet niet wat ik moet doen. Ik studeer voeding en dietetiek dus ik heb wel verstand van gezond eten e.d. en ik eet ook gezond en normaal, ik eet over het algemeen zelfs te weinig.. Vandaag hebben we in een les ook onze middel-heupratio uitgerekend, en daar kwam uit dat ik door mijn buikvet een verhoogd risico heb op hartaandoeningen. Dan vind ik heel eng want ik ben een gezond persoon en gewoon slank en een gezond gewicht.. Ik snap niet waar het buikvet vandaan komt. Ik heb vroeger wel enorm veel gesnoept, maar tegenwoordig eet ik gewoon brood, fruit en groente. Ik snack zo min mogelijk en drink alleen maar water.
Ik durf hiervoor niet naar een dietiste omdat mijn ouders vinden dat ik me aanstel en onzeker doe..

Aan de foto's kunnen jullie zien wat ik bedoel. Heeft iemand een oplossing voor mij? Afvallen is geen optie want als ik 3 kg afval heb ik ondergewicht
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg buikvet1.jpg (129.4 KB, 135x gelezen)
Bestandstype: jpg buikvet2.jpg (130.8 KB, 120x gelezen)
Bestandstype: jpg buikvet3.jpg (76.9 KB, 108x gelezen)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 20:21
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
je broek is te strak
Met citaat reageren
Oud 18-02-2014, 20:24
Elin3
Elin3 is offline
Als ik je foto's zo zie lijkt een deel van je probleem ook veroorzaakt door je houding. Je staat best wel met je buik naar voren namelijk. Wanneer je rechtop staat en je bekken kantelt (een beetje alsof je een erwtje tussen je billen probeert mee te dragen) zal je buik al een stuk dunner lijken.
Ik denk niet dat het gaat helpen minder te eten, maar je zou kunnen proberen om meer te bewegen en in je training dan vooral te richten op je buikspieren. Je hoeft niet af te vallen, maar als je er wat vet door verbrand zou dat fijn zijn!
Oud 18-02-2014, 20:26
Verwijderd
Door krachttraining te doen kun je je vetpercentage verminderen zonder gewicht af te vallen. Je ziet er niet uit alsof je vetpercentage heel hoog is maar wel alsof je niet erg gespierd bent, waardoor ik me kan voorstellen dat dat wel zou helpen.

Weet je zeker dat het vet is, en niet buikinhoud? Is je buik gewoon altijd zoals hij nu is, of wisselt het een beetje? En is het al heel lang zo, of is hij in een korte tijd merkbaar dikker geworden zonder dat je zelf dikker werd?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 21:57
wintersun93
wintersun93 is offline
Citaat:
je broek is te strak
m'n broek zit juist los, dat is het probleem, het ziet er uit alsof ie strak zit
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 22:04
wintersun93
wintersun93 is offline
Citaat:
Door krachttraining te doen kun je je vetpercentage verminderen zonder gewicht af te vallen. Je ziet er niet uit alsof je vetpercentage heel hoog is maar wel alsof je niet erg gespierd bent, waardoor ik me kan voorstellen dat dat wel zou helpen.

Weet je zeker dat het vet is, en niet buikinhoud? Is je buik gewoon altijd zoals hij nu is, of wisselt het een beetje? En is het al heel lang zo, of is hij in een korte tijd merkbaar dikker geworden zonder dat je zelf dikker werd?
Ik ben inderdaad bezig met krachttraining, ik probeer 2 keer per week er voor naar de sportschool te gaan, heb nogal een drukke studie ernaast en in het weekend werk. Cardio boeit me niet zo veel meer, want ik weet dat afvallen geen nut heeft.

Soms denk ik dat het vooral buikinhoud is, omdat ik ook prikkelbare darm syndroom heb en m'n buik daardoor nogal opgezet is over het grootste gedeelte van de dag (behalve 's ochtends als ik net uit bed ben). Heb dit al jaren, alle medicijnen geprobeerd en dietisten etc., dus das iets waar ik een beetje mee moet leven. Maar als ik zit hangt mn buik echt over mn broek heen, en ik heb 3 rollen zitten, en dan niet van die 'vel'-rollen, want iedereen heeft rollen zitten uiteindelijk.. maar gewoon vet..

Ik hoop dat de sportschool iets hieraan verandert, maar buikspierkwartier kan ik ook niet elke week doen omdat dat alleen 's ochtends is en dat weinig uitkomt met school.. en om nou alleen naar de sportschool te gaan voor de buikspierapparaten is ook zoiets

Verder of het al lang zo is... tja.. het is er een beetje in 'gegleden', ik weet niet of ik er gewoon onzekerder over ben geworden of dat m'n buik dikker is geworden, want ik ben in de afgelopen jaren toch echt niet echt van gewicht veranderd Die foto's zijn wel 's avonds genomen, dan is m'n buik wel op z'n dikst.. maar 's avonds is ook vaak het moment van de dag dat je bijvoorbeeld uitgaat en iets leuks aan wil.. Dus ik zit er wel echt mee..

M'n vetpercentage zelf is ook goed, maar m'n middel-heupratio niet helaas. Net erboven. Supervervelend want ik ben een vrij slank persoon, dunne benen vooral, iedereen maakt altijd grapjes over dat ik dun ben.. erg vervelend dus als je iemand wil overtuigen dat je een dikke buik hebt en ze zeggen dat je je aanstelt.. Ik laat dan ook niet zo maar m'n buik zien, maar zou het soms wel willen om het te bewijzen aan mensen
Met citaat reageren
Oud 05-03-2014, 22:52
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Je bent naar diëtisten geweest, ben je ook onderzocht op voedselallergieën en -intoleranties? Een vriendinnetje van me heeft dit namelijk ook en zij heeft een glutenallergie. Ze heeft dus ook veel last van haar darmen en een erg opgezette buik.
Oud 06-03-2014, 16:15
Verwijderd
Ik vind het allemaal wel meevallen met die dikke buik. Je hebt waarschijnlijk gewoon een appelfiguur. Niet zo leuk voor je, denk dat mensen liever een dikkere kont/heupen hebben en dan een slankere buik, maar ja. Zolang je gewicht verder goed is kan je niets veranderen aan je lichaamsverhoudingen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten