Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2014, 11:31
jQuery
jQuery is offline
Hey scholieren!

Ik zit momenteel in de vierde klas van VMBO-TL en moet dus een studie gaan kiezen.
Zelf wil ik heel graag MBO 4 Applicatie Ontwikkelaar gaan doen, en na die studie doorstromen naar HBO Informatica. Mijn mening is dat ik op die manier zoveel mogelijk informatie, werkervaring en voorkennis krijg voor het HBO.

Vandaag kwam mijn moeder naar mij toe, en die zei dat ik ook twee jaar HAVO kon doen.
Dat wist ik wel, maar ik ging natuurlijk (voor mijn gevoel) voor zoveel mogelijk kennis etc.
Zij zegt dat wanneer ik eerst naar het MBO ga, dat bepaalde kansen voor mij vergaan, en dat de kans om hogerop te komen dan klein of nihil zullen zijn.

Ik wil graag jullie mening weten, wat zouden jullie doen en waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2014, 12:11
Verwijderd
Met MBO kan je inderdaad doorstromen naar HBO mits je de opleiding succesvol hebt afgerond. Echter kan je na havo direct door naar HBO en heb je op die manier meteen toegang tot een stuk meer opleidingen (misschien heb je over een paar jaar helemaal geen zin meer in informatica en dan heb je met havo meer opties). Ook snij je daarmee ~2 jaartjes van je studietijd af.

Als je gemotiveerd bent om veel te leren zou ik eigenlijk niet eerst MBO gaan doen. Een hoop stof van het MBO, zeker als het een vak als informatica betreft, komt weer terug op het HBO en dus zal je regelmatig dezelfde dingen moet herhalen.

Als je zoveel mogelijk over informatica wilt leren dan zou ik gewoon lekker havo--->HBO gaan doen en ondertussen alvast een beetje aan zelfstudie beginnen als het je echt zo interessant lijkt. De route die jij voorstelt is qua kennis nagenoeg gelijk maar je investeert er dus extra tijd in die je in mijn ogen beter kan besteden aan iets anders. Ook staat een havo diploma gewoon netjes op je CV en als je de kans hebt zou ik dat lekker meenemen. Mocht informatica toch niet zo uitpakken als jij verwacht heb jij in ieder geval al dat steuntje in de rug.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten