Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2014, 19:15
hoppie100
hoppie100 is offline
Hayhay
Ik had een vraag: als ik elke dag sit ups doe (ik doe er 30 's morgens en 30 's avonds), kan je daar dan een plat buikje van krijgen en buikvet weghalen?
Thx ^^
Xx
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 19:28
Verwijderd
Ja en nee. Alle beweging in die regio helpt natuurlijk maar 60 per dag is nou niet bepaald veel.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 20:33
hoppie100
hoppie100 is offline
Hoeveel per dag dan?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 20:43
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je zou het ook af kunnen wisselen met andere buikspieroefeningen, je traint nu wel heel erg beperkt. Met cardio (fietsen, (hard)lopen, zwemmen, crosstrainer, roeien, etc) verbrand je ook vet.
Oud 21-02-2014, 20:51
hoppie100
hoppie100 is offline
Ik heb namelijk beperkingen aan mn benen vandaar dat ik geen cardio kan doen . Vandaar dat ik het ook vraag!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2014, 20:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Okee, dat maakt het wat lastiger

Ik heb deze dvd en het boek en daar staan heel veel verschillende oefeningen in en het is maar een kwartiertje per dag. Ik doe het trouwens ook niet elke dag. Als je er echt werk van wilt maken, kan ik je dat boek + dvd aanraden, je kan ook kijken of ze het in de bibliotheek hebben en op internet vind je ook veel websites met goede oefeningen.
Oud 21-02-2014, 21:04
hoppie100
hoppie100 is offline
Dankje!!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2014, 15:37
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
het helpt denk ik wel, maar je moet het denk ik combineren met andere oefeningen, of gewoon gaan hardlopen x
Met citaat reageren
Oud 23-02-2014, 18:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb namelijk beperkingen aan mn benen vandaar dat ik geen cardio kan doen . Vandaar dat ik het ook vraag!
Is zwemmen ook geen optie voor je? Ik weet niet in hoeverre je beperkt bent met het gebruik van je benen, maar wellicht dat hier wel wat mogelijkheden liggen (en het is vast leuker dan alleen sit ups ).
Oud 24-02-2014, 10:14
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Een plat buikje betekend niet persé gezondheid, het is namelijk erg belangrijk om te ademen door je buik en niet door je borstkast.
Afijn, dan gezegd te hebben. Om antwoord te geven op je vraag, rek en strek oefeningen kunnen ook al heel veel doen. rustige yoga oefeningen, afwisselen met buikspieroefeningen en misschien toch kijken of je iets van zwemmen oid kan doen, dat zou toch wel het meest ideal zijn
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 11:43
hoppie100
hoppie100 is offline
Helaas kan ik niet zwemmen door de beperkingen aan mn benen. Wat ik doe zijn 5 soorten oefeningen, ik ken de naam niet maar ik kan het wel omschrijven:
- 30 situps
- met je rug plat, hand in je nek en naar voren buigen 30x
- met je rug plat, handen naast je zij en je benen in een 90 graden boog en dan op en neer 30x
- benen in een 90 graden boog en dan je knie naar je elleboog 60x
- in de opdrukhouding en dan je knie naar je hand toe 30x

Deze oefeningen doe k en het kost me een kwartier, zou ik dan wel het platte buikje kunnen krijgen??
Met citaat reageren
Oud 28-02-2014, 14:39
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Volgens een gymtrainer bij mij op de sportschool, kan je beter squats en lunges doen. Niet alleen verbrand je meer calorien, maar van alleen buikspieroefeningen krijg je geen platte buik (dit dacht ik namelijk ook. Ik deed er wel 50 elke ochtend). Bij een squat pak je ook de buikspieren trouwens.

Het schijnbaar onmogelijk te zijn om bij een bepaalde oefening alleen dat gedeelte van je lichaam slank te krijgen. Het lichaam bepaalt zelf waar je affvalt. <-- Ook dat zei diezelfde gymtrainer op de sportschool. Ik heb het nagezocht met google en kan hem niet anders dan gelijk geven.
Oud 28-02-2014, 14:45
CoenCouwenberg
CoenCouwenberg is offline
Heey,

Ik denk dat je als je in 3maanden tijd echt gespierd wilt worden je toch echt wel 1-3 uur per dag moet trainen en niet teveel achter elkaar, maar bijv. 2min buikspier oefeningen en dan 30seconden pauze. Zelf ben ik redelijk gespierd (voor mijn leeftijd). Maar mij lijkt de beste optie om 's avonds te gaan trainen en dan bijv. boksen (zelf doe ik Taekwon-Do en judo) en sommige mensen hebben er aanleg voor om sneller gespierd te worden. Traplopen verbrand ook 60kj per min. misschien is dat ook iets
Met citaat reageren
Oud 01-03-2014, 00:30
haarlembiatchx
haarlembiatchx is offline
Als je vet op een plek wil verbranden moet dat overal. Dus verschillende oefeningen, je kweekt nu sterke spieren onder vet. *sorry als het beetje onjuist is, heeft iemand van ggd gezegd toen ik moest afvallen

groetjes haarlemxbiatch
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 20:08
BueBerry
BueBerry is offline
Squats helpen zeker, en de oefeningen zoals ik zie wat je doet zijn allemaal "verschillende variaties" van sit-ups.. Misschien helpt een Personal trainer of gewoon de sportschool. Bij mij zit dan de opleiding ook mee, maar ik wens je veel succes!
Oud 14-04-2014, 14:41
8585
8585 is offline
Ik zou zeggen eet minder en eet gezonder dat is de beste oplossing tegen vet. En ik heb altijd geleerd van mijn personal trainer dat je oefeningen 3× 20 moet doen. Dus je begint bijvoorbeeld met 20× situps dan 20x schuine buikspieren. En dan nog wat sqats en dan alles 2x opnieuw. Maar met 30 situps red je het niet denk ik. En die beperking met je benen is geen exuus want je hebt ook gewoon gehandicapten sporten
Met citaat reageren
Oud 15-04-2014, 16:47
Oculus
Oculus is offline
inderdaad je zegt de hele tijd dat je beperkingen in je benen hebt, maar je zit niet in een rolstoel o.i.d. toch? Dan kun je gewoon sporten. Misschien geen hardlopen, maar fietsen, zwemmen o.i..d Er zit vast iets voor jou bij. Dat is beter dan lokaal buikspieren trainen. Zoals anderen al zeiden; vetverbranding is niet lokaal maar gaat over het hele lichaam.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten