Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2002, 13:02
TAFKAB
TAFKAB is offline
Feest..
Hoor het net op de radio.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-08-2002, 13:10
Bartje
Bartje is offline
Citaat:
TAFKAB schreef:
Feest..
Hoor het net op de radio.
kijk ik weet niet of de term feest hier wel goed is.
we moeten maar eerst even afwachten wat voor iemand we ervoor terug krijgen.
Matt Herben werd verweten dat hij te snel compromissen
sloot met de andere partijen. en als je nu iemand krijgt die dat juist helemaal niet doet, dan gaan we er niet op vooruit denk ik.

[edit]typo
Oud 08-08-2002, 13:13
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Ach ja het is nou eenmaal een sneue partij en zat er aan te komen. Zal wel een andere kneus opstaan ik verwacht dat die partij het niet lang uithoudt. Herben zei ook een aantal domme dingen in de media waar die steeds op terug moest komen. Volgens mij kunnen ze di partij beter opheven
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:25
Desp
Desp is offline
Haha

Het gaat de goede kant op zo...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:40
Verwijderd
Imo een beetje zielig voor Matt Herben dat hij moet opstappen om niet meer bedreigd te worden.

Nu gaan ze vast weer allemaal ruzie maken over wie het nu moet gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:43
Verwijderd
Citaat:
bartje1112 schreef:

kijk ik weet niet of de term feest hier wel goed is.
we moeten maar eerst even afwachten wat voor iemand we ervoor terug krijgen.
Matt Herben werd verweten dat hij te snel compromissen
sloot met de andere partijen. en als je nu iemand krijgt die dat juist helemaal niet doet, dan gaan we er niet op vooruit denk ik.

[edit]typo
Mjah, als een evt opvolger dus niet bereid zou zijn om compromisen te sluiten gaat het best gezellig worden daar in de 2e kamer De radicalere plannen van lpf kunnen best behoorlijk gaan botsen met de ideeen van vvd/cda ...

Ach..mag ik binnekort ook weer stemmen ..
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:50
twiety
twiety is offline
Herben heeft inderdaad hier en daar dingen gezegd, waarop hij terug moest komen. Verder vind ik dat hij goed op een lijn zit met het gedachtengoed van Pim, en vind ik kritiek dat hij teveel heeft toegegeven bij de onderhandelingen onterecht, de LPF zit qua standpunten nu eenmaal aardig tussen het CDA en de VVD in vaak. Ik zie natuurlijk graag veel - eigenlijk zoveel mogelijk - standpunten van de LPF terug in de coalitie, maar ik besef ook dat er onderhandeld moet worden. Het probleem met herben is dat hij teveel een grijze muis is, geen leiderstype en dat hij te graag tot het 'establishment' behoort (maar dat komt door het zijn van een grijze muis).

http://nu.nl/document?n=60624

"Volgens Herben was het altijd al de bedoeling dat hij de functie alleen tijdelijk zou vervullen."

Inderdaad.

"In de wandelgangen circuleren de namen van de Kamerleden Van As, Eerdmans, Wijnschenk, De Jong en Hoogendijk zelf als kandidaat-opvolgers van Herben."

Wat mij betreft mag Heinsbroek de nieuwe voorzitter worden.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 13:52
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
(gestolen van www.nu.nl)
Herben wil opstappen

Uitgegeven: 8-8-2002 13:01
Laatst gewijzigd: 8-8-2002 13:40

DEN HAAG - Fractievoorzitter Herben van de Lijst Pim Fortuyn (LPF) wil op korte termijn zijn voorzitterschap van de Tweede-Kamerfractie neerleggen. Hij zei dit donderdag in een interview met de Haagsche Courant.

Volgens Herben was het altijd al de bedoeling dat hij de functie alleen tijdelijk zou vervullen.

Niet elegant

Vice-fractievoorzitter Hoogendijk van de LPF vindt de manier waarop fractieleider Herben zijn functie wil neerlegt "niet elegant." Herben was de afgelopen dagen, terwijl hij op vakantie was in Italië, het mikpunt van kritiek van fractieleden en partijgenoten.

"Ik had dat liever anders gezien", aldus Hoogendijk donderdagmiddag. Woensdagavond is hij in een lang gesprek door Herben op de hoogte gesteld van diens plan om het bijltje erbij neer te gooien.

Herben heeft hem gevraagd om samen met fractiesecretaris Eerdmans een plan uit te werken voor een roulerend fractievoorzitterschap.

Rouleren

Hoogendijk zegt zelf wel wat te zien in een roulerend voorzitterschap. Hij denkt aan een constructie waarbij de fractie elk parlementair jaar van voorzitter wisselt. "Dan komt uit de fractie of uit de bewindslieden uiteindelijk wel iemand naar voren die de politiek leider van de partij wordt."

Opvolging?

Hoogendijk wil nog geen namen noemen van mogelijke kandidaten voor het fractievoorzitterschap. "Het plan moet eerst nog uitgewerkt worden in het fractiebestuur. Over een dag of twaalf komt het in de voltallige fractie."

In de wandelgangen circuleren de namen van de Kamerleden Van As, Eerdmans, Wijnschenk, De Jong en Hoogendijk zelf als kandidaat-opvolgers van Herben.

(c) ANP
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:40
Nietzman
Nietzman is offline
going... going.......... gone!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 19:35
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
houdoe!

ik geef die partij maximaal nog 3 maanden.
Oud 08-08-2002, 20:01
PV
PV is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
houdoe!

ik geef die partij maximaal nog 3 maanden.
*zucht*

was De Hoop Scheffer ook niet opgestapt bij het CDA.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:13
UnknoWn EntiTy
Citaat:
PV schreef:

*zucht*

jawel.

Maar die voeren niet iedere 14 dagen een soap op in de Telegraaf.
Oud 08-08-2002, 20:23
Boogie
Boogie is offline
tekent nogmaals de sfeer in die partij
Oud 08-08-2002, 20:23
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PV schreef:

*zucht*

heb ik iets gemist?
Oud 08-08-2002, 20:24
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Wat mij betreft mag Heinsbroek de nieuwe voorzitter worden.
Kunnen we nog lachen, leest de rest van de fractie straks vanaf hun vakantie-adres in de krant dat de LPF is opgeheven
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:34
PV
PV is offline
Citaat:
Boogie schreef:

heb ik iets gemist?
vorig jaar september
oh shit hijs nu minister natuurlijk
vorig jaar dus
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 20:37
Joostje
Joostje is offline
als heinsbroek ook fractievoorzitter word, komt dat nou niet echt het dualisme ten goede lijkt me :/
Oud 08-08-2002, 21:16
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PV schreef:

vorig jaar september
oh shit hijs nu minister natuurlijk
vorig jaar dus
ow opgestapt als fractievoorzitter/lijsttrekker, ja dat weet ik nog. Goeie zet voor het CDA, anders waren ze nooit zo ver gekomen.

maar Herben wil een roulerend voorzittersschap
Oud 08-08-2002, 23:26
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
als heinsbroek ook fractievoorzitter word, komt dat nou niet echt het dualisme ten goede lijkt me :/
Als je ziet hoeveel stof hij in een korte tijd al heeft doen opwaaien met standpunten, naar mijn idee terecht, denk ik dat 2 functies voor hem het dualisme alleen maar en goede komt. Maar misschien valt er ook over alleen fractievoorzitterschap te praten wanneer er een andere goede kandidaat zou zijn voor die ministerpost. En ik heb nog niets gehoord of Heinsbroek het ook wel wil, hij kan natuurlijk ook gewoon liever minister willen blijven (al hoop en denk ik van niet).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 00:42
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Als je ziet hoeveel stof hij in een korte tijd al heeft doen opwaaien met standpunten, naar mijn idee terecht, denk ik dat 2 functies voor hem het dualisme alleen maar en goede komt.
Jammer genoeg is het Kamerlidmaatschap onverenigbaar met het ambt van minister, art. 57 lid 2 Grondwet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 04:15
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
komt strax die demente hoogendijkż
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 04:34
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
Is mogelijk, ja.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 07:51
twiety
twiety is offline
Citaat:
nare man schreef:

Jammer genoeg is het Kamerlidmaatschap onverenigbaar met het ambt van minister, art. 57 lid 2 Grondwet.
Ach ja, dan gebruiken we toch gewoon lid 3 ("Niettemin kan een minister of staatssecretaris, die zijn ambt ter beschikking heeft gesteld, dit ambt verenigen met het lidmaatschap van de Staten-Generaal, totdat omtrent die beschikbaarstelling is beslist"): officieel ambt ter beschikking stellen en de beslissing niet al te snel nemen. Weet jij zo wie over die beschikbaarsteling beslist, via welke weg dat loopt? Is dat alleen de koninging die een keer ja moet knikken of valt het op een of andere manier op de lange baan te schuiven?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 09:46
mcsun
mcsun is offline
Citaat:
DJ FLEM schreef:
díe man heeft pas charisma!
Oud 09-08-2002, 11:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

Als je ziet hoeveel stof hij in een korte tijd al heeft doen opwaaien met standpunten, naar mijn idee terecht, denk ik dat 2 functies voor hem het dualisme alleen maar en goede komt. Maar misschien valt er ook over alleen fractievoorzitterschap te praten wanneer er een andere goede kandidaat zou zijn voor die ministerpost. En ik heb nog niets gehoord of Heinsbroek het ook wel wil, hij kan natuurlijk ook gewoon liever minister willen blijven (al hoop en denk ik van niet).
stof doen opwaaien is toch niet echt waarvoor een politicus (en voopral een minister) moet staan. hij/zij moet staan voor een degelijk bestuur, dat door de meerderheid van de bevolking word gesteund. zijn hervormingsplannen, om meer geld te geven aan de grootkapitalisten (mooi he die communistische taal ) en zo de economie te steunen, werd gelijk door economen afgekraakt. het geld wat erin geinvesteerd werd, zou gelijk naar het buitenland stromen. jammer dat keynes niet werkt met zo'n open economie maar hier loopt heinsbroek toch echt en jaar of 20 achter :/.
verder, hoe zie e dat dualisme nu voor je? moet hij als fractievoorzitter zijn eigen plannen gaan afkraken en de plannen van het kabinet?
Oud 09-08-2002, 12:01
GeNeVa
GeNeVa is offline
Wil iedereen die op de LPF gestemd heeft zijn rechter-arm opsteken?

Ik kan sowieso niet begrijpen hoe zo'n partij (vol politiek onervaren mensen) zo ver heeft kunnen komen....
Oud 09-08-2002, 18:25
Lateralus
Lateralus is offline
Citaat:
GeNeVa schreef:
Wil iedereen die op de LPF gestemd heeft zijn rechter-arm opsteken?

Ik kan sowieso niet begrijpen hoe zo'n partij (vol politiek onervaren mensen) zo ver heeft kunnen komen....
mediastunts....proberen zoveel mogelijk stemmen te winnen uit het overlijden van hun leider....triest.....maargoed, ik kan wel lachen om de chaos die er nu binnen die partij ontstaan is
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:50
marlies
marlies is offline
Hij had ook niets anders kunnen doen, met al die kritiek op hem, maar ik vind het wel sneu dat het achter zijn rug geregeld wordt terwijl hij op vakantie is. Maar er zijn dus nog meer kapers op de kust al komt het op mij over alsof ze lopen te roepen. Ja en nu wil ik ook hoor! Ikke wil Ikke wil.

maar goed we zien het wel..Het kan me eigenlijk niet zo veel schelen..
Oud 09-08-2002, 19:24
Yamyam
Yamyam is offline
Waarom stapt verdomme zowat iedereen op in de politiek. Ik vind het diep triest dat al die mensen die beloven Nederland te gaan leiden vervolgens de boel laten zitten. Wat voor reden er ook voor is. Ik vind dat echt iets wat NIET goed is.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 02:04
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
stof doen opwaaien is toch niet echt waarvoor een politicus (en voopral een minister) moet staan. hij/zij moet staan voor een degelijk bestuur, dat door de meerderheid van de bevolking word gesteund.
En dat degelijke bestuur is alleen te realiseren door wat stof op te doen waaien, of beter gezegd: de puinhopen van paars af te stoffen alvorens te kunnen beginnen met puinruimen. En ik denk dat dat nu JUIST WEL de taak is van ministers.

Citaat:
zijn hervormingsplannen, om meer geld te geven aan de grootkapitalisten (mooi he die communistische taal ) en zo de economie te steunen, werd gelijk door economen afgekraakt. het geld wat erin geinvesteerd werd, zou gelijk naar het buitenland stromen. jammer dat keynes niet werkt met zo'n open economie maar hier loopt heinsbroek toch echt en jaar of 20 achter :/.
http://nu.nl/document?n=60393
"De LPF-bewindsman zegt zaterdag in een interview met de Volkskrant het kabinet voor te stellen om al op korte termijn lastenverlichting te geven aan burgers en bedrijven."
Kan je mij even vertellen waar het hier over grootkapitalisten gaat en waar uit blijkt dat dat geld gelijk naar het buitenland zou stromen. Hoe dan ook denk ik, naast dat het idee voordelen kan hebben volgens mij, dat het voornamelijk een shake is geweest om aan te geven dat niet star aan het akkoord vastgehouden moet worden en ik hoop dat dat weer enigszins bedoeld was om te laten zien hij begreep waar het Pim om ging. En ik hoop dat dat weer was omdat hij fractievoorzitter wil worden van de LPF en wil laten zien dat hij good material daarvoor is.

Citaat:
verder, hoe zie e dat dualisme nu voor je? moet hij als fractievoorzitter zijn eigen plannen gaan afkraken en de plannen van het kabinet?
Ik zie in het algemeen dat dualisme voor me doordat Pim's standpunten flink worden verkondigd door de LPF. Het CDA en de VVD zullen, ook al hebben ze best wat met de LPF gemeen, dan genoeg van mening verschillen om een goed dualisme te krijgen. En mij lijkt Heinsbroek een zeer geschikte vent om de LPF wat meer te laten doen wat ze horen te doen, namelijk Pim's standpunten uitdragen (niet dat ik het vreemd vind dat dat 3 maanden na de moord nog niet floreert, maar met een goede leider kan dat sneller gebeuren).
Voor het afkraken van de plannen van de LPF zijn lijkt mij meer dan genoeg mensen in de politiek. En een politicus moet best met twee petten op kunnen zitten. Dat gebeurt toch ook als een vice-premier ook nog eens minister is van Binnenlandse zaken, en het lijkt mij dat die functies ook niet helemaal los van elkaar staan.

Bovenstaande is misschien niet helemaal een mooie vergelijking, maar sowieso mag wat mij betreft de grondwet zelfs veranderd worden en komt er nog een lid bij artikel 57 waarin gezegd wordt dat het wel mogelijk is om in de kamer te zitten en minister te zijn wanneer het gaat om het vervangen van een vermoorde fractievoorzitter. En bij vervanging van een vermoorde premier mag wat mij betreft de vervanger ook nog met een andere pet op politiek bedrijven.

In het algemeen: Wanneer blijkt dat iemand NIET met twee petten op kan zitten en zich niet durf uit te spreken tegen plannen van zijn eigen partij indien nodig, dan valt hij denk ik snel genoeg door de mand.

In het bijzonder: Bovendien neem ik enige(!) belangenverstrengeling enigszins(!) op de koop toe als dat betekent dat de politiek verder bij het hebben van Heinsbroek van beide functies baat heeft (maar bij twijfel zal wel gestemd moeten worden of men dat in die spaarzame gevallen vindt en bij teveel gevallen waarin het antwoord hier 'nee' is heeft Heinsbroek afgedaan),

Even tot slot: Zoals gezegd zie ik Heinsbroek zeker zitten als opvolger van Herben. Ik wil wel even opmerken - misschien overbodig - dat ik op het moment hem wel veel minder zie zitten dan ik Pim zag zitten als fractievoorzitter van de LPF. Die afstand kan nog kleiner worden (uiteraard ook groter), maar daarvoor heb ik hem nog niet genoeg gezien en gehoord. En, zoals al eerder gezegd, weet ik ook uberhaupt niet (zeker) of hij het wel wil.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 02:07
twiety
twiety is offline
Citaat:
marlies schreef:
Hij had ook niets anders kunnen doen, met al die kritiek op hem, maar ik vind het wel sneu dat het achter zijn rug geregeld wordt terwijl hij op vakantie is. Maar er zijn dus nog meer kapers op de kust al komt het op mij over alsof ze lopen te roepen. Ja en nu wil ik ook hoor! Ikke wil Ikke wil.

maar goed we zien het wel..Het kan me eigenlijk niet zo veel schelen..
Tja, ik zie zo snel tot nu toe maar 2 geschikte LPF fractievoorzitters: Heinsbroek en ik.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 02:08
twiety
twiety is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
Waarom stapt verdomme zowat iedereen op in de politiek. Ik vind het diep triest dat al die mensen die beloven Nederland te gaan leiden vervolgens de boel laten zitten. Wat voor reden er ook voor is. Ik vind dat echt iets wat NIET goed is.
Wie is 'zowat iedereen'? En wat betreft Herben: dat was toch maar als een tijdelijk fractievoorzitterschap bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 10:41
MAGIC-MAN
MAGIC-MAN is offline
Citaat:
twiety schreef:

Tja, ik zie zo snel tot nu toe maar 2 geschikte LPF fractievoorzitters: Heinsbroek en ik.

Ferry Hoogendijk is geschikter, hij is net zo acherlijk als de rest van die partij en daarbij is ie ook nog half dement.

LPF + Hoogendijk..... De combinatie
Oud 11-08-2002, 11:04
ESCO
ESCO is offline
Ben ik net terug van vakantie hoor ik dit geweldige nieuws leven de pim partij nog nooit zo'n partij waar een hoopje bij elkaar geraapt gezien.
Met zulke grote bekken maar nog steeds hebben ze ruzie met elkaar.
Een organisatie waar iedereen elkaar voor de voeten lopen.
Oud 11-08-2002, 11:18
NN
NN is offline
Ik hoop dat Kopspijkers weer snel op t.v. komt. Die kunnen dan de gehele LPF-problematiek nadoen in hun cabaret.

Dat de LPF op deze wijze een vier jaar regeren weet vol te houden lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De ervaring leert ons (o.a. met de CD etc.) dat extreme partijen vanzelf doodbloeden omdat ze hun radicale beloften niet waar kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 11:32
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
Ach ja, dan gebruiken we toch gewoon lid 3 ("Niettemin kan een minister of staatssecretaris, die zijn ambt ter beschikking heeft gesteld, dit ambt verenigen met het lidmaatschap van de Staten-Generaal, totdat omtrent die beschikbaarstelling is beslist"): officieel ambt ter beschikking stellen en de beslissing niet al te snel nemen. Weet jij zo wie over die beschikbaarsteling beslist, via welke weg dat loopt? Is dat alleen de koninging die een keer ja moet knikken of valt het op een of andere manier op de lange baan te schuiven?
Het is idd de Koning die beslist over de ontslagaanvragen van ministers/beschikbaarstelling van ambt/hoe je het ook wilt noemen. Feit is, onze Bea is nogal voortvarend in dat soort dingen, dus het is niet alleen een kwestie van simpel jaknikken denk ik, ze zal er wel degelijk streng naar kijken.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 13:32
Sade
Sade is offline
Weet je... die hele LPF had na 6 mei al moeten kappen...
Oud 11-08-2002, 14:04
Verwijderd
Citaat:
twiety schreef:
de puinhopen van paars af te stoffen alvorens te kunnen beginnen met puinruimen
eerst iemand afkraken - sowieso de meest trieste manier om zelf zieltjes te winnen - om hem vervolgens af te breken, is dat niet heel dom?
een minister dient een beleid te voeren, constructieve beslissingen te nemen ipv eerst "puin te ruimen".
paars 1+2 hebben nederland zoveel goeds gebracht, waarom wil je dat afbreken voor een staat waar de kloven tussen aurochtoon en allochtoon en rijk en arm nog veel groter worden?
ik vind dat de lpf alvorens een opvolger te presenteren, eerst een goed moeten nadenken wat ze eigenlijk willen. op die manier is het dus toch wel goed dat "mat" is afgetreden.

btw zeg eens iets anders dan rechtstreeks uit pims boekjes te quoten, twiety.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 15:29
Verwijderd
Citaat:
GND86 schreef:
Weet je... die hele LPF had na 6 mei al moeten kappen...
aja...En waarom dan? Schijnbaar is toch een groot gedeelte van de bevolking het met hun eens
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 17:22
Verwijderd
Citaat:
darkshooter schreef:
aja...En waarom dan? Schijnbaar is toch een groot gedeelte van de bevolking het met hun eens
fout. met PIM eens.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 17:52
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:

fout. met PIM eens.
Het was pims partij met zijn partijprogramma. Die punten willen ze echt wel min of meer gaan realiseren
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 18:39
Verwijderd
Citaat:
wouszer schreef:

fout. met PIM eens.
Fout, het grootste gedeelte van de mensen die op Pim hebben gestemd is laag plebs wat zich werkelijk niet interesseerde voor zijn standpunten, maar werkelijk alleen maar 'viel' voor zijn manier van doen, zijn grote mond en zijn manier van 'debatteren'.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:00
UnknoWn EntiTy
Citaat:
nare man schreef:

Fout, het grootste gedeelte van de mensen die op Pim hebben gestemd is laag plebs wat zich werkelijk niet interesseerde voor zijn standpunten, maar werkelijk alleen maar 'viel' voor zijn manier van doen, zijn grote mond en zijn manier van 'debatteren'.
iets ongenuanceerd, maar de strekking klopt wel.
Oud 11-08-2002, 19:11
Verwijderd
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:
iets ongenuanceerd, maar de strekking klopt wel.
Ik kan wel genuanceerd blijven, maar subtiliteit is iets wat 90% van de bezoekers hier ontgaat.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2002, 19:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
twiety schreef:

En dat degelijke bestuur is alleen te realiseren door wat stof op te doen waaien, of beter gezegd: de puinhopen van paars af te stoffen alvorens te kunnen beginnen met puinruimen. En ik denk dat dat nu JUIST WEL de taak is van ministers.

Maar dhr Heinsbroek viel hier helemaal niet het regeringsakkoord van paars 1 of twee aan, maar het akkoord dat zijn eigen partij met de regeringspartners had gesloten. En het afkraken van het eigen regeerakkoord valt niet onder de taak vd ministers; die moeten juist het regeerakkoord verwezenlijken ( en tegelijkertijd goed inspelen op nieuwe onntwikkelingen).

http://nu.nl/document?n=60393
"De LPF-bewindsman zegt zaterdag in een interview met de Volkskrant het kabinet voor te stellen om al op korte termijn lastenverlichting te geven aan burgers en bedrijven."
Kan je mij even vertellen waar het hier over grootkapitalisten gaat en waar uit blijkt dat dat geld gelijk naar het buitenland zou stromen.

"Een daarvan is het verlagen van de heffing op arbeid. Inderdaad zit hier een van de grote knelpunten van ons fiscale stelsel. De loonheffing en de sociale premies zorgen voor een verschil tussen het bruto- en nettoloon dat bekend staat als de wig."
= kosten voor de bedrijven, sociale fondsen lopen leeg zodat mensen die later recht hebben op wao enz er geen krijgen omdat de sociale fondsen leeglopen. verder is de economie niet langer nationaal, maar globaal, waardoor ook het geld gewoon van het ene naar het andere lad gaat. mensen die een tweede huis kopen in belgie, enz. bedrijven die fabrieken starten in het buitenland. zulke dingen. voor de rest is het kwartje van kok maar een kwartje. als benzineprijzen enz omlaag moeten, kan de overheid dat beter doen door kartelvorming in die branche tegen te gaan. ben trouwens voor meer heffing op benzine en lpg, en van dat geld het openbaart vervoer verbeteren.

Hoe dan ook denk ik, naast dat het idee voordelen kan hebben volgens mij, dat het voornamelijk een shake is geweest om aan te geven dat niet star aan het akkoord vastgehouden moet worden en ik hoop dat dat weer enigszins bedoeld was om te laten zien hij begreep waar het Pim om ging. En ik hoop dat dat weer was omdat hij fractievoorzitter wil worden van de LPF en wil laten zien dat hij good material daarvoor is.

zijn plannen werken niet.

Ik zie in het algemeen dat dualisme voor me doordat Pim's standpunten flink worden verkondigd door de LPF. Het CDA en de VVD zullen, ook al hebben ze best wat met de LPF gemeen, dan genoeg van mening verschillen om een goed dualisme te krijgen. En mij lijkt Heinsbroek een zeer geschikte vent om de LPF wat meer te laten doen wat ze horen te doen, namelijk Pim's standpunten uitdragen (niet dat ik het vreemd vind dat dat 3 maanden na de moord nog niet floreert, maar met een goede leider kan dat sneller gebeuren).

probleem met "de plannen van pim"is dat ze verouderen, en men zal dus vanzelf gezeur krijgen over wat nou precies pim's plannen waren, omdat pim's plannen nu eenmaal niet actueel blijven. de lpf doet er daarom goed aan om ook zelf plannen te ontwikkelen, en kan daarbij van mening van de fractie verschillen. Natuurlijk ,als de lpfministers en staatssecretarissen goed overleg plegen met de fractie zal er geen dualisme hoeven te zijn( tussen lpffractie en minsiters)

[b]Voor het afkraken van de plannen van de LPF zijn lijkt mij meer dan genoeg mensen in de politiek. En een politicus moet best met twee petten op kunnen zitten. Dat gebeurt toch ook als een vice-premier ook nog eens minister is van Binnenlandse zaken, en het lijkt mij dat die functies ook niet helemaal los van elkaar staan. [b]

Die functies staan natuurlijk los van elkaar, maar het zijn allebij functies binnen het kabinet.

Bovenstaande is misschien niet helemaal een mooie vergelijking, maar sowieso mag wat mij betreft de grondwet zelfs veranderd worden en komt er nog een lid bij artikel 57 waarin gezegd wordt dat het wel mogelijk is om in de kamer te zitten en minister te zijn wanneer het gaat om het vervangen van een vermoorde fractievoorzitter. En bij vervanging van een vermoorde premier mag wat mij betreft de vervanger ook nog met een andere pet op politiek bedrijven.

mat herben is de vervanger van een vermoorde fractievoorzitter. zijn opvolger niet. (waarschijnlijk niet)

In het algemeen: Wanneer blijkt dat iemand NIET met twee petten op kan zitten en zich niet durf uit te spreken tegen plannen van zijn eigen partij indien nodig, dan valt hij denk ik snel genoeg door de mand.

waarom zou je dat risico willen lopen? is heinsbroek dan de enige goede fractievoorzitter? word het zelf

In het bijzonder: Bovendien neem ik enige(!) belangenverstrengeling enigszins(!) op de koop toe als dat betekent dat de politiek verder bij het hebben van Heinsbroek van beide functies baat heeft (maar bij twijfel zal wel gestemd moeten worden of men dat in die spaarzame gevallen vindt en bij teveel gevallen waarin het antwoord hier 'nee' is heeft Heinsbroek afgedaan),

Even tot slot: Zoals gezegd zie ik Heinsbroek zeker zitten als opvolger van Herben. Ik wil wel even opmerken - misschien overbodig - dat ik op het moment hem wel veel minder zie zitten dan ik Pim zag zitten als fractievoorzitter van de LPF. Die afstand kan nog kleiner worden (uiteraard ook groter), maar daarvoor heb ik hem nog niet genoeg gezien en gehoord. En, zoals al eerder gezegd, weet ik ook uberhaupt niet (zeker) of hij het wel wil.
kun je nou ff voorbeelden geven waarom je Hem( Heinsbroek) zo goed vind?
Oud 13-08-2002, 14:41
Sommetje
Sommetje is offline
Nou, ik lig er niet wakker van. Van een afstand volg ik het kleuterklasje van de LPF. Dus ik ben wel wat gewend.
Oud 20-08-2002, 21:37
Joostje
Joostje is offline
naja de opvolger is dus niet van as of heinsbroek geworden maar die andere knakker hoe heet ie wijnschenk
Oud 20-08-2002, 23:41
twiety
twiety is offline
Citaat:
Joostje schreef:
naja de opvolger is dus niet van as of heinsbroek geworden maar die andere knakker hoe heet ie wijnschenk
http://www.parlement.com/cgi-bin/as....zwnzja?n=02319
Inderdaad. 's Kijken hoe hij 't doet. Als ik z'n plannen hoor, van de LPF de belangrijkste politieke partij maken van de eeuw, dan moet ik zeggen dat dat best goed klinkt. Ook 'praten over de inhoud, niet over de vorm' is een goed standpunt om meteen in het begin al aan te nemen. Verder heb ik nog niet zoveel van 'm gezien/gelezen (kan ik eigenlijk bijna niet), maar ik zie het wel zitten. Maar ik vind dan ook dat je eerst vertrouwen moet geven aan je volksvertegenwoordiger (maar ik geef toe dat dat bij de ene wat makkelijker is om te doen dan bij de ander), en dan moet hij zorgen dat hij dat vertrouwen niet beschaadt (klinkt vrij logisch, maar ik denk dat niet iedereen er zo over denkt).
Met citaat reageren
Oud 21-08-2002, 17:32
Joostje
Joostje is offline
tuurlijk klinkt t goed als ie wil dat zn partij de grootste word en dat er over inhoud moet worden gepraat, maar dat spreekt natuurlijk voor zich :/
Reageren

Regels voor berichten