Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2014, 09:55
giorgiooo
giorgiooo is offline
Hi,

Ik ben Giorgio. Ik ben al zoooo lang aan het nadenken over een school. Ik ben nu 25 jaar, in mei wordt ik 26. Studiekeuze 1 was het niet helemaal, namelijk ICT (applicatie ontwikkelaar). Ik heb banen gehad als kledingverkoper ( I like fashion ), social media marketeer ( ik heb een bedrijf gehad, ben oa oprichter van www.twitter.com/boysengirls ). Ik ben programmeur geweest, zoals mijn opleiding al doet vermoeden. Ik heb mijn eigen kledinglijn gehad, niet doorgezet, maar wel franchise bedacht etc etc. Sloeg ook zeer aan. Ik ben artiest /geweest ( zie www.youtube.com -> marly ovsb / marly evalu ), Ook heb ik personal coaching gedaan, heb ik een half jaar bij fit for free & 3 maanden bij www.vnmshop.nl gewerkt. En nu, zal je zeggen..

Ik sta met mijn handen in mijn haren. Momenteel ben ik part-time werkzaam bij Fit for Free. Maar het is het gewoon niet. Ik zie zoveel keuzes. Ik wil gaan verhuizen uit mijn huidige woonplek, en hier aansluitend een nieuwe opleiding volgen. Er gaat zo veel door me heen. Filmacteur lijkt me leuk, alleen ik ben vrij ervaringloos, wil niet zeggen dat ik het niet in me heb natuurlijk. Daarom zat ik te denken of ik misschien de vooropleiding kon volgen de komende maanden op het Mediacollege Amsterdam, voor ervaring. Ook leek artiest mij wel wat, qua opleiding. Maar de kansen zijn klein. Personal coaching heeft me ook lang geboeid, maar de vraag bij mij is. Ik sport nu al bijna 10 jaar, vanaf de dag dat ik 16 werd. Ik weet veel, maar is het echt wat ik wil? Ook leek werk in fashion me wel wat, maar de kansen dat je daar iets in wordt zijn klein. Wat je niet moet demotiveren natuurlijk. Maar zoals jullie kunnen zien, ik kan teksten schrijven over mijn studiekeuzes. Meest actief in mijn verstand zijn;

- Acteur
- Artiest
- Fashion (we)
- Social media
- (sport)Masseur
- Meditatie-coach (nieuwe hobby / bezigheid)

Veel interesse liggen bij mij in de mode kant, de sport kant, de kant richting looks / kleding & de showbizz kant. Ik ben erg muzikaal. Maar ook acteur trekt mij heel erg, al is het al maar voor je persoonlijke ontwikkeling. Stem beheersing, acteerkunsten, etc zijn in deze wereld erg handig natuurlijk.

Nu is dus mijn vraag, kan iemand van jullie mij helpen dit zooitje op een rijtje te krijgen? Is er iemand van jullie met genoeg ervaring om mij een duwtje in de goede richting te kunnen geven? Ik zou je zacht uitgedrukt heel erg dankbaar zijn! Ik ben een beetje te ijverig I guess.

Thanks en groeten.

Giorgio
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2014, 19:04
Pluis
Pluis is offline
ik zou niet van je hobby je beroep maken, dan is namelijk uiteindelijk je hobby niet meer leuk, omdat je die dan MOET beoefenen. Ik denk ook dat je daarom steeds gekapt bent met de andere dingen die je hebt gedaan. het lijkt wel dat zodra er een beetje sleur in dreigt te komen, je aandacht verslapt en dan ga je compleet iets anders doen.
Je moet ook niet alleen denken aan wat je NU leuk vindt, maar ook aan wat je tot aan je pensioen zou kunnen doen zonder dat je er compleet op aftaait.
Op je 25e acteur worden slaat nergens op. Voor jou duizenden anderen die dat al doen sinds ze kunnen lopen. Ga voor de lol bij een toneelvereniging, maar in godsnaam ga niet je tijd en geld verspillen aan een toneelopleiding die geen enkele baangarantie biedt.
Doe anders eens een (professionele) studiekeuzetest. Dat geeft een beter idee van wat bij je algemene interesses past ipv wat bij je huidige hobby past.
Reageren

Regels voor berichten