Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2014, 16:57
Issi-love-beer
Issi-love-beer is offline
Hey,
Omg ik ben zo beschaamd....
Ben namelijk 13 en ik slaap nog steeds niet alleen in mijn eigenbed
Waarom?:
1: bang dat mijn moeder dood gaat (erg raar maar tis zo)
2: dat er iemand komt (cliché)
3: zombies enzo
4: bang te vertellen dat ik in mijn eigen bed wil slapen...

Dus kan iemand me helpen? Ik heb al gedacht , dalijk ben ik achttien en is het nog steeds zo! En als dat zo zal zijn moet ik dan geen zelfmoord plegen?

Ik heb echt hulp nodig!!!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2014, 17:31
Verwijderd
Als het goed is ben je tegen je 18e iets rationeler en heb je dus niet meer dergelijke angsten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2014, 17:47
Scirocco
Scirocco is offline
Citaat:
En als dat zo zal zijn moet ik dan geen zelfmoord plegen?
Hoewel het een universele oplossing is voor vele problemen zou ik het in dit geval gewoon niet doen.
Dit soort problemen moet je wellicht stap voor stap ondernemen voor je het gewenste doel bereikt (alleen slapen) en dus het probleem kan oplossen. Dus wat durf je wel of denk je wel te durven, en werk zo langzaam het lijstje af.
Oud 12-04-2014, 18:42
Verwijderd
Lol rot op met je universele oplossing... Zelfmoord is nooit goed.

Doe dat nooit! Er zijn mensen die doen nog veel gekkere dingen doen.
Ik zal er met je moeder over praten. Ook al vind je dat erg moeilijk. En logeer je nooit?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 08:54
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dit soort problemen moet je wellicht stap voor stap ondernemen voor je het gewenste doel bereikt (alleen slapen) en dus het probleem kan oplossen.
Nummer 3 kan dus meteen al van de lijst, want zombies of wandelende skeletten bestaan niet.
Rationeel denken helpt vele angsten weg te nemen en hoe meer kennis je van dingen krijgt, des te rationeler je kunt gaan denken. (hoewel in sommige gevallen is het weer beter NIET alles te weten..).
Controleer zèlf of alle deuren en ramen goed op slot zitten voor je naar bed gaat en streep nummer 2 ook weg.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 22:36
Verwijderd
En om 1 dan ook maar door te kunnen strepen; hard gezegd dan: je ma kan ook dood gaan terwijl je dr naast ligt
En stap 4 daarom moet je je niet laten tegenhouden. Begin er een gesprek over met je moeder en praat over wat jij er van vindt en zij er van vindt en wat jullie mogelijkheden zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2014, 23:57
Scirocco
Scirocco is offline
Mocht je niet tot je rust komen, overweeg dan een rustgevend medicijn te nemen.
Bijvoorbeeld Valeriaan is een licht rustgevend medicijn. Deze is gewoon te koop bij allerlei drogisterijen. Maar overleg dat inderdaad met je ouders. Vooral op zo een jonge leeftijd heeft de huisarts wellicht wel nog een lichter medicijn voor te schrijven.
Oud 15-04-2014, 19:03
arPos
arPos is offline
Als je op je 18de nog bij je ma slaapt wordt het wel heel creepy.

Maar ik zal je zorgen behandelen.
1. dat is gegarandeerd, ik hoop niet snel overigens ik heb zelf mijn ouders moeten verliezen en dat gun ik niemand.
2. Dat kan maar dan zal het waarschijnlijk weinig uitmaken wie waar slaapt.
3. Zombies enzo bestaan niet echt, dus dat lost zichzelf op.
4. ik denk dat mensen het raarder vinden als je verteld dat je als 13 jarige niet in je eigen bed slaapt.

Ik denk eigenlijk dat je het stiekem nog een beetje gezellig vindt en wat dat betreft heb ik goed nieuws; binnenkort komt een tijd dat je je moeder die je dan 'dat mens' noemt; niet in je buurt wilt hebben.
Oud 16-04-2014, 11:56
Verwijderd
Al die mensen die zomaar beweren dat zombies niet bestaan. Bewijs maar eens dat ze niet bestaan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten