Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2014, 07:44
SethSebasS
SethSebasS is offline
Hallo iedereen,

Mijn naam is Sebastiaan en ik doe op het moment Applicatie Ontwikkeling op het MBO. Ik zit in mijn eerste leerjaar. Ik ben 17 jaar en ben 18 wanneer het volgende schooljaar de hoek om komt.
Ik zie mijn MBO opleiding niet zitten en ik denk erover na om naar de HAVO te gaan. De reden hiervoor is dat ik erg tegen al mijn werk opzit. Gisteren ( Zondag ) besteedde ik een hele dag aan mijn huiswerk betreffende programmeren, maar ik kwam helemaal nergens. Ik snapte het gewoon niet en dat liet mij de conclusie trekken dat mijn basis kennis niet goed genoeg is.

Ik heb een VMBO kader diploma die ik gehaald heb met aardig goede cijfers. Sommige mensen zouden denken dat HAVO niet geschikt voor mij is sinds ik een "kader kind" ben, maar toen die dagen was ik best wel lui. Ik leerde bijna nooit en ik had er geen zin, maar nu wel.

Vriendelijke groet,

Sebastiaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2014, 07:50
Verwijderd
Ik leerde vroeger ook bijna nooit en haalde met gemak een gymnasiumdiploma met leuke cijfers. Dat je lui bent of was, wil niet zeggen dat je op magische wijze stiekem toch slim bent.

Wat voor punten haal je tijdens je opleiding? Heb je met meer vakken moeite of is het enkel dit onderdeel? Zoals je het nu opschrijft, komt het op me over dat je een dagje je huiswerk niet snapt en meteen maar met een hele opleiding wilt kappen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2014, 07:55
SethSebasS
SethSebasS is offline
Citaat:
Ik leerde vroeger ook bijna nooit en haalde met gemak een gymnasiumdiploma met leuke cijfers. Dat je lui bent of was, wil niet zeggen dat je op magische wijze stiekem toch slim bent.

Wat voor punten haal je tijdens je opleiding? Heb je met meer vakken moeite of is het enkel dit onderdeel? Zoals je het nu opschrijft, komt het op me over dat je een dagje je huiswerk niet snapt en meteen maar met een hele opleiding wilt kappen.
Het is enkel dit onderdeel. Ik zit al een tijdje op tegen mijn opleiding. Mijn opleiding is erg zelfstandig. Van elk vak krijgen we maar 1 uur in de week les. Sommige zelfs maar een half uur in een week.
Met normale vakken heb ik niet zoveel problemen. Engels, Nederlands, Rekenen etc. gaat wel.

Mijn interesse in programmeren is ook niet bepaald adrenaline pompend. Ik vind het wel leuk en interessant, maar ik zie mezelf niet voor dagen en dagen achter elkaar programmeren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten