Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
je kan gesprekken kleuren: als er een vraag wordt gesteld en de bedoeling is dat je iets positiefs en negatiefs kan benoemen dan is het beter om te starten met positieve zaken want daarmee kleur je het gesprek. Kijken, mensen zijn nerveus en dat is niet raar en misschien doe je het niet express of denk je zelfs ik staar maar kijk mensen aandachtig aan als ze praten ookal wil de tegenspeler het vermijden onbewust interpreteerd hij/zij wegkijken als afkeur. Zit recht in een open houding. Dan een voorbeeldje kleding; vaak zegt men het zou niet uit moeten maken en in informele omstandigheden doet dat het ook niet, echter als je je gepast kleed (d.w.z. zoals verwacht) dan creeer je eenheid. In een sollicitatie of ontmoeting in het algemeen ben je veel minder bezig met jezelf presenteren als met het de ander laten wennen aan jouw bestaan dat ligt niet aan jou persé maar aan natuurlijke afweer. i.a.w. leer toneelspelen en zet jezelf over dat ego heen. en om je niet lullig te laten voelen ik heb er nog een ik kan slecht tegen licht in mijn ogen en zie er boos uit als ik knijp, dat terwijl ik misschien wel enorm vrolijk ben... ik probeer trouwens niet minder kritisch te zijn, ik vind kritiek in principe een erg positieve eigenschap, ik probeer de kritiek met een positiever sausje te overgieten. ik zoek nog even een boek op wat ik heb gelezen en wat ik je echt enorm aanraad. Sean Covey - 7 Eigenschappen...
Laatst gewijzigd op 26-03-2014 om 16:59. |
![]() |
|
|