Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2014, 13:17
Jenno
Ik kreeg voor beeldende vorming een vragenlijst over Rembrandt van Rijn. Ik heb alle vragen kunnen beantwoorden, behalve de volgende:

"Bedenk een reden waarom we het werk van Rembrandt kunstzinnig noemen."

Ik zou er geen één kunnen bedenken, willen jullie me helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2014, 20:42
Kevindemen
Kevindemen is offline
Rembrand heeft een heleboel dingen uitgeprobeerd.
- Zo heeft Rembrand een heleboel portretten gemaakt (bijvoorbeeld van zichzelf!), maar ook een heleboel landschappen geschilderd. En Bijbelse onderwerpen ontbreken ook niet in het rijtje.
- Ook heeft hij erg gespeeld met de manier waarop hij kleuren gebruikte. Hij heeft schilderijen geschilderd waarin felle kleuren voorkomen, maar ook heeft hij op later leeftijd schilderijen gemaakt die erg sober overkomen. Bijvoorbeeld door vrij donker kleurgebruik.
- Hij heeft ook gebruik gemaakt van verschillende werkwijzen. Zo heeft hij veel etsen gemaakt, maar ook heel veel gewoon verf als materiaal gebruikt. Meestal tekende hij grof alles met houtskool, en verfde er daarna overheen.

Dat Rembrand al die tijd op zoek is naar 'een goede/de juiste' manier om zijn werk te maken, is voor mij al een vorm op zich om kunstzinnig bezig te zijn, in ieder geval. Denk je met dit opzetje iets te kunnen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten