Hey allemaal,
zoals jullie waarschijnlijk wel zien ben ik nieuw op het forum maar het lijkt me een hele leuke en gezellige plek en ik hoop dat ik hier met mijn vragen terecht kan.
Ik wil dus heel erg graag een jaar High School gaan volgen in Amerika. Sinds ongeveer 3/4 jaar ben ik helemaal weg van Amerika. Ik ben vorig jaar april ook na lang zeuren naar New York City geweest en ik vond dat echt heel erg leuk. Ik wil sindsdien later in Amerika wonen, het liefst dus ook in New York maar ik weet nog niet wat ik wil worden. Maarja, ik wil na de HAVO een jaar HS gaan volgen (ik zit nu in Havo 4 en word eind deze maand 16). Ik ben dan 17 als ik er heen ga en word daar 18. Ik heb alleen niet echt een idee met welke organisatie ik er heen moet gaan, ik had fv gelezen hier en zag dat er veel werd gepraat over travelactive. Op mn school was er een beroepenmarkt en toen ben ik naar YFU en EF geweest. EF sprak me van de twee het meest aan maar was ook heel erg duur. Het liefst wil ik ook ongeveer de regio kunnen kiezen (Het liefst in de buurt van NYC maar ik denk dat dat echt heel heel erg moeilijk gaat worden anders ergens in Florida of ergens in California).
Ik ben al zeg ik het zelf best goed in Engels en ik kijk ook amerikaanse series etc. Maar, ik ben dus zeg maar best wel bang om ook Engels te praten. Als ik bijv. op school een mondeling heb voor een vreemde taal sla ik helemaal dicht en word ik echt super zenuwachtig enzo. Het heeft denk ik met mn verlegenheid te maken maar ik ben eigenlijk helemaal niet verlegen want in de klas ben ik super sociaal en word er zelfs vaak uitgestuurd omdat ik gewoon teveel lach en praat.
Maar ik vroeg me dus af welke organisatie het beste is en ook niet al te duur is, en of jullie het mij aanraden. Ik heb het er nog niet super serieus met mn ouders over gehad, maar als het moet kan ik een baantje nemen als ik 16 word en alvast zoveel mogelijk gaan sparen. En zijn de gastfamilies ook aardig etc? Worden er bijvoorbeeld testen ofzo gedaan voor welke gastfamilies het beste bij je passen?
Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
P.S. Ik wil echt alleen maar naar Amerika gaan om High School te volgen en niet om als Au Pair te gaan werken of vrijwilligerswerk te doen.