Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2014, 19:48
larissaaa
larissaaa is offline
Hey hallo,

Ik vroeg mij wat af.. aangezien ik me best wel ongemakkelijk voel bij het aantal bed partners ik heb gehad. Dat is namelijk al 5 en ik ben nog maar 16.
Ook weerhoud mij dat van het seks hebben met een volgende. Gewoon omdat ik mijzelf nog te jong vind en al te veel bed partners heb gehad. Het gemiddelde in Nederland ligt namelijk rond de 6.

Dus hoe denken jullie erover? Hoeveel is normaal?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 19:55
Skizzz
Skizzz is offline
waren het vriendjes of... Mensen die je net kende?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 19:56
larissaaa
larissaaa is offline
Citaat:
waren het vriendjes of... Mensen die je net kende?
Allemaal vriendjes, dat wel haha.
De ene had ik wat langer een 'relatie' mee dan de ander .
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 19:59
Skizzz
Skizzz is offline
Citaat:
Allemaal vriendjes, dat wel haha.
De ene had ik wat langer een 'relatie' mee dan de ander .
ach, zolang jij je er destijds (en nogsteeds) goed bij voelde, is het normaal toch?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 20:02
Elin3
Elin3 is offline
Ik zou met niet zozeer vastbijten op het gemiddelde en het feit dat jij dat al bijna gehaald hebt. Misschien is het wel een goed idee om na te denken over vragen als "Waarom ben ik met deze jongens naar bed gegaan?" Als je voor jezelf de reden kunt bepalen kan je ook nadenken of je de lat misschien hoger moet leggen en volgende keer niet zo snel met een jongen naar bed moet gaan. Hoeveel waarde hecht je aan seks, hoe exclusief moet het voor jou zijn? Dat kan per persoon sterk verschillen. Laat je dus niet gek maken door een gemiddelde!
Oud 08-05-2014, 21:59
Verwijderd
Met gemiddeldes moet je een beetje uitkijken. Als ik 40 appels heb en jullie hebben allemaal nul appels, dan is het gemiddelde 10 appels per persoon, bijvoorbeeld.

Verder moet je je sowieso niet zoveel aantrekken van wat andere mensen doen, maar dat vind je kennelijk lastig. Dus kun je je beter richten op uitzoeken wat jouw normen en waarden zijn rondom seks, en dan mensen uitzoeken die daar hetzelfde over denken, zodat je in jouw sociale omgeving normaal bent. Als je het koud hebt ga je toch ook niet eerst even op 't nieuws kijken wat de gemiddelde temperatuur in het land is?

Citaat:
Misschien is het wel een goed idee om na te denken over vragen als "Waarom ben ik met deze jongens naar bed gegaan?" Als je voor jezelf de reden kunt bepalen kan je ook nadenken of je de lat misschien hoger moet leggen en volgende keer niet zo snel met een jongen naar bed moet gaan.
Of juist sneller.

Waarom moet je per se een reden hebben voor seks? En zelfs als ze een reden heeft moet ze misschien bedenken of ze de lat hoger moet leggen? Waarom?

'Ik had er zin in' is een prima reden. Een betere reden hebben mag, maar het is niet verplicht. Net zoals je bijvoorbeeld bewust en evenwichtig kunt eten, maar je mag ook gewoon een Twix kopen terwijl je niet eens honger hebt.

Wel is het altijd handig om te kijken naar je motivaties, maar in geval van TS zou ik ook zeker kijken naar de motivaties voor de beperking die ze zichzelf oplegt. Ik zou me bijvoorbeeld afvragen waarom ze vindt dat seks in de hand gehouden moet worden. Gaat het alleen om dat gemiddelde en 't normaal zijn? Is ze bang voor het sociale stigma van een 'slet' zijn? Of denkt ze dat mensen in 't algemeen beter niet te veel seks kunnen hebben? Wat zou er mis kunnen gaan als mensen van haar leeftijd gewoon alle seks hebben die ze willen?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 11:45
Verwijderd
Wat maakt het uit.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 17:19
larissaaa
larissaaa is offline
Bedankt voor alle reacties .
Ik ben gewoon bang dat ik niet normaal ben, dat ik een slet ben of iets.
Het ligt er gewoon aan met welke jongen ik naar bed ga, denk ik.
Als de jongen zelf nog nooit seks heeft gehad, voel ik me daar ongemakkelijk bij..
Terwijl wanneer een jongen al met 20 meiden seks heeft gehad, voel ik me daar ook ongemakkelijk bij.
Ik snap mezelf sowieso niet echt haha !
Maar iig bedankt voor alle lieve reacties
Ik zal me iig niets meer aandenken van wat anderen zeggen
Zolang ik me er maar goed bij voel
Met citaat reageren
Oud 09-05-2014, 18:14
Skizzz
Skizzz is offline
tuurlijk ben je wel normaal
slet... Nee totaal niet, tenzij je elke dag een andere jongen hebt
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 01:30
Verwijderd
Wat boeit het of je een slet bent? Het is geen ziekte ofzo.
Wat heeft een ander er nou weer mee te schaften door wie jij je laat palen. Bij ons thuis heet dat afgunst, laat ze er in stikken zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 01:31
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk ben je wel normaal
slet... Nee totaal niet, tenzij je elke dag een andere jongen hebt
Dat moet ze toch zeker zelf weten?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 01:45
Skizzz
Skizzz is offline
Citaat:
Dat moet ze toch zeker zelf weten?
ja oke, dat klop

maar om op die leeftijd al elke dag een ander te hebben is wel een beetje jong... (mijn mening dan)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 08:27
Verwijderd
Citaat:
ja oke, dat klop

maar om op die leeftijd al elke dag een ander te hebben is wel een beetje jong... (mijn mening dan)
Te jong voor wat?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 09:13
Skizzz
Skizzz is offline
Citaat:
Te jong voor wat?
'elke dag een ander te hebben'
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 10:40
Verwijderd
Citaat:
'elke dag een ander te hebben'
Want er is een wet die bepaalt hoeveel het er maximaal mogen zijn?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 11:01
Skizzz
Skizzz is offline
Citaat:
Want er is een wet die bepaalt hoeveel het er maximaal mogen zijn?
staat dat ergens af te lezen?
Volgens mij niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 13:49
Verwijderd
Citaat:
staat dat ergens af te lezen?
Volgens mij niet.
Nou ja jij blijft steeds beweren dat ze te jong is voor een x aantal bedpartners. Heb nog steeds geen antwoord voor wie dat precies te jong is of teveel en waar je dat op baseert en bepaalt.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 06:37
feniks
feniks is offline
Moet het ergens bij wet vastgesteld zijn om een mening te hebben? Als die jongen dat vindt, dan heeft hij daar alle recht toe.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 08:23
Verwijderd
Citaat:
(...) Dus kun je je beter richten op uitzoeken wat jouw normen en waarden zijn rondom seks, en dan mensen uitzoeken die daar hetzelfde over denken.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 13:23
arPos
arPos is offline
je kan dingen toch niet meer on-doen...

5 vind ik geen bizar aantal maar het gaat me uberhaupt weinig aan.
Oud 11-05-2014, 13:25
arPos
arPos is offline
Citaat:
Bedankt voor alle reacties .
Ik ben gewoon bang dat ik niet normaal ben, dat ik een slet ben of iets.
Het ligt er gewoon aan met welke jongen ik naar bed ga, denk ik.
Als de jongen zelf nog nooit seks heeft gehad, voel ik me daar ongemakkelijk bij..
Terwijl wanneer een jongen al met 20 meiden seks heeft gehad, voel ik me daar ook ongemakkelijk bij.
Ik snap mezelf sowieso niet echt haha !
Maar iig bedankt voor alle lieve reacties
Ik zal me iig niets meer aandenken van wat anderen zeggen
Zolang ik me er maar goed bij voel
jongens zijn zelf bij gratie van biologie de grootste sletten, dan ben je een slet morgen ben je te preuts, vind zelf je waarde daarin en de rest moet maar met zichzelf bemoeien.
Oud 12-05-2014, 16:15
Rachelll
Rachelll is offline
Hory shet is 6 gemiddeld ja? ik had er 7 op me 16e, daarna een vaste relatie heel lang dus is het stil gaan staan haha. Ik snap wat je bedoelt ik wil ook niet met jan en anneman het bed in omdat ik dat wéér een bij mijn 'lijstje' erop moet zetten. Maar eigenlijk moet je er schijt aan hebben hoor! Als mannen het mogen waarom wij dan niet? Plus niemand hoeft het te weten toch.

Groetjess
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 17:52
Verwijderd
Waarom zou je überhaupt een lijstje bij moeten houden?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Met gemiddeldes moet je een beetje uitkijken. Als ik 40 appels heb en jullie hebben allemaal nul appels, dan is het gemiddelde 10 appels per persoon, bijvoorbeeld.
Sterk afwijkende waarden geven een vertekend beeld dus dan is het niet zinvol om te gaan middelen dan kun je beter gewoon naar de mediaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 20:17
Verwijderd
Ik wilde net in het bijbehorende topic vragen waar de reactie bleef.

Mee eens, verder. TS had het over gemiddeldes en ik was te lui om nog verder te nuanceren. Maar aan een mediaan moet ze net zoveel waarde hechten als aan een gemiddelde, modus of andere centrummaat. Namelijk geen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten