Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2014, 21:24
Barca1
Barca1 is offline
Persoonlijk vind ik het heel moeilijk om een goede sollicitatiebrief voor stage te maken. Alleen bij m'n allereerste stage ging het makkelijk. Daarna niet meer.

Aangezien dit t m'n examenjaar wordt, wil ik dit jaar een wat betere maken, zodat bedrijven eerder reageren, dan negeren.

Zijn er mensen met goede tips hiervoor? Want ik zit helemaal vast, ik heb alleen een opening.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2014, 06:05
Verwijderd
Waarom wil je graag daar stage lopen? Schrijf de redenen op, eerst gewoon als een lijstje, en maak er daarna een lopende alinea van. Eerst nadenken over de inhoud voordat je je met de vorm bezig houdt.

Wat zijn je goede eigenschappen? Waarin ben jij beter dan andere stagiairs? Vraag ook familie en vrienden naar waarom ze graag met jou zouden samenwerken. Ook hierbij: eerst de inhoud opschrijven, daarna een lopende alinea ervan maken.

Als je de brief hebt, laat hem lezen aan mensen die je kent. Hebben ze nog aanvullingen, zitten er nog fouten in, etc. Ik wil je brief ook wel nakijken op taalfouten als je hem pm't.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 12:41
Barca1
Barca1 is offline
Ik stuurde meestal een standaard mail. Om voor bedrijf een eigen mail te typen, vond ik wat veel werk. Vooral omdat er veel bedrijven waren.

Dankjewel voor de tips! Even kijken, wat ik ervan kan maken!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 13:38
Pluis
Pluis is offline
Waarschijnlijk valt het enorm op dat je een standaard mail hebt gestuurd. niet vergeten: er zijn meer stagairs dan stageplaatsen. Dus als jij een plekje wilt, dan moet je opvallen. In principe is het niet gek om een soort van basisbrief te hebben met wat voor stage je zoekt en wat je te bieden hebt, maar er moet altijd wel een specifiek stuk in over waarom je juist bij DAT bedrijf wilt werken. bijvoorbeeld omdat (ik noem maar wat) jij net als dat bedrijf het milieu heel belangrijk vindt. of omdat ze die en die prijs hebben gewonnen voor beste vakwerk en dat jij van de beste wilt leren. zoiets.
Oud 06-07-2014, 13:59
Barca1
Barca1 is offline
Dus bijvoorbeeld bij een tuinwebshop, dat ik benieuwd ben naar hoe een webwinkel in z'n werk gaat?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 14:37
Pluis
Pluis is offline
precies! ik weet niet wat je voor opleiding doet maar webshops zijn natuurlijk nog een vrij 'nieuw' concept en dat je graag wilt leren hoe dat aan de achterkant werkt.
Reageren

Regels voor berichten