Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2014, 18:49
Xiang
Xiang is offline
Hallo,

ik ben hier nieuw, en wil eigenlijk een vraag stellen.

Ik ben 12 jarige jongen, 1.55m. Maar hoe word ik langer? Ik vind mijzelf best wel klein. En ik heb een vriend die ook 12 is, hij is toevallig 1.71..

Heeft iemand tips?

Groet
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 19:10
bloodyb
bloodyb is offline
Hoi Xiang, als ik je naam zie neem ik aan dat je Aziatisch bent? Dan ben je een beetje in het nadeel want Aziaten worden in het algemeen korter dan westerlingen. Aan de andere kant: je bent pas 12, dus je groeit nog een jaar of 8 door! Meer dan gezond eten en bewegen kun je niet doen! En een langer mens is niet per se ongelukkiger dan een korter mens. Succes!
Oud 10-05-2014, 19:19
Xiang
Xiang is offline
Citaat:
Hoi Xiang, als ik je naam zie neem ik aan dat je Aziatisch bent? Dan ben je een beetje in het nadeel want Aziaten worden in het algemeen korter dan westerlingen. Aan de andere kant: je bent pas 12, dus je groeit nog een jaar of 8 door! Meer dan gezond eten en bewegen kun je niet doen! En een langer mens is niet per se ongelukkiger dan een korter mens. Succes!
Ik ben geen Aziaat, had gewoon geen naam.

Maar groter zijn vind ik leuker.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 19:26
bloodyb
bloodyb is offline
Ok dan moet je de eerste 2 zinnen maar overslaan. Als je nog geen groeispurt hebt gehad dan is het in principe mogelijk dat je even groot of nog groter wordt dan je vriend.
Oud 10-05-2014, 21:07
kletsklop
kletsklop is offline
Bijna alle jongens uit mijn klas zijn 13 of 14, en niet groter dan 160 cm. De meisjes hebben hun groeispurt daarentegen al wel gehad en zijn 170 cm. Bij jongens komt de groeispurt nou eenmaal later, heb nog ff geduld
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 21:49
Skizzz
Skizzz is offline
lengte komt vanzelf,

ik ben zelf 14 en 185 cm lang ongeveer, bijna de jongste van de klas, de meesten zijn 15/16 maar wel een van de langsten

gewoon wat gedult hebben
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 11:23
Pluis
Pluis is offline
je bent nog superjong, jouw groeispurt moet nog komen. Als ik jouw lengte en leeftijd op de groeicurve zet (http://downloads.tno.nl/anonymous/kvl/NJCX1.pdf) zit je precies op een gemiddelde nederlandse lengte, en kun je wel 1.80 m worden later.
Oud 11-05-2014, 13:15
arPos
arPos is offline
Nou een gezonde levensstijl zorgt dat je het maximale uit jezelf haalt maar meestal (doch niet altijd) kan je een blik op je ouders werpen.

Sommige mensen worden niet enorm maar je gaat zeker nog wel in een groeispurt.
Oud 16-05-2014, 01:02
Scirocco
Scirocco is offline
Zorg dat je zowel in kwantiteit als kwaliteit aan voeding voldoet, en aan goede nachtrust. Daarmee blijf je in die curve die Pluis al benoemd.
Vanzelf komt dan ook die groeispurt. Bij jongens is het vrijwel altijd wat later als meisjes, rond een jaar of 14-15.
Voor je het weet sta je elke ochtend met een scheermes in de hand.
Oud 16-05-2014, 08:49
Verwijderd
Hoe lang zijn je ouders?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2014, 20:06
Carl_Johnson
Carl_Johnson is offline
Maak je maar geen zorgen. Ik ben vanaf mijn twaalfde tot aan nu (16) van 1,62m naar 1,87m gegaan, en zelfs nu groei ik nog hard. Overigens denk ik dat jouw langere vriend zijn groeispurt eerder heeft (gehad) dan jij.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 01:38
Verwijderd
Citaat:
Hoe lang zijn je ouders?
Dit.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten