Ik stond gisteren bij mijn moeder op de weegschaal (heb er zelf geen) en schrok er toch van. Ik ben 1.70m en weeg nu 76 kilo. Liefst wil ik in elk geval weer zes kilo kwijt. Merk ook dat mijn kleding strakker zit en ben er gewoon niet happy mee. Ik heb een ernstige vorm van astma en in maart van dit jaar ben ik een maand ziek thuis geweest, weinig gesport, wel bewogen, twee prednisonkuren van tien dagen vlak achter elkaar die er aardig inhakten en waar de kilo's ook wel vandaan gekomen zijn denk ik. Ik sport al vrij veel, sport één keer per week bij de fysio, een uur tot anderhalf uur, doe dan cardio en kachttraining en verder roei ik één of twee keer per week, afhankelijk van het weer, het seizoen en drukte op mijn werk. Ik ben een grote eter en heb behalve astma ook hypoglycemie waardoor ik elke twee/drie uur iets moet eten om niet flauw te worden of flauw te vallen. Mijn zwak zijn chips en dat soort dingen maar die probeer ik alleen in het weekend te eten. Ik weet het allemaal heel goed maar toch lukt het me niet om de kilo's eraf te krijgen. Zijn er mensen met tips? Ik lees en hoor veel over een koolhydraatarm dieet maar dat lijkt me voor mij minder geschikt omdat ik wel echt een brood en pasta-eter ben.