Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2014, 11:31
Verwijderd
.

Laatst gewijzigd op 22-01-2019 om 18:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2014, 21:46
Verwijderd
Wat vervelend voor je!
Ik was zelf eerst ook vaak bang wat anderen van me dachten. Maar, niet lullig bedoelt; het maakt niet uit hoe je doet of wie je bent, als ze over je willen roddelen verzinnen ze toch wel iets, dus kun je beter gewoon proberen jezelf te zijn. Sommigen zoeken toch altijd wel iets om over te praten of te lachen.
Evt. zou je oordopjes (muziek) in kunnen doen tijdens het fietsen, dan hoor je ze in iedergeval al minder.
En weten die mensen waarmee je gesprekken hebt op school ook hiervan? Anders kun je het hen ook vertellen zodat zij je hiermee okk kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2014, 22:10
Pluis
Pluis is offline
Maak die akelige gedachtes die je hebt eens af: stel je komt iemand tegen (of misschien wel een paar mensen) die dan inderdaad stom doen en je uitlachen, naar je wijzen, hardop over je roddelen. Wat dan? Vergaat dan de wereld? En wat doe jij dan? Kun je een reactie van jezelf verzinnen? Zoals _melove zegt muziek in je oren doen? Of ze keihard negeren? Ze een keer lekker voor hun kop slaan? In je gedachten kun je elke afloop kiezen die je zelf maar wilt. Het helpt om zulke gedachtes af te maken, zodat de gedachte zelf niet meer zo eng wordt uiteindelijk.

Probeer je ook te bedenken dat het leven van die andere jongens en meisjes niet gaat over jou het leven zuur maken. De meeste mensen zijn namelijk net zo met zichzelf (en al hun angsten en onzekerheden) bezig als jij nu bent. De een trekt zich terug in z'n schulp (zoals jij) een ander gaat heel stoer doen en anderen lastigvallen (zoals die pestkoppen).

En kun je misschien samen met iemand fietsen? Als je niet alleen bent voelt het ook al snel minder eng.
Oud 04-09-2014, 18:02
Creeperded209
Creeperded209 is offline
@Luci2
Probeer je niets aan te trekken van die kleuters...
Denk bijvoorbeeld gewoon "Ach die sukkels, zo zielig dat ze niet normaal kunnen doen." zo denken kan je helpen bij het negeren/accepteren van de sukkeligheid van die vervelende jongens, ik doe het bij iedereen die mij niet aanstaat en het is een aanrader.

Oh en probeer wel je vooroordelen aan te pakken, want om iedereen nou in hokjes te plaatsen gaat ook niet werken.

(Dit heeft eigenlijk niet veel met jou te maken maar het voorbeeld kan je misschien helpen...)
Vorig jaar was ik (in ieder geval meer) teruggetrokken in mezelf in de klas, maar dit jaar zeg ik de meest random dingen (waar ik me vorig jaar kapot voor zou schamen...) en heb ik er geen moeite meer mee om mezelf te uiten zoals ik dat eigenlijk zelf wil. Dit door de gedachte te negeren wat anderen van me zouden denken en gewoon lekker mezelf te zijn, ondanks dat ik me daardoor wel een beetje dom voel

Creeper

Laatst gewijzigd op 04-09-2014 om 18:12. Reden: toevoeging
Met citaat reageren
Oud 04-09-2014, 18:10
Creeperded209
Creeperded209 is offline
BTW pluis, ik vind jou echt de beste forumbaas

Laatst gewijzigd op 04-09-2014 om 18:11. Reden: Whoops foutje (ongewilde qoute :D)
Met citaat reageren
Oud 04-09-2014, 21:59
Verwijderd
Citaat:
BTW pluis, ik vind jou echt de beste forumbaas
rt.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2014, 18:28
Verwijderd
Jullie hebben allemaal wel gelijk. Het is alleen lastig om die knop in je hoofd om te zetten. Maar sinds ik weer op school zit, in m'n dagelijkse routine, gaat het al veel beter.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2014, 16:31
Creeperded209
Creeperded209 is offline
fijn om te horen
Reageren

Regels voor berichten