Goedenavond Jennifer,
Ik doe zelf ook een MBO opleiding, dit is nu mijn 2e. Deed eerst een 2 jarige niveau 3 opleiding.
Op die opleiding, was er veel verwarring. Je moest eerst bepaalde vakken wel halen, maar dat hoefde dan weer niet, dan weer wel en dan weer niet?
Ik werd er ook slecht geadviseerd over een vervolgopleiding. Zou eerst een jaar zijn, maar is toch 2 geworden.
In de opleiding die ik nu doe, vervolg op die van niveau 3, eigenlijk het zelfde verhaal. Maar dat komt nu meer omdat er veel verschillende niveaus per vak in de klas is. Ik moet vakken die ik al gehaald had, nu weer doen? En wat betreft de boeken was het ook slecht geregeld.
Qua de kennis die je leert, ik ben al veel vergeten. Maar dat kan ook aan mij liggen! Bij m'n vorige opleiding, weet ik eigenlijk niet waarvoor ik werd opgeleid. Leek wel gediplomeerde vakkenvuller.
Lessen vielen/vallen in beide opleidingen ook vaak uit. Of dat een paar keer per jaar andere leraren krijgt.
Het enige positieve wat ik op m'n MBO ervaren heb, is de vergoedingen bij stage en dat ik 1 dag in de week vrij ben.
Voor de rest heb ik spijt dat ik nooit serieus m'n best voor havo gedaan heb.
Dit is mijn ervaring met MBO, maar dat kan ook aan mijn school liggen, dus gebruik dit niet als uitgangspunt!
|