Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2014, 03:40
sierrapaniagua
sierrapaniagua is offline
Ik zit nu op dansen maar wil daarmee stoppen omdat ik niet leuk meer vindt. Wel wil ik een op een andere sport maar bij balsporten als hockey, begint iedereen op zijn 4e al dus vandaar mijn vraag.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 10:05
djlars
djlars is offline
Joh je kan toch elk jaar van je hele leven aan een nieuwe sport beginnen?
Alleen als je Olympische Spelen wilt bereiken is het misschien beter als je al heel jong bent begonnen, maar zelfs daar zijn uitzonderingen op.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 10:21
Verwijderd
Slimmer dan een sport doen die je niet leuk vindt. En ook slimmer dan niet sporten.
Wereldkampioen zul je niet meer worden, maar dat hoeft ook niet toch?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 11:11
Verwijderd
Al was je 80. Het heeft niets met slimheid te maken.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 15:02
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nou ja, ik snap de vraag wel. Ik kwam toen ik op 11-jarige leeftijd ging hockeyen in een team met meisjes die én jonger waren én al veel langer hockeyden en ik bleef dus altijd het buitenbeentje en de slechtste van het team. Nou paste ik ook niet echt in het hockeywereldje (en zeker niet bij de club waar ik speelde), maar hoe leuk ik de sport zelf verder ook vond, ik heb me nooit op mijn gemak gevoeld. Natuurlijk gaat het niet overal zo. Ik zou zeggen, laat je vooral goed informeren hoe een club met nieuwe spelers omgaat en doe een proeftraining mee om te kijken of je je er op je gemak kunt gaan voelen. Misschien zijn er wel meerdere nieuwe spelers of hebben ze zelfs een team met nieuwe spelers. En dit is natuurlijk vooral een punt bij teamsporten, bij andere sporten zou ik me al helemaal niet laten tegen houden.
Oud 16-06-2014, 17:40
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Ik ben begonnen met een nieuwe sport toen ik 21 was.... Was een prima keuze : ).
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 17:44
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Mijn karate-coach (toen ik die sport nog deed) was op haar 15e pas begonnen met karate en is een paar keer Nederlands kampioen geworden. Het kan prima!
Met citaat reageren
Oud 16-06-2014, 19:13
Pluis
Pluis is offline
Dat is helemaal niet raar! Je zult hoogstens in het begin wat extra je best moeten doen omdat je dan in een bestaand team terecht komt, maar als je de sport leuk vindt zou ik ervoor gaan!
Oud 16-06-2014, 21:41
Verwijderd
Ik dans zelf al sinds m'n 6e, maar bij ons team komen er nog elk jaar veel nieuwen bij. Kan prima. In het begin zie je vaak dat ze er wat moeite mee hebben, maar als ze gewoon wat willen dan is die onwennigheid er binnen een half jaar wel af en dan functioneren ze prima binnen het team.
Ik zou het gewoon proberen als je het leuk lijkt. Als het niet wat is kun je altijd nog stoppen toch?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2014, 10:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sommige sporten zijn juist heel geschikt om pas later mee te beginnen zoals roeien.
Oud 19-06-2014, 14:46
DAH
DAH is offline
Ik ben dit jaar, op mijn achttiende, begonnen. Het scheelde dat vrij veel mensen in het team de sport nog niet goed beheersten dus ik viel niet gelijk buiten de boot. De sport is overigens zwerkbal. Er zijn maar twee complete teams in Nederland, maar er vormen meer. Het voordeel van in een nieuw team zitten, is dat je niet onderdoet aan de rest. Dat was waarom ik nooit eerder bij een sportclub ben gegaan.

Het kan even zoeken zijn, maar op je zestiende een nieuwe sport doen moet kunnen.
Oud 28-06-2014, 21:41
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ben twee maanden geleden begonnen met hardlopen. Je ziet naast mijn naam hoe oud ik ben
Oud 29-06-2014, 10:03
mais125
mais125 is offline
16 is zeker niet te oud voor sommige sporten.

Ik ben zelf 15 en denk eraan om te starten met zwemmen om zo triathlons te gaan doen. Bij zwemmen kan het wel zijn dat ik al te oud ben omdat techniek daar heel belangrijk is en dat moeilijk is om te leren als je al wat ouder bent.

Verder als je nooit op een hoog niveau wil/kan sporten maakt het echt niks uit (denk ik ;-) )!
Oud 29-06-2014, 22:35
Verwijderd
Kan handig, tenzij je goud wil op het WK kunstschaatsen ofzo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten