Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Bekijk resultaten poll: Ging je met plezier naar de gymlessen in je basisschoolperiode?
Ja 9 45.00%
Soms 3 15.00%
Nee 8 40.00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2014, 20:55
franubis
franubis is offline
Voor mijn studie doe ik onderzoek naar jullie ervaringen van de gymlessen op de basisschool. Ging je met plezier naar de gymlessen? Vul de poll in en beargumenteer je keuze alsjeblieft. Wat had anders gekund bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2014, 08:11
Anoniem26896
Anoniem26896 is offline
Ik was best eenzaam op de basisschool, en kon totaal niet goed gymmen. Af en toe vond ik t wel leuk, maar ging er niet echt met plezier heen eerlijk gezegd
Met citaat reageren
Oud 04-07-2014, 15:53
Verwijderd
's Winters vond ik het soms leuk, maar voor mijn gevoel deden we de helft van de keren trefbal en dat vond ik niet leuk. 's Zomers hadden we buiten gym en dat was voor mijn gevoel altijd softbal of "kastiebal" waar ik de spelregels niet van snapte, en dat vond ik niets.
Ik had sterk de indruk dat mijn gymdocent het niet leuk vond om gymles te geven aan kinderen die er niet van nature goed in waren, en dat ze ook niet snapte hoe ze die kinderen daarbij kon helpen. Zo heb ik pas op de middelbare school geleerd hoe je je lichaam draait om een bal te gooien of slaan, terwijl dat toen toch maar een uitleg van een paar minuten was, dat had best eerder gemogen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 13:02
Tink*
Tink* is offline
Nee, ik was slecht in gym. We deden vaak dingen die ik niet kon of een teamsport. Ik was naast niet goed in gym ook niet erg populair op de basisschool dus ik werd altijd als laatste gekozen. Ik vond gym echt vreselijk.
Oud 05-07-2014, 13:15
Barca1
Barca1 is offline
Ik heb zelf nee gestemd. Gym was niet mijn favoriete vak. Ik was er echt waardeloos in, maar ik had ook echt een verschikkelijke gymjuf. Alhoewel ik ook niet echt een klik met de klas had. Ik moest ook vaak voor extra gym komen (soort fysio).

Wat anders kon, leukere dingen bij gym. Niet van die kasten pakken, maar meer balspellen bijvoorbeeld. Dat vond ik opzich wel leuk, maar werd weinig gedaan.

Kortom, gym was niks!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 19:50
Maylena
Maylena is offline
Ik vond het echt niks. Echt te vaak de kasten of dat wandklimrek ding. Had liever vaker trefbal oid gespeeld.
Maar ik was er ook niet goed in :c
Oud 05-07-2014, 20:26
Scirocco
Scirocco is offline
Vreselijke tijd. Was er vreselijk slecht in en dus alle gevolgen van dien (als laatste gekozen en al).
Slechte ondersteuning dan ook vanuit de leraar; leerlingen die er slecht in waren hadden pech.
Oud 06-07-2014, 08:35
Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee. Niet dat ik het vreselijk vond of zo, ik vond het meer zonde van de tijd die ook voor rekenles gebruikt had kunnen worden.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2014, 13:40
Pluis
Pluis is offline
Ik vond het superleuk! Leuke afwisseling met de rest en ik vond trefbal altijd geweldig. Een keer per jaar gingen we met de hele onderbouw/bovenbouw apenkooien en dat was geweldig.
Oud 08-07-2014, 12:59
DAH
DAH is offline
Ik vond het leuk, ook omdat we met zijn allen naar een andere locatie moesten lopen of fietsen. Ik heb 'soms' gestemd, omdat ik het leuk vond om zo bezig te zijn, maar ik was slecht in veel balspellen en kon amper een koprol maken. Ik kreeg bij trefbal dan ook bijna nooit de bal en bij gymnastiek lukte me veel acties niet, dus moest ik het extra vaak proberen.
Oud 08-07-2014, 17:17
Verwijderd
Ik vond het leuk, maar ik was dan ook de beste. Ook was het leuk om te zien hoe anderen er niets van bakte.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2014, 17:48
Durian
Durian is offline
Ja, altijd, ook op de middelbare school. Gewoon het vak waar geen verplichtingen zijn en waar ik ook nog eens een goed cijfer voor kan krijgen door slechts inzet te tonen.
Oud 10-07-2014, 22:25
Mark52
Mark52 is offline
Ik vond het leuk. Lekker samen bewegen en vooral even geen les :-) Althans zo voelde het voor mij!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2014, 21:05
Verwijderd
Gym was leuk op de basisschool, want we deden nooit turnen. Trefbal was het lievellingsspel van de klas, dus dat speelden we vrijwel elke gymles. In de zomer speelden we softbal of voetbal. Softbal heb ik nooit leuk gevonden, ook niet op de middelbare school. En turnen op de middelbare was ook elk jaar een hel, gelukkig hoefden we dat in de bovenbouw niet meer te doen. We kregen sportorientatie veel leuker.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2014, 15:17
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond het nooit zo leuk. Ik lag al niet zo lekker in de groep omdat ik er later bijgekomen was en heb ook nog astma dus kon ook niet zo goed meekomen met de rest.
Oud 14-07-2014, 22:24
tim0thy
tim0thy is offline
Citaat:
Ik was best eenzaam op de basisschool, en kon totaal niet goed gymmen. Af en toe vond ik t wel leuk, maar ging er niet echt met plezier heen eerlijk gezegd
Zelfde hier + dat we een stel verwaande CIOS-studenten als docent hadden. Deze hadden een hekel aan iedereen die niet zo goed/enthousiast in sport was. Ook deden ze altijd rare dingen / hadden rare of gore gesprekken bij het omkleden...

" Ik lag al niet zo lekker in de groep omdat ik er later bijgekomen was"
Was ook op mij van toepassing, vooral omdat ik vanuit de grote stad in zo'n klein k**dorp kwam.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten