Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Of het bedriegen is of niet, is niet zo relevant. Als jij weet dat jullie het opnieuw gaan proberen en je duikt toch met een ander de koffer in, dan is dat wel een teken dat je misschien toch niet echt klaar bent om het opnieuw te gaan proberen. Vertel het sowieso eerlijk, als je vriend er op een andere manier achter komt dan is sowieso al zijn vertrouwen weg. De kans is dat je vriend dit onvergeeflijk vind, zelfs als het geen bedriegen is. En daar moet je dan begrip voor hebben.
Dat gezegd hebbende; als ik je verhaal lees lijkt het sowieso niet de basis voor een stabiele en langdurige relatie. Dit loopt vast wel weer fout. Maar daar moet je helemaal zelf achter komen. |
![]() |
|
![]() |
Waarom zijn jullie destijds eigenlijk uit elkaar gegaan en ben je zeker dat je het nog eens wil proberen? Als je echt verliefd op hem bent, zou dit namelijk niet mogen gebeuren, lijkt mij. Natuurlijk weet ik niet in welke staat je je die avond bevond en welke andere factoren er hebben meegespeeld.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit gaat helemaal niet over bedriegen. Dit gaat erover of je wel echt samen wilt zijn met je ex. Mijn inziens is het 'proberen' helemaal niet goed. Het gaat niet over 'proberen'. Het gaat er over dat je elkaar zo leuk vindt, zo graag bij elkaar wilt zijn en dat je dan samen bent. Samen je leven deelt, in feite. En als jij het hebt over 'proberen', vind je hem overduidelijk niet leuk genoeg. Been there, done that en heb aan beide kanten gestaan. Echt niet leuk, voor jou niet omdat je je zorgen blijft maken of je hem uiteindelijk dan toch wel zo leuk vindt en voor hem niet omdat hij valse hoop heeft. Doe het niet en leid je eigen leven, laat de jongen zijn eigen weg gaan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hij heeft een kleine psychische stoornis waardoor hij wel eens last heeft van o.a. woedeaanvallen. Ik kon hier altijd goed mee omgaan, omdat m'n zus iets vergelijkbaars heeft, maar in combinatie met de vele ruzies en dan later de dood van een familielid, werd het me allemaal even te veel. Op een dag hadden we een ruzie die zwaar geëscaleerd is. Hij heeft me een klap in m'n gezicht gegeven in het midden van een vurige discussie (die ook weer over niets ging). Zodra het gebeurd was, was hij in tranen uitgebarsten omdat het hem zo speet en hij zelf zo geschokt was dat hij zichzelf niet onder controle had. Ik heb toen, met pijn in het hart, besloten dat het beter was dat we uit elkaar gingen. Hij wilde dit absoluut niet, en heeft me een maand lang overladen met sms'jes en bloemen, heeft gesmeekt om een 2de kans, maar ik vond dat we elkaar even afstand en rust moesten geven. Daar heeft hij zich uiteindelijk bij neergelegd. Ik heb zwaar afgezien, want ik ben nooit gestopt van hem te houden. Ik heb toen ook ingezien welke fouten we hebben gemaakt. Ik had om meer afstand moeten vragen, dan was dit waarschijnlijk allemaal niet gebeurd. Met de vakantiejob zijn we weer in contact gekomen met elkaar, we zagen en spraken elkaar immers elke dag. Die oude gevoelens zijn weer naar boven gekomen. Hij heeft nog eens gevraagd of ik ons geen 2de kans wou geven en het verleden kon achterlaten, mits we een paar regels en afspraken opstelden. Ik heb ermee ingestemd dat we het na onze herexamens nog eens zouden proberen en geloof(de) er ook in dat we erin zouden slagen een frisse start te maken, met alle dingen die we uit onze fouten hebben geleerd. |
![]() |
|
Als hij eenmaal slaat en jij pikt dat, blijft hij slaan. Ik zou het niet doen!
Ik zal je even vertellen waarom ik dit zeg. Als jij (al is het na 10 jaar) iemand die je tijdens een discussie een klap verkoopt, terug neemt, heb jij geen zelfrespect en hij heeft geen respect voor jou. Slaan hoort niet, in geen enkele relatie! En het feit dat hij je net zolang heeft lastig gevallen tot je maar toegaf, getuigt ook niet van al te veel respect aan zijn kant. Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat jij nu indirect zegt dat je er om vroeg geslagen te worden. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn daden!! Dat is niemand anders dan hij zelf! conclusie; vergeet hem! Zoek iemand die je wel respecteert! Oh ja, en als je toch verder gaat met deze jongen, prima (moet je natuurlijk zelf weten) maar dan moet ik je toch nog even vertellen dat jij dus niet alleen denkt dat je het verdient om geslagen te worden, maar dat je in je hart ook nog eens denkt dat je dit niveau (dit soort mannen) verdient. Maw, dan mankeert er serieus iets aan je zelfrespect. Je hoeft niet te settelen voor dit niveau! Je verdient een gezonde relatie!
||
Citaat:
Elke relatie is anders; persoonlijk; gebaseerd op je eigen ideeen wat je wel en niet belangrijk vind in een relatie. Daar kom je gaandeweg achter. Ook omtrend hoe je relatie vs seks ziet. zie je het als iets dat onafscheidelijk met elkaar is verboden .. of is seks gewoon lichamelijk genot wat je ook kan hebben zonder perse een emotionele relatie. Dronken, geil, kan me voorstellen dat je dan idd. de eerste/beste lul pakt die rond hangt. De vraag is eigenlijk; als hij iets soortgelijks gedaan heeft, zou je het willen dat hij het je vertelt? Zou jij dan ook zoiets hebben als 'ach, hij was dronken, hij was geil, hij had een kut nodig. boeiend." of meer van "oh god alcohol of niet. je duikt niet zomaar met iemand in bed zonder dat je ook gevoelens voor diegene hebt!".. Zou jij dan alsnog een relatie met 'm willen, als hij zoiets gedaan zou hebben? |
![]() |
||
Citaat:
Alcohol vind ik het slapste excuus ooit trouwens, want dat betekent dat je ook in een relatie met een ander kan liggen krikken als er maar genoeg alcohol bij komt kijken. |
![]() |
|
Ik vind het geen bedriegen, jullie waren immers 'officieel' nog niet 'begonnen' aan de relatie. Wel moet je jezelf afvragen hoeveel zin je erin hebt om met je ex verder te gaan, getuige jullie geschiedenis en het feit dat je er niet helemaal 100% zeker van lijkt te zijn. Geen goeie basis dus. Maarja, zelf weten.
Die goede vriend van jou is trouwens wel lekker sneu bezig tegenover zijn vriendin, een beetje vreemdgaan met jou.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 16:34 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheidsbrief Jean-Jeaques Sasjeliefff | 0 | 26-01-2006 17:15 | |
Liefde & Relatie |
mijn oom en ik......Iemand lees dit aub HelpMePlease | 52 | 31-08-2004 16:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Wilt u dit even keuren lestat080 | 14 | 29-03-2004 21:30 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |