Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2014, 01:35
Verwijderd
Mijn vriend en ik zijn begin mei uit elkaar gegaan. We hadden het al eventjes moeilijk, vooral gezien ik nog twijfelde of ik nog door wou gaan of zelfs überhaupt nog gevoelens voor hem had.
Na even contactpauze, zijn we weer beginnen praten, af en toe. We wilden het gewoon weer goedmaken, alles uitpraten en elkaar vergeven, zodat we in vrede verder konden met ons leven. Begin deze maand kwamen we elkaar weer tegen in de supermarkt (vakantiejob). We hebben daar best wat tijd met elkaar doorgebracht (in zoverre dat kon, dus tijdens de pauzes enzo), als vrienden - aanvankelijk toch. Oude gevoelens zijn weer bovengekomen, hij heeft duidelijk gemaakt dat hij alles zou doen om me terug te krijgen, en ik heb ermee ingestemd dat we het na de herexamens misschien nog eens zouden proberen.

Een week later ben ik met een vriend van me iets gaan drinken. Ik was er niet heel close mee, maar heb er altijd goede gesprekken mee gehad. Hij was bezet en 8 jaar ouder dan me, dus er zat niets achter. Helaas hebben we allebei wat te diep in het glas gekeken die avond en ben ik met hem mee naar huis gegaan, waar we seks hebben gehad.

Kan dit, hoewel we officieel nog niet samen zijn, als bedriegen beschouwd worden? Wetende dat een aantal mensen weet dat we het opnieuw gaan proberen en ik ook al eens met hem in de stad had afgesproken? Is dit, met andere woorden, iets wat ik hem moet vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2014, 01:45
Verwijderd
ik zou het wel een keer vertellen ja, aangezien je zegt; 'We wilden het gewoon weer goedmaken, alles uitpraten en elkaar vergeven, zodat we in vrede verder konden met ons leven'. Dan zou ik toch wel met een schone lei beginnen. Maar dat ben ik. Je bent natuurlijk niks verplicht en het is je goed recht nu even lekker rond te batsen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 01:58
Verwijderd
Citaat:
Je bent natuurlijk niks verplicht en het is je goed recht nu even lekker rond te batsen
Dat is niet wat ik ambieer, verre van. Ik had nooit verwacht dat dit zou gebeuren en heb eigenlijk nog nooit in m'n leven een one night stand willen hebben. Dit was (voor ons allebei, neem ik aan, gezien die vriend nog steeds samen is met z'n vriendin) iets eenmaligs.
Ik zit er een beetje mee omdat ik het gevoel heb toch al met één been weer in een relatie te staan.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 01:59
Verwijderd
dat neemt niet weg dat het je goed recht is dat het gebeurt
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 02:00
Verwijderd
en dat je je daar dus ook niet kut over hoeft te voelen. dat is nu eenmaal iets wat (door welke omstandigheden dan ook) kan gebeuren. tja..
Met citaat reageren
Oud 18-07-2014, 07:01
bierkoning
bierkoning is offline
Als jij echt geen twijfels meer hebt voor je soort van ex, en er echt mee verder wil. Dan moet je het vertellen. Maar wil je dat nog wel?
Oud 18-07-2014, 08:27
Verwijderd
Of het bedriegen is of niet, is niet zo relevant. Als jij weet dat jullie het opnieuw gaan proberen en je duikt toch met een ander de koffer in, dan is dat wel een teken dat je misschien toch niet echt klaar bent om het opnieuw te gaan proberen. Vertel het sowieso eerlijk, als je vriend er op een andere manier achter komt dan is sowieso al zijn vertrouwen weg. De kans is dat je vriend dit onvergeeflijk vind, zelfs als het geen bedriegen is. En daar moet je dan begrip voor hebben.

Dat gezegd hebbende; als ik je verhaal lees lijkt het sowieso niet de basis voor een stabiele en langdurige relatie. Dit loopt vast wel weer fout. Maar daar moet je helemaal zelf achter komen.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 02:21
bikinigek
bikinigek is offline
gewoon vertellen of wil jij ook dat hij geheimen voor jou achter houd?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 10:30
Volk
Volk is offline
Ik zou geen interesse meer in je hebben, je laat hiermee duidelijk zien dat je helemaal niet zoveel interesse hebt. Je duikt namelijk met een ander in bed. Zo serieus meende je het dus niet met mij.

Ik vind het geen bedriegen, wel laat het zien dat die ander je niet zoveel boeit.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 12:45
Verwijderd
Andermans dude neuken en ondertussen ook nog zogenaamd verliefd zijn op je 'ex'. Doe hem een plezier en laat niets meer van je horen
Met citaat reageren
Oud 19-07-2014, 23:20
Verwijderd
We hadden allebei veel te veel op; ik heb verder geen enkele interesse in die vriend van me. Dat wil ik even benadrukken. Er waren geen gevoelens in het spel.
Ik weet dat als ik dit aan m'n nog-ex vertel, alle kansen op een 2de poging sowieso weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 14:30
AnneDM
AnneDM is offline
Waarom zijn jullie destijds eigenlijk uit elkaar gegaan en ben je zeker dat je het nog eens wil proberen? Als je echt verliefd op hem bent, zou dit namelijk niet mogen gebeuren, lijkt mij. Natuurlijk weet ik niet in welke staat je je die avond bevond en welke andere factoren er hebben meegespeeld.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 14:40
Verwijderd
Dit gaat helemaal niet over bedriegen. Dit gaat erover of je wel echt samen wilt zijn met je ex. Mijn inziens is het 'proberen' helemaal niet goed. Het gaat niet over 'proberen'. Het gaat er over dat je elkaar zo leuk vindt, zo graag bij elkaar wilt zijn en dat je dan samen bent. Samen je leven deelt, in feite. En als jij het hebt over 'proberen', vind je hem overduidelijk niet leuk genoeg. Been there, done that en heb aan beide kanten gestaan. Echt niet leuk, voor jou niet omdat je je zorgen blijft maken of je hem uiteindelijk dan toch wel zo leuk vindt en voor hem niet omdat hij valse hoop heeft. Doe het niet en leid je eigen leven, laat de jongen zijn eigen weg gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2014, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Waarom zijn jullie destijds eigenlijk uit elkaar gegaan en ben je zeker dat je het nog eens wil proberen? Als je echt verliefd op hem bent, zou dit namelijk niet mogen gebeuren, lijkt mij. Natuurlijk weet ik niet in welke staat je je die avond bevond en welke andere factoren er hebben meegespeeld.
We waren al eventjes samen, hij en ik. De eerste 8 maanden leek het op de liefde waarover in sprookjes verteld werd, alles was perfect, we leken voor elkaar gemaakt - misschien is dat wel de naïviteit die bij je allereerste relatie hoort? In ieder geval ging het daarna wat minder goed. Ik raakte verstikt: we zagen elkaar élk weekend, spraken door de week ook minstens één avond af, sms'ten constant en als er een afspraak niet kon doorgaan, werd er wel geskypet - we waren dus àltijd met elkaar bezig. Dat werd me na al die tijd een beetje te veel, maar omdat hij het zo belangrijk vond, heb ik er nooit iets van gezegd. Dit zou uiteindelijk in een soort 'relatiemoeheid' resulteren, wat natuurlijk op ons beiden een negatief effect had; we discussieerden en ruzieden steeds vaker, helaas om kleine, belachelijke dingen.
Hij heeft een kleine psychische stoornis waardoor hij wel eens last heeft van o.a. woedeaanvallen. Ik kon hier altijd goed mee omgaan, omdat m'n zus iets vergelijkbaars heeft, maar in combinatie met de vele ruzies en dan later de dood van een familielid, werd het me allemaal even te veel.

Op een dag hadden we een ruzie die zwaar geëscaleerd is. Hij heeft me een klap in m'n gezicht gegeven in het midden van een vurige discussie (die ook weer over niets ging). Zodra het gebeurd was, was hij in tranen uitgebarsten omdat het hem zo speet en hij zelf zo geschokt was dat hij zichzelf niet onder controle had. Ik heb toen, met pijn in het hart, besloten dat het beter was dat we uit elkaar gingen. Hij wilde dit absoluut niet, en heeft me een maand lang overladen met sms'jes en bloemen, heeft gesmeekt om een 2de kans, maar ik vond dat we elkaar even afstand en rust moesten geven. Daar heeft hij zich uiteindelijk bij neergelegd. Ik heb zwaar afgezien, want ik ben nooit gestopt van hem te houden. Ik heb toen ook ingezien welke fouten we hebben gemaakt. Ik had om meer afstand moeten vragen, dan was dit waarschijnlijk allemaal niet gebeurd.
Met de vakantiejob zijn we weer in contact gekomen met elkaar, we zagen en spraken elkaar immers elke dag. Die oude gevoelens zijn weer naar boven gekomen. Hij heeft nog eens gevraagd of ik ons geen 2de kans wou geven en het verleden kon achterlaten, mits we een paar regels en afspraken opstelden. Ik heb ermee ingestemd dat we het na onze herexamens nog eens zouden proberen en geloof(de) er ook in dat we erin zouden slagen een frisse start te maken, met alle dingen die we uit onze fouten hebben geleerd.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2014, 19:09
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Als hij eenmaal slaat en jij pikt dat, blijft hij slaan. Ik zou het niet doen!

Ik zal je even vertellen waarom ik dit zeg. Als jij (al is het na 10 jaar) iemand die je tijdens een discussie een klap verkoopt, terug neemt, heb jij geen zelfrespect en hij heeft geen respect voor jou. Slaan hoort niet, in geen enkele relatie! En het feit dat hij je net zolang heeft lastig gevallen tot je maar toegaf, getuigt ook niet van al te veel respect aan zijn kant. Ik vind het verschrikkelijk om te lezen dat jij nu indirect zegt dat je er om vroeg geslagen te worden. Jij bent niet verantwoordelijk voor zijn daden!! Dat is niemand anders dan hij zelf!

conclusie; vergeet hem! Zoek iemand die je wel respecteert! Oh ja, en als je toch verder gaat met deze jongen, prima (moet je natuurlijk zelf weten) maar dan moet ik je toch nog even vertellen dat jij dus niet alleen denkt dat je het verdient om geslagen te worden, maar dat je in je hart ook nog eens denkt dat je dit niveau (dit soort mannen) verdient. Maw, dan mankeert er serieus iets aan je zelfrespect.
Je hoeft niet te settelen voor dit niveau! Je verdient een gezonde relatie!
Oud 22-07-2014, 08:13
Verwijderd
Hij slaat je, jij neukt een andere kerel. Kom op zeg, hoeveel rode vlaggen wil je? Jullie hebben helemaal geen behoefte aan elkaar.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 14:53
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Kan dit, hoewel we officieel nog niet samen zijn, als bedriegen beschouwd worden? Wetende dat een aantal mensen weet dat we het opnieuw gaan proberen en ik ook al eens met hem in de stad had afgesproken? Is dit, met andere woorden, iets wat ik hem moet vertellen?
Geen enkele relatie is perfect en het is altijd kwestie van geven en nemen; elkaar (willen) leren kennen, weten wat je wel en niet kan doen.

Elke relatie is anders; persoonlijk; gebaseerd op je eigen ideeen wat je wel en niet belangrijk vind in een relatie. Daar kom je gaandeweg achter.

Ook omtrend hoe je relatie vs seks ziet. zie je het als iets dat onafscheidelijk met elkaar is verboden .. of is seks gewoon lichamelijk genot wat je ook kan hebben zonder perse een emotionele relatie. Dronken, geil, kan me voorstellen dat je dan idd. de eerste/beste lul pakt die rond hangt.

De vraag is eigenlijk; als hij iets soortgelijks gedaan heeft, zou je het willen dat hij het je vertelt? Zou jij dan ook zoiets hebben als 'ach, hij was dronken, hij was geil, hij had een kut nodig. boeiend." of meer van "oh god alcohol of niet. je duikt niet zomaar met iemand in bed zonder dat je ook gevoelens voor diegene hebt!"..

Zou jij dan alsnog een relatie met 'm willen, als hij zoiets gedaan zou hebben?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2014, 18:04
Volk
Volk is offline
Citaat:
Geen enkele relatie is perfect en het is altijd kwestie van geven en nemen; elkaar (willen) leren kennen, weten wat je wel en niet kan doen.

Elke relatie is anders; persoonlijk; gebaseerd op je eigen ideeen wat je wel en niet belangrijk vind in een relatie. Daar kom je gaandeweg achter.

Ook omtrend hoe je relatie vs seks ziet. zie je het als iets dat onafscheidelijk met elkaar is verboden .. of is seks gewoon lichamelijk genot wat je ook kan hebben zonder perse een emotionele relatie. Dronken, geil, kan me voorstellen dat je dan idd. de eerste/beste lul pakt die rond hangt.

De vraag is eigenlijk; als hij iets soortgelijks gedaan heeft, zou je het willen dat hij het je vertelt? Zou jij dan ook zoiets hebben als 'ach, hij was dronken, hij was geil, hij had een kut nodig. boeiend." of meer van "oh god alcohol of niet. je duikt niet zomaar met iemand in bed zonder dat je ook gevoelens voor diegene hebt!"..

Zou jij dan alsnog een relatie met 'm willen, als hij zoiets gedaan zou hebben?
Voor mij staat seks en liefde niet gelijk. Ik kan prima zonder gevoelens met iemand het bed in duiken. Maar als iemand mij vertelt de intentie te hebben een relatie met mij te beginnen en het serieus met mij te mensen dan zou ik het niet pikken dat die persoon dan opeens met iemand anders het bed in duikt. Puur omdat heel de intentie van samen iets opbouwen hierdoor letterlijk wordt verneukt. Ik denk dus dat zij helemaal niet zo gek is op die jongen als ze beweert. En dat is voor mij waarom ik het zou afkappen. Niet vanwege de seks met een ander. Een week na het uitspreken dat ze met elkaar verder willen liggen krikken met een ander, ik zou er geen zin meer in hebben en haar totaal niet serieus kunnen nemen.

Alcohol vind ik het slapste excuus ooit trouwens, want dat betekent dat je ook in een relatie met een ander kan liggen krikken als er maar genoeg alcohol bij komt kijken.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2014, 18:17
Noedelhap
Noedelhap is offline
Ik vind het geen bedriegen, jullie waren immers 'officieel' nog niet 'begonnen' aan de relatie. Wel moet je jezelf afvragen hoeveel zin je erin hebt om met je ex verder te gaan, getuige jullie geschiedenis en het feit dat je er niet helemaal 100% zeker van lijkt te zijn. Geen goeie basis dus. Maarja, zelf weten.

Die goede vriend van jou is trouwens wel lekker sneu bezig tegenover zijn vriendin, een beetje vreemdgaan met jou.
Oud 24-07-2014, 19:17
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Los van al het andere, waarom zou je afspreken láter (misschien) nog eens een relatie te proberen?
Reageren

Regels voor berichten