Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2014, 12:53
Verwijderd
Hallo!

Ik ben in april voor de derde keer begonnen met citalopram (20mg). Ik heb dit dus twee keer eerder gebruikt en ik had nooit last van bijwerkingen. Echter ben ik sinds een aantal weken heel erg moe. Ik kan de hele dag slapen. Als ik 's ochtends op sta, voel ik me wakker en uitgerust, maar wanneer ik een aantal uurtjes op ben, wil ik het liefst weer in bed kruipen. Als ik gewerkt heb, moet ik daarna gewoon minstens twee uurtje gaan liggen. Eerder had ik dit nooit. Kan het zijn dat bijwerkingen na verloop van tijd toch optreden, of veranderen? Ik zou niet weten waar het anders aan ligt. Ik ben niet veranderd van anticonceptie, ben niet zwanger. Verder heb ik echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Wat ik me nu wel bedenkt, is dat ik 's ochtends ook vaak last heb van niezen en een loopneus. Als ik anderhalf uur wakker ben, is het weer over. Zou het eventueel een allergie/hooikoorts kunnen zijn die ik nog niet erkend heb? Ik heb wel eens gehoord van mensen die op een gegeven moment heel erg moe werden en dat dat pas ophield toen ze er achter kwamen dat ze allergisch waren voor x en daar medicijnen voor gebruikten.

Iemand een idee?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 09:24
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik heb wel gehoord, allerdings bij andere medicijnen, dat bijwerkingen soms opeens na heel lange tijd pas komen. Dus als je het medicijn opnieuw neemt zou dat ook best kunnen. Misschien net als een allergie inderdaad: je lichaam is nu voorbereid op het medicijn en reageert anders.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2014, 18:01
Martiño
Martiño is offline
Het kan best dat bijwerkingen nu wel optreden terwijl je dat tijdens eerder gebruik nooit had. Dat kan allerlei redenen hebben, misschien een ander merk van het medicijn, of je lichaam is gewoon een beetje veranderd waardoor de bijwerking wat heftiger is.

Overigens hoeven je klachten niet perse verband te hebben met je medicatie, het kan ook een andere oorzaak hebben. Bespreek het anders eens met je arts als je je zorgen maakt of het je begint te belemmeren.
Oud 15-08-2014, 18:42
Pluis
Pluis is offline
Beide verklaringen zijn heel goed mogelijk. Je zou je allergie-hypothese eens kunnen testen door een proef met een antihistaminicum. Daarover moet je wel eerst even overleggen met je huisarts, want sommige varianten zijn gevaarlijk in combinatie met citalopram.

Regels voor berichten